Geld & Recht alle pijlers

Geldlening

20-04-2015 22:44 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een onderhandse lening oftewel een lening via een particuliere persoon. Ik weet dat bijna niemand (zeker in de tijd van nu) zomaar een lening kan/wil verstrekken. Ondanks dat denk ik dat er mensen zijn die een ander oprecht willen/kunnen helpen om een ander uit de brand te helpen. Het zou wellicht mogelijk kunnen zijn mits er duidelijke afspraken zijn over rente en terugbetalen en overhandigen van bewijzen dat je een inkomen hebt.

Bij de bank lenen of bij grote geldverstrekkers is geen optie, ga daar liever niet in details.

Maar weet iemand of er particuliere geldschieters zijn die dit doen?

Zoja, waar vind ik ze?

Is er iemand hier die oprecht en serieus antwoord op mijn vraag kan geven?

bvb
quote:msm123 schreef op 21 april 2015 @ 21:36:

[...]

In een vorige post schreef je dat je alleen via via geld leent en niet makkelijk aan vreemden.

Maar zou je obv wat je geschreven hebt toch een lening aan een onbekende kunnen/willen overwegen?

Dus als je alles zwart op wit hebt gezien dat de persoon wel degelijk kredietwaardig is?sorry, ik denk niet dat ik een lening aan een onbekende ga geven, ook al heb ik de volledige kredietwaardigheid van de persoon gezien.
quote:nina1966 schreef op 21 april 2015 @ 22:09:

[...]

Is dat zo hoog die rente?

Tjonge. Nou dan kan ik wel een bloemetje verwachten denk ik. Heb een fiks bedrag uitgeleend tegen 1.5 procent. Ik hoefde geen procenten maar de lener stond er op. En met fiks bedoel ik een aantal keer die 4000 van TO.Jij zat toch in de bijstand Nina?
quote:Lorelai schreef op 22 april 2015 @ 11:25:

[...]

Jij zat toch in de bijstand Nina?

Als dat zo zou zijn is hier een frauduleuze handeling bloot gelegd.

Maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat je je vergist.

Nina zou toch niet echt zo dom zijn om, terwijl ze een vermogen heeft, dit uit te lenen, bijstand aan te vragen en dat allemaal op een openbaar forum te plaatsen?
quote:Katherina schreef op 22 april 2015 @ 11:28:

[...]

Nina zou toch niet echt zo dom zijn om, terwijl ze een vermogen heeft, dit uit te lenen, bijstand aan te vragen en dat allemaal op een openbaar forum te plaatsen?

al pleegt nina fraude en plaatst ze het hier op een openbare forum. De belastingdienst of andere instanties kunnen er toch niet achterkomen of wel???

traceren via ip-adres?
quote:msm123 schreef op 21 april 2015 @ 21:36:

In een vorige post schreef je dat je alleen via via geld leent en niet makkelijk aan vreemden.

Maar zou je obv wat je geschreven hebt toch een lening aan een onbekende kunnen/willen overwegen?

Dus als je alles zwart op wit hebt gezien dat de persoon wel degelijk kredietwaardig is?

Als je dat allemaal zwart op wit hebt, dan kun je gewoon naar de bank.

Persoonlijke leningen zijn een goudmijn voor banken momenteel. Als jij daarvoor niet in aanmerking komt, dan is er iets wat je niet wilt vertellen.
quote:spagroen schreef op 22 april 2015 @ 11:36:

[...]

al pleegt nina fraude en plaatst ze het hier op een openbare forum. De belastingdienst of andere instanties kunnen er toch niet achterkomen of wel???

traceren via ip-adres?

Ik denk het wel. Pas was toch in het nieuws dat Marktplaats steeds vaker verzoeken krijgt van de BD om inzage in hun gegevens? Dus waarom zouden fora niet ook checken?

Ik geef toe, de BD moet dan software hebben waarmee ze dingen kunnen opsporen en vervolgens een IP-check doen, maar ik denk dat het niet onmogelijk is.
quote:Katherina schreef op 22 april 2015 @ 11:28:

[...]

Nina zou toch niet echt zo dom zijn om, terwijl ze een vermogen heeft, dit uit te lenen, bijstand aan te vragen en dat allemaal op een openbaar forum te plaatsen?Oh nee hoor, dat denk ik ook niet. Het viel me gewoon op, omdat ze recent in een ander topic daar heel duidelijk over was.
quote:Lorelai schreef op 22 april 2015 @ 12:11:

[...]

Oh nee hoor, dat denk ik ook niet. Het viel me gewoon op, omdat ze recent in een ander topic daar heel duidelijk over was.Hmm... het zou echt heel vreemd zijn.
quote:julius schreef op 22 april 2015 @ 11:52:

[...]

Als je dat allemaal zwart op wit hebt, dan kun je gewoon naar de bank.

Persoonlijke leningen zijn een goudmijn voor banken momenteel. Als jij daarvoor niet in aanmerking komt, dan is er iets wat je niet wilt vertellen.Soms is het niet zo zwart/wit, als je bv een bkr notering hebt en ook al is het bedrag afgelost dan nog blijft de codering 5 jaar staan en zijn banken daar niet happig op.
quote:dilemma-zoveel schreef op 22 april 2015 @ 15:26:

[...]

Soms is het niet zo zwart/wit, als je bv een bkr notering hebt en ook al is het bedrag afgelost dan nog blijft de codering 5 jaar staan en zijn banken daar niet happig op.In dat geval wil ze niet vertellen dat ze een BKR notering heeft. Er moet iig iets zijn waardoor ze bij de bank niet welkom is.
Tja volgens mij is dat de enige reden waarom het bij een bank of andere geldschieter niet kan. Of ze heeft te weinig inkomen en aflossingsruimte voor het bedrag wat ze wil lenen.
Wel grappig dat TO een concreet aanbod krijgt, en dan niets meer laat horen. Toch geen hoge nood dus.
Tsja, dankzij een pb is me nu wel duidelijk dat dit topic fake was.

Resteert de vraag: waarom opent iemand een fake bedeltopic ?
Heb je haar gepb'd? Heel vreemd dat ze nu niet meer reageert inderdaad. Heb je op je pb wel antwoord gekregen?
quote:Katherina schreef op 28 april 2015 @ 09:52:

Heb je haar gepb'd? Heel vreemd dat ze nu niet meer reageert inderdaad. Heb je op je pb wel antwoord gekregen?ze stuurde mij een pb. Met een uitleg waaruit vrij duidelijk blijkt dat ze niet serieus was
Hahaha! nou ja...

Sommige mensen zijn echt vreemd hoor. Maar goed, ik heb me leuk vermaakt op dit topic. Maar je vraagt je inderdaad af waarom iemand zo'n topic opent en er dan niks mee doet.
Voor degene die het wilt weten. Dit pb heb ik naar JollyJ gestuurd. Kan iemand mij vertellen (of JJ zelf) wat er hier fake aan is?

Heb simpelweg aangegeven dat met zijn/haar welgemeende hulp ik er nog niet ben, was dat fout?

Hallo JollyJ,

Ik heb uw bericht gelezen in de post. Het is niet dat ik uw aanbod afsla... Ik heb begrepen dat u bereidt bent om 1000,-- te lenen. Daar zal ik in principe heel dankbaar voor zijn, maar helaas zal dat niet genoeg zijn om de aflossing te doen die nu openstaat.

Trouwens ik vond uw idee erachter, dat u het ook doet vanuit uw morele kant wel mooi.

In ieder geval bedankt voor uw aanbod.

Mvg

Niets fouts aan. Maar als je echt 4.000,- had willen lenen, ga je niet de deur dicht gooien voor iemand die al een kwart voor je wil leveren
Met 1000 euro had je al wel een groot deel van je problemen kunnen betalen. Ik had in mijn handjes geknepen met 1000 euro. Dan had je namelijk nog maar 3000 euro nodig gehad voor de rest. Ik snap je beweegredenen totaal niet om dit af te wijzen of zoek naar de grote vis die een onbekende van een forum geld wil lenen.

Zo, mevrouw 'ik heb recht op alles en voor minder doe ik het niet'.
quote:msm123 schreef op 28 april 2015 @ 10:44:

Zonder je " ja, maar " en " het is niet genoeg " staat er ;

Het is niet dat ik uw aanbod afsla.

Daar zal ik in principe heel dankbaar voor zijn,

In ieder geval bedankt voor uw aanbod.

[/i]

Wat was er mis met " graag neem ik uw aanbod aan

Ik ben u erg dankbaar

heel erg bedankt voor uw aanbod" ?

Zoals je nu je post hebt opgesteld lijkt het er in ieder geval sterk op dat je die 1000 niet genoeg vindt en wacht op een beter " bod " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven