Geld overgemaakt naar een Duitse rekening
vrijdag 26 augustus 2011 om 09:33
Hallo allemaal,
Ik heb via een Duitse site een glas besteld. Kon het niet op Nederlandse sites vinden.
Nu heb ik dat zaterdag gedaan, mail gehad met het bedrag wat ik over moest maken. Dat heb ik zaterdag ook meteen overgemaakt.
Dit stond in de mail:
New status: In Bearbeitung
For customers ordering via pre-payment method please transfer the amount shown to the following account:
Name of account: *****
Bank: Deutsche Bank Köln
Sortcode: 37070024
Account No: 1007145
(IBAN: DE23 370 700 240 100714500/ BIC/SWIFT-Code: DEUT DE DBKOE )
Ik heb dus het geld overgemaakt naar dat Account No... Dat is toch goed?
Ik hoorde maar niets van hun kant dus ik stuurde een mail of ze me een update van m'n bestelling konden geven, in m'n beste engels.
Krijg ik een mail terug met de mededeling dat het geld niet ontvangen/overgemaakt is.... Dus ik begin er nu ernstig aan te twijfelen of het allemaal wel goed is gegaan(??).
Ik heb via een Duitse site een glas besteld. Kon het niet op Nederlandse sites vinden.
Nu heb ik dat zaterdag gedaan, mail gehad met het bedrag wat ik over moest maken. Dat heb ik zaterdag ook meteen overgemaakt.
Dit stond in de mail:
New status: In Bearbeitung
For customers ordering via pre-payment method please transfer the amount shown to the following account:
Name of account: *****
Bank: Deutsche Bank Köln
Sortcode: 37070024
Account No: 1007145
(IBAN: DE23 370 700 240 100714500/ BIC/SWIFT-Code: DEUT DE DBKOE )
Ik heb dus het geld overgemaakt naar dat Account No... Dat is toch goed?
Ik hoorde maar niets van hun kant dus ik stuurde een mail of ze me een update van m'n bestelling konden geven, in m'n beste engels.
Krijg ik een mail terug met de mededeling dat het geld niet ontvangen/overgemaakt is.... Dus ik begin er nu ernstig aan te twijfelen of het allemaal wel goed is gegaan(??).
Erger u niet, verbaas u slechts
vrijdag 26 augustus 2011 om 09:36
vrijdag 26 augustus 2011 om 09:56
Ik denk dat je iemand in Nederland met dat bankrekeningnummer erg blij hebt gemaakt.
Met bankrekeningen is het een beetje als met telefoonnummers: je moet er wel wat codes bijvoegen als het naar het buitenland moet. (Dat is de de lettercode voor het land en nog wat cijfers (Het DE23 gedeelte in de IBAN code).
Misschien is er toevallig in Nederland niemand met dat rekeningnummer, dan heb je geluk en stort je bank het automatisch terug.
Volgende keer dus inderdaad het kopje "geld overmaken naar het buitenland" aanklikken.
Met bankrekeningen is het een beetje als met telefoonnummers: je moet er wel wat codes bijvoegen als het naar het buitenland moet. (Dat is de de lettercode voor het land en nog wat cijfers (Het DE23 gedeelte in de IBAN code).
Misschien is er toevallig in Nederland niemand met dat rekeningnummer, dan heb je geluk en stort je bank het automatisch terug.
Volgende keer dus inderdaad het kopje "geld overmaken naar het buitenland" aanklikken.
vrijdag 26 augustus 2011 om 10:06
Ja ik zie nu dat er idd een kopje is met: buitenland overboeking.
Ik heb nog nooit iets naar een buitenlands rekeningnummer overgemaakt. Dus ik wist ook niet dat dat zo werkte met dat IBAN nr en zo.
Ik ga zo ff bellen naar de bank en kijken of er nog iets geregeld kan worden.
Het bedrag was 22 euro, het wel zonde natuurlijk maar het is nog te overzien.
Ik heb nog nooit iets naar een buitenlands rekeningnummer overgemaakt. Dus ik wist ook niet dat dat zo werkte met dat IBAN nr en zo.
Ik ga zo ff bellen naar de bank en kijken of er nog iets geregeld kan worden.
Het bedrag was 22 euro, het wel zonde natuurlijk maar het is nog te overzien.
Erger u niet, verbaas u slechts