Geld & Recht alle pijlers

Gerechtelijke procedure (onterecht)

25-02-2010 12:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vanwege de grote herkenbaarheid heb ik een nieuwe nick aangemaakt.

Ergens in 2008 heb ik een dienst afgenomen van een grote kliniek.

Nadat de acceptgiro kwam heb ik betaald. (Tot dusver geen problemen).

Echter na een paar maanden kreeg ik herinneringen. Ik heb, met het bewijs dat ik betaald heb, contact opgenomen met de kliniek.

Het liep echter steeds hoger op, het werd overgenomen door een incassobureau en ook met hen heb ik contact gehad en laten zien dat ik betaald heb.

Op een gegeven moment heb ik ze laten weten dat ik geen bericht meer verwachtte totdat ze een handtekening konden laten zien dat ik meer dan betreffende dienst -die ik betaald heb- heb afgenomen.

Ik snap er zelf niets van. Dienst is incl. opstart en instelkosten betaald. Dat is ook gewoon na te rekenen aan de hand van de tarieven op de website. Toch verwachtten ze op de een of andere manier meer geld van me. Ik zou echt niet weten waarom zij nou nog geld van me willen.

Ik ben maar 1x geweest omdat ik me tijdens de eerste behandeling ook al opgelicht voelde. Ik vond het geen fijne kliniek en wilde niet meer met hun in zee.

Nu zit ik dus met een brief met rechterlijke procedure binnen 24 uur terwijl ik heel gewoon eerst wil zien WAAROM ik moet betalen.

Als blijkt dat ik aan geheugenverlies lijdt en ik inderdaad een dienst ben aangegaan waar ik nu niets meer van weet dan wil ik het heel simpel even inzien. En dan betaal ik wel. Echter, dat lijkt me zo ontzettend sterk.

Wat kan ik doen?

(Nadat ik had gevraagd om een bewijs hoorde ik heel lang niets, nu opeens deze brief. Overigens Idem dito met al mijn andere verzoeken. Die worden lang genegeerd waarna er een felle incassobrief volgt)

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat iemand weet wat mijn rechten zijn.
Oh, en als jullie nog een fijne, pijnloze en langdurig resultaatmethode weten om van donkere gezichtshaartjes af te komen houd ik me aanbevolen ;) Zolang het geen 215,- kost is het al meer lucratief dan het debacle van eind 2008.
Als je nog twijfels hebt, ga eens naar bureau rechtshulp/de rechtswinkel om alles even te checken of ze je echt niets kunnen maken.

Verder moet je gewoon weten dat incassobureau's je niets kunnen maken, zonder gerechterlijke procedure. Hoeveel intimiderende en juridisch aan doende taal ze ook gebruiken. En er zijn veel "wilde" incassobureau's tegenwoordig, ze nemen ook veel zaken aan waarbij het bedrijf zelf fouten heeft gemaakt en niet de betaler.

Laat je niet door hen opfokken en bel ze niet! Want zonder schriftelijk bewijs begin je nog niks, schrijf dus je reacties, mail ze evt tegelijkertijd. Hoeft niet perse aangetekend trouwens.

Schrijf ze gewoon een brief dat je het bedrag allang voldaan hebt en dat je niet gaat betalen en dat je op verdere correspondentie niet zal ingaan.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven