Geld & Recht alle pijlers

Gebit verpest na behandeling mondhygiëniste

11-07-2012 13:39 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal
Zou je mss een second opinion kunnen doen? Als er dan uitkomt dat inderdaad de mondhygienste het veroorzaakt zou kunnen hebben, kun je verdere aktie ondernemen.

En vwb gevoeligheid poetst je ook met een andere elek.tandenborstel? (los vh feit) dat er natuurlijk zichtbare veranderingen zijn bedoel ik.
Je bent pas een jaar na de behandeling weer terug geweest. Bovendien heeft je tandarts daarna een oplossing geprobeerd te bieden. Jij bent daar niet tevreden over maar hebt nooit meer contact opgenomen om te klagen. Dat is niet slim. Als je ontevreden bent moet je dat communiceren en hun de gelegenheid bieden een goede oplossing te geven.

Buiten dat is het natuurlijk erg vervelend dat je zulke problemen hebt. Daar kan je best een gesprek over aangaan met de tandarts. Eventueel een second opinion vragen?
Yoie, een secnd opinion is inderdaad een goed idee. Zouden vast kosten aan verbonden zijn vrees ik. Ik zal het eens navragen bij mijn zorgverzekeraar.

Ik poets altijd al met de hand. Elektrisch schijnt beter te zijn idd, maar dat durf ik nu niet omdat ik bij handmatig poetsen meer het idee heb het poetsen "in de hand" (haha) te kunnen houden bij die pijnreacties. En ook gezien ik het financieel niet breed heb, heb ik er nog geen aangeschaft. Daarbij, mijn gebit was altijd helemaal in orde volgens de tandarts, dus ondanks dat ik altijd met de hand heb gepoetst.
x
Eens met guiliettacapuletti. Bespreek hhet zsm met je tandarts, wacht niet weer een jaar.

Verder kun je bellen met het tandheelkundiginformatiepunt, TIP, zij kunnen vertellen wat je het beste kunt doen en als je een klacht in wil dienen hoe je dat moet doen.
Wat naar zeg!!
Sorry, crosspost. Jammer, maar niks meer aan te doen, dat je gewacht hebt.

De vraag hoe je het beste je verhaal kunt brengen en of je ergens recht op hebt kun je stellen aan het TIP, kopie van de site: Het TIP is uitsluitend telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 12:00 uur. Op dinsdag en donderdag kunt u ook bellen tussen 14.00 en 16.00 uur. Het telefoonnummer is 0900 2025012 (25 eurocent per minuut).
quote:elize_ schreef op 11 juli 2012 @ 13:54:

Wat naar zeg!!Dat sowieso, ja! Zeker als je altijd een goed gebit hebt gehad.
Kun je zeker weten, dat het van de behandeling komt?

Antibiotica gebruikt? andere medicijnen?

en van 'ouder worden' krijg je ook minder witte tanden.
quote:Pigbull schreef op 11 juli 2012 @ 13:57:

[...]

Dat sowieso, ja! Zeker als je altijd een goed gebit hebt gehad.

Wat is polijsten? En waarom jaarlijks? Volgens mij bij mij nog nooit gebeurd. Alleen wat tandsteen wegkrabben.

Vervelend is het allemaal wel. Hoe bewijs je wanprestatie, bij wie verhalen, wat schiet je gebit daar mee op? Pfft..
Thanx Pigbull voor de "tip"

En de anderen ook bedankt uiteraard!
Bij mij polijst de tandarts altijd na het verwijderen van tandsteen. Lijkt me niet zo gek.

TO, ik zou eens beginnen met een gesprek bij je eigen tandarts. Misschien kan je samen met hem tot een oplossing komen waar je tevreden over bent. (En inderdaad: weet je zeker dat er geen andere redenen zijn waarom dit zo gebeurd is? Medicijnen, een ziekte, oid.?)
quote:giuliettacapuletti schreef op 11 juli 2012 @ 14:10:

Bij mij polijst de tandarts altijd na het verwijderen van tandsteen. Lijkt me niet zo gek.

Dit inderdaad was ook standaard bij mijn tandarts.
quote:bellabeest schreef op 11 juli 2012 @ 14:08:

Thanx Pigbull voor de "tip"

En de anderen ook bedankt uiteraard!

Flink balen is dit ja. Ik zie er nog steeds enorm tegenop om het gesprek aan te gaan. Maar jullie reacties helpen me wel.Graag gedaan! Succes met het gesprek, je hebt er sowieso recht op. Of er echt een oplossing is? Geen idee, maar het is sowieso denk ik fijn om het te bespreken.
quote:bellabeest schreef op 11 juli 2012 @ 14:11:

[...]

Dit inderdaad was ook standaard bij mijn tandarts.Maar eens bespreken met mijn tandarts dan
m
Vervelend voor je Bella. Vaak lukt het om gevoelige tanden weer minder gevoelig te maken door een tijdje te poetsen met een tandpasta met nano-deeltjes zoals nanosensitive hca, te koop bij de witte tanden winkel. De kleine nano-deeltjes hecten zich aan je tanden waardoor deze sterker (en witter) worden. Effect na een week of 2 .
.
Is je tandvlees teruggetrokken na/door de behandeling?
.
Wat vervelend dat je nu nog zoveel last hebt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. In ieder geval niet na een jaar. Wel hoor ik vaker deze klachten (ben zelf werkzaam in de tandheelkunde) maar trekt het weer weg. Wat je ook kan proberen een sensitive tandpasta halen hiermee blijven poetsen en na het poetsen niet spoelen met water! Of evt met je vinger iets aanbrengen op de gevoelige plekken en lekker laten zitten. Let ook op je tandenborstel. Gebruik geen harde of medium maar een zachte.
quote:bellabeest schreef op 11 juli 2012 @ 19:16:

Volgens mij niet, misschien een klein beetje maar durf ik niet te zeggen. Tijdens de behandeling is er hard geschraapt langs de randen en voelde ik haar wel vaak het vlees raken. En duidelijk veel hardhandiger dan wanneer de tandarts het deed.Het kán zijn (met de nadruk op KAN, want eigenlijk is er voor ons vanachter de computer weinig zinnigs over te zeggen), dat je tandsteen had tot net onder je tandvlees (subgingivaal, kijk hier maar eens).

Het verwijderen van subgingivaal tandsteen kan de tandhals beschadigen, waardoor je tanden gevoelig kunnen worden.
Ik dacht dat gevoelige tanden kwamen door teruggetrokken tandvlees en een symptoom van tandvlees-onsteking was (naast makkelijk bloeden)?.Dus dan had je toch ook al teruggetrokken tandvlees voor je naar de tandarts ging? En wat gek dat hij dan altijd heeft gezegd dat het er netjes uitzag en niks over flossen of poetsen?

Ik ben ooit eens 2 jaar niet naar de tandarts geweest, alleen gepoetst met handtandenborstel, niet geflost...De sessie bij de mondhygiëniste ervaarde ik toen echt als een slachting! Ben gelijk braaf gaan flossen daarna!

Ik hoop wel voor je dat niet echt per ongeluk je tandhalsen zijn beschadigd.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven