Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Bah. Bah, bah, bah. Er zijn grenzen en de wc doortrekken is daar één van. Een zuinige spoelknop? Prima. Doorspoelen met regenwater? Als jij dat wilt, niks mis mee. Maar alles zo in de plee laten liggen? En als iemand gepoept heeft, mag het dan wel? Dan zou je verdorie bijna met je broers en zussen de poepbeurten gaan verdelen zodat iedereen een dagdeel gaat en je in ieder geval elk dagdeel tenminste één keer de wc doortrekt.
quote:hollebollegijs schreef op 23 november 2014 @ 17:17:

[...]

Wat een ongelooflijk k@t wijf

En je broer pikt dit, als mijn kinderen dit zou overkomen zou ze alles wat ik aan lelijke woorden in mijn talenschat heb naar haar hoofd slingeren en dan liefst vanuit de tuin dat de hele buurt mee kan genieten.
Wat vies inderdaad!!!
Veelleesgenot. Dat meen je niet. Dat meen je echt niet... dat zulke mensen bestáán. Dat is toch te gênant voor woorden.
quote:Veelleesgenot schreef op 23 november 2014 @ 17:52:

[...]

Mijn broer is er x jaar mee getrouwd geweest en kent haar door en door. Niets verbaast hem nog in haar zuinige akties. Is trouwens een van de reden van scheiding. Ik ving de kinderen dikwijls op als hij werken was, bij mij kregen ze een warme maaltijd... ( terwijl moeder op 200 meter woont)
WC maar een keer doortrekken is niet gierig of zuinig maar milieubewust. Ik zou het ook smegrig vinden en doe het niet, maar in afrika zeggen ze ook " If it's yellow,let it mellow, if its brown, flush it down' .Oftewel alleen poep doorspoelen want water is schaars en dus kostbaar en dus is het zonde om te gebruiken voor wegspoelen van pies. En die stank overleef je wel.
Ik zit soms te lachen, maar meestal met open mond te lezen waar mensen toe in staat zijn. En er dan ook nog trots op zijn.

@ Veelleesgenot: wat afschuwelijk om haar vriendin letterlijk te 'gebruiken'. Ze had de rekening ook kunnen delen.

Uit mijn studententijd.

Een vriendin en ik vierden samen onze verjaardag voor een groepje. Vriendin vroeg een nieuw verschenen sprookjesboek, ik vroeg bijzondere theeën. Op de verjaardag kreeg zij dat sprookjesboek (¤ 25, ik was mee wezen kopen) en ik kreeg... één pakje thee.

Ik maakte voorzichtig een opmerking, maar iedereen zat te grijnzen (of was dronken).

Ik snapte het echt niet.

Misschien had het ermee te maken, dat degene die namens de groep het cadeau gaf, verliefd was op de betreffende vriendin.

In mijn studententijd ook meegemaakt: eten met een groep. Ik voor ¤ 20 gegeten en gedronken. Anderen aan de Belgische biertjes. Achteraf: "Ja jongens, we delen de rekening en lappen allemaal ¤ 35." Voortaan bij etentjes altijd vooraf afgesproken: ieder betaalt voor zichzelf.

Gelukkig zijn mijn familieleden gul.
quote:forumfossiel schreef op 23 november 2014 @ 17:59:

WC maar een keer doortrekken is niet gierig of zuinig maar milieubewust. Ik zou het ook smegrig vinden en doe het niet, maar in afrika zeggen ze ook " If it's yellow,let it mellow, if its brown, flush it down' .Oftewel alleen poep doorspoelen want water is schaars en dus kostbaar en dus is het zonde om te gebruiken voor wegspoelen van pies. En die stank overleef je wel.Als je geen visite verwacht, vind ik het nog tot daaraan toe. Maar ik vind dat je je visite daar niet mee op hoeft te schepen. Ik zou dus rustig 2 keer doortrekken. Een keer voor ik ga zitten en ik keer nadat ik zelf geplast heb.
Nou op een zaterdag als de hele familie thuis is, dan verzameld zich er dan op z'n dag ook een behoorlijk prop wc papier in de pot.
Daar krijg je toch verstopping van?
quote:Starshine schreef op 23 november 2014 @ 23:38:

Daar krijg je toch verstopping van?Dat dacht ik dus ook. De familie zal dan ook wel op rantsoen zijn qua wc papier gebruik, voor het plassen 1 vel en bij het poepen 2.
Ik heb ook nog wel een leuke!

Mijn zus heeft een winkel in woonaccessoires en kleine meubels. Inmiddels is ze een nieuwe pandje in een drukkere winkelstraat ingetrokken. Haar oude pandje werd te klein. Wij (vriend en ik) hebben ontzettend veel geholpen met schilderen, opnieuw inrichten en verhuizen. Prima, doe ik met liefde en vind ik ook nog leuk.

In het oude pandje had ze alleen op zaterdag personeel erbij, inmiddels is het zo druk geworden dat ze 4 man personeel heeft moeten inhuren om alle klanten aan te kunnen. Omdat zij de hele week druk is met nieuwe dingen inkopen en ook veel maatwerk levert kan ze het personeel niet inwerken. Dit gaf veel problemen omdat ze er zelf eigenlijk geen tijd voor heeft en klanten die vragen hadden moesten wachten etc.

Omdat ik in mijn studententijd heb gewerkt in haar winkel weet ik van alles veel af en heeft ze mij dus gevraagd of ik de komende 4 zaterdagen alsjeblieft kan helpen. Eigenlijk heb ik hier niet zo veel zin in, eigenlijk helemaal geen zin in. Ik werk al 40 uur door de weeks en dan ook nog 7 uur op mijn benen staan in een drukke winkel vind ik veel.

Maar goed, ze heeft niemand anders die het kan doen. Dus ik heb tegen haar gezegd dat ik het alleen wil doen als er ook echt iets leuks tegenover staat (in de zin van een leuk salaris, waar ik ook na aftrek van de belasting, ivm tweede baan ook nog wat leuks overhoud). Ik heb er al ontzettend veel geholpen met de verhuizing, dus ik vind dat zeker hier een leuke vergoeding tegenover mag staan. Vooral omdat ik dan naast mijn drukke baan ook nog maar 1 dag weekend heb.

Mij wit uitbetalen zou haar heel veel geld kosten dus ze wil het zwart doen (hier ben ik niet zo van!) En kwam ze met het voorstel van ¤10 euro per uur... Blijkbaar is ze vergeten dat ik in mijn studententijd ook al voor dit bedrag werkte ... Ik heb haar gezegd dat ik dit niet ga doen. Dat ik veel liever voor dat geld een weekend heb. Ze heeft me voor vanalles en nog wat uitgemaakt, ik was gierig, ik kon haar toch wel helpen op mijn vrije zaterdag en dat ik daar een vergoeding voor wilde was al helemaal belachelijk. Maar goed, die 10 euro per uur kon ze nog wel missen en ze had echt hulp nodig. Nogmaals bedankt...

Nu heeft ze aan mij gevraagd wat ik dan een goed voorstel vind. Het liefst gewoon wit, met een goed uurloon, maar dat kan niet en wil ze niet. Dus nu heb ik gezegd dat ik graag dan voor ¤800 iets in de winkel kom uitzoeken en haar 4 dagen kom helpen. Dit kost haar niet zo heel veel, kostprijs zal rond de ¤300 euro zijn. Hoe ze dit belastingtechnisch moet doen geen idee, maar dat moet ze zelf maar uitzoeken. Ik kon oprotten zei ze (letterlijk haar woorden. Blijkbaar snapt ze niet, dat ik hiervoor mijn weekend en rust kort met 50% en dat iemand anders inhuren minstens net zo duur is en ook nog ingewerkt moet worden.
Fijne zus Marforce. Ik vind het een heel schappelijk voorstel van jou, vooral ook omdat je haar al zo geholpen hebt. Snap niet dat ze je dat sowieso al niet aangeboden heeft voor alle hulp met verhuizen enz. Zij is gewoon gierig. Goed dat je het niet doet hoor.
Cum non tum age
quote:_Branwen_ schreef op 23 november 2014 @ 09:45:

Ik zou het bizar vinden om aan je minderjarige kind kostgeld te vragen. Je hebt als ouder juist de onderhoudsplicht naar je kind toe, niet andersom.

Vind ik ook.

Jje kan ze begeleiden met goed omgaan met geld, het sparen op een spaarrekening en zelf voor luxe dingen laten werken/sparen.

Maar zolang ze niet fulltime werken en 21 zijn geweest ga ik geen kostgeld vragen. Wat een achterlijk iets.

Maar eigenlijk is dat een discussie voor een apart topic, deze gaat om gierige acties.
Wat mij betreft kon je ook oprotten, 800 euro willen voor 4 dagen een beetje uitleg geven in een winkel.
Wie is hier precies gierig Marforce?

Ik zou mijn zus echt nooit zo uitknijpen. Tien euro zwart vind ik best redelijk als dienst voor mijn zus.
Ik vind 800 euro ook nogal wat. Dat kost haar niet slechts 300 euro inkoop, dat kost haar gewoon 500 euro winst naast die inkoop.
quote:bettiepage schreef op 23 november 2014 @ 17:32:

Ik weet even niet of dit onder de categorie zuinig of gierig valt, maar 't is wel apart:

Bij een gezin (5 personen) wat ik ken wordt de wc elke avond 1x doorgetrokken. Ze sparen het de hele dag op. Ik kom er best vaak (oppassen) en het stinkt altijd naar pis in de wc. Toen ik wilde doortrekken zei m'n oppaskind dat het niet mocht. Ze doen dat keertje in de avond.

Nu snap ik best dat je voor een heel klein plasje niet perse hoeft door te trekken, maar om het nou zo op te sparen met de familie is ook niet echt fris.

Verder verdien ik echt absurd weinig als ik een zaterdag oppas, 3,50 per uur voor drie kinderen. Ik ben 24.

Maar het zijn zulke lieve kinderen dus daar doe ik het voor.

