Garantie nog als je achteraf met kassabon komt
vrijdag 18 mei 2012 om 10:17
Ik heb 5 maanden terug een horloge bij de juwelier gebracht, omdat het glas was gebroken, voor de tweede keer. De eerste keer is het gemaakt onder coulance van de leverancier, omdat ik de aankoop bon niet vond. Beide keren was het glas "spontaan" gebarsten. Na een maand was het dus weer stuk. Dus het verhaal verteld dat het de tweede keer was, dat ik de aankoop bon niet meer had etc. Ik werd toen gebeld door de juwelier dat ik deze reparatie zelf moest betalen, waar ik mee accoord ben gegaan.
Nu heb ik een week daarna de aankoopbon teruggevonden. De juwelier opgebeld, maar die zei dat ik geen beroep meer kon doen op garantie. Dan had ik de aankoopbon maar eerder moeten vinden.
Ik vraag mij af of dit zo is? Het gaat om een bedrag van 80 euro.
Wie weet raad?
Nu heb ik een week daarna de aankoopbon teruggevonden. De juwelier opgebeld, maar die zei dat ik geen beroep meer kon doen op garantie. Dan had ik de aankoopbon maar eerder moeten vinden.
Ik vraag mij af of dit zo is? Het gaat om een bedrag van 80 euro.
Wie weet raad?
vrijdag 18 mei 2012 om 14:32
De juwelier staat hiermee in zijn recht.. Je had idd vooraf de bon/afdruk van pintransactie moeten meebrengen.
Wat je wel kunt doen (indien vaste klant) is op een rustige manier de juwelier duidelijk maken dat je het erg jammer vindt dat er zo met klanten omgegaan wordt, en dit je wel aan het denken zet. In sommige gevallen willen winkeliers dan nog wel eens bijdraaien, om je als klant te behouden.
Als dit niet werkt kun je het inderdaad ook nog eens bij de leverancier proberen..
Wat je wel kunt doen (indien vaste klant) is op een rustige manier de juwelier duidelijk maken dat je het erg jammer vindt dat er zo met klanten omgegaan wordt, en dit je wel aan het denken zet. In sommige gevallen willen winkeliers dan nog wel eens bijdraaien, om je als klant te behouden.
Als dit niet werkt kun je het inderdaad ook nog eens bij de leverancier proberen..
vrijdag 18 mei 2012 om 14:35
Het probleem is dat je, neem ik aan, al betaald hebt voor deze tweede reparatie (als ik het goed begrijp al zo'n 4 maanden geleden).
Dan kan ik me wel voorstellen dat de juwelier zegt dat het nou te laat is.
Als je nog niet betaald had, of je had de bon binnen een paar weken teruggevonden, dan had je mijns inziens recht op vergoeding van de reparatie vanuit de garantie.
Hoe het juridisch zit, weet ik niet.
Je zou het je rechtsbijstandsverzekering, de jurofoon of een rechtswinkel kunnen vragen. Of misschien weten ze het bij de consumentenbond.
Dan kan ik me wel voorstellen dat de juwelier zegt dat het nou te laat is.
Als je nog niet betaald had, of je had de bon binnen een paar weken teruggevonden, dan had je mijns inziens recht op vergoeding van de reparatie vanuit de garantie.
Hoe het juridisch zit, weet ik niet.
Je zou het je rechtsbijstandsverzekering, de jurofoon of een rechtswinkel kunnen vragen. Of misschien weten ze het bij de consumentenbond.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.

vrijdag 18 mei 2012 om 20:44
Het is dus 5 maanden terug die tweede reparatie? Waarom wil je daar nu nog actie voor ondernemen?
De juwelier heeft nu ook gewoon een rekening gekregen van de leverancier, dus logisch dat hij niet opeens geld terug gaat geven.
Hoe kan een horlogeglas trouwens spontaan breken? Ben je niet gewoon ergens tegenaan gekomen?
De juwelier heeft nu ook gewoon een rekening gekregen van de leverancier, dus logisch dat hij niet opeens geld terug gaat geven.
Hoe kan een horlogeglas trouwens spontaan breken? Ben je niet gewoon ergens tegenaan gekomen?