Ze wonen in een groot huis en haast alles is van Riviera Maison, kinderen lopen in dure design kleding. Ze hebben het dus niet slecht. Daarom vraag ik me af of het nu zuinig of gewoon gierig is met die wc doortrekken.OMG, wat erg!! Zegt niemand dan joh het is netter als je gewoon de intree dan deelt?
Huh? Verkeerde quote?
quote:feeks schreef op 24 november 2014 @ 14:42:

Wat mij betreft kon je ook oprotten, 800 euro willen voor 4 dagen een beetje uitleg geven in een winkel.

Vond ik eigenlijk ook.

Ik krijg (netto) 1700nogwat in de maand. Daarvoor werk ik 4,5 dag per week.

Als het mijn zus zou zijn zou ik haar met alle plezier helpen.

Ik had die 10 euro per uur geaccepteerd OF ik had gezegd dat ik het niet zag zitten om een vrije dag in mijn weekend op te offeren.

Eens.

Ik vind 10 euro zwart heel redelijk. En hoe vaak komt dit nou voor? Het is éénmalig 4 keer omdat ze zo erg omhoog zit. Ik persoonlijk zou dat gewoon over hebben voor mijn zus. Tenzij het niet elke week is, zou ik ook geen salaris hoeven. Ik vind dat je dat als zussen/broers voor elkaar over hebt, een beetje geven en nemen. De volgende keer komt zij een aantal dagen klussen in jouw huis als je verhuisd bent (bij wijze van).

Ik heb mijn eigen zus (die ook een eigen zaak heeft) wel vaker geholpen. Ik hoefde daar nooit iets voor, tot ik ging verhuizen. Toen kwam ze ineens met een mega cadeau (vanwege herkenbaarheid zeg ik niet wat). Daar was ik wel ondersteboven van en het had niet gehoeven maar zij wilde zo haar dank laten blijken. Nou prima toch?

Niet als je daarvoor ook al vele keren geholpen hebt met schilderen etc. Bovendien heeft de winkeleigenaar zelf geen tijd om personeel fatsoenlijk in te werken. Zus heeft die blijkbaar wel, want kent de winkel nog uit haar studententijd.

Beter en duidelijker was geweest als zus gezegd had dat ze geen zin heeft. Omdat ze al voltijds werkt en dus graag weekend wil hebben. Maar dat ze voor een keuze uit de winkel ter waarde van ¤800,- bereidt is haar eigen tijd nogmaals op te geven voor het commerciële succes van de winkel.

De zus met de winkel vind ik gierig: Niet willen investeren in goed opgeleid personeel én denken dat familie inzet ten alle tijden gratis is.
quote:skurar schreef op 24 november 2014 @ 15:27:

[...]

Niet als je daarvoor ook al vele keren geholpen hebt met schilderen etc. Bovendien heeft de winkeleigenaar zelf geen tijd om personeel fatsoenlijk in te werken. Zus heeft die blijkbaar wel, want kent de winkel nog uit haar studententijd.

Beter en duidelijker was geweest als zus gezegd had dat ze geen zin heeft. Omdat ze al voltijds werkt en dus graag weekend wil hebben. Maar dat ze voor een keuze uit de winkel ter waarde van ¤800,- bereidt is haar eigen tijd nogmaals op te geven voor het commerciële succes van de winkel.

De zus met de winkel vind ik gierig: Niet willen investeren in goed opgeleid personeel én denken dat familie inzet ten alle tijden gratis is.Zus heeft 4 man personeel. Daarnaast heeft ze TO een tientje zwart aangeboden. Lijkt me een mooi extraatje voor zo een paar keer zwart erbij. Waarschijnlijk betaalt ze de andere personeelsleden ook rond dat bedrag uit, dus waarom zou TO meer moeten krijgen? Die zus denkt dus helemaal niet in termen van "gratis hulp en familie".
Ik vind 10 euro niet redelijk. Ik heb haar al genoeg geholpen met het verhuizen en schilderen etc. Dit heeft me ook zeker 4 hele!! weekenden gekost. Prima, doe ik graag voor haar. Het is inderdaad geven en nemen. Daar heb ik ook niks voor gekregen.

Dan kunnen jullie mij gierig vinden, maar ik ben klaar met haar gratis die hulp nog te gaan bieden. Ik heb gewoon eerlijk tegen haar gezegd dat ik niet voor 10 euro kom, en al helemaal niet als die 10 euro zwart uitbetaald wordt. (Dit heeft ook te maken met mijn werk, dat ik dat absoluut niet doe). Als ze mij wit gaat inhuren, kost dit haar zeker ¤25 per uur, dat is altijd nog veel meer dan ik met mijn ¤800 winkeluitzoek salaris vraag, omdat dit haar maar ¤300 kost. Maar prima, ze is boos, en zoekt het maar uit. Ze wil graag mijn hulp, dan wel onder mijn voorwaarden in dit geval.

Bovendien ben ik degene die die 4 man personeel moet gaan opleiden.
Ik had mijn zus al voor nop willen helpen als ze zo omhoog zat... Het zijn maar vier zaterdagen? :/ 200 euro per dag, kom op zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven