Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel III

20-02-2013 10:30 2982 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel I en deel II zijn een groot succes. We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen ... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal van Dolfje doet mij denken aan een scene in Friends.



De vader van Rachel neemt Ross en Rachel mee uit eten.

Hij geeft erg weinig fooi en Ross besluit daarom extra fooi op de tafel te leggen, stiekem.



De vader komt daar achter en is boos.

Hij vind dat Ross dan ook maar de hele rekening moet betalen als hij zo nodig mr. Bigshot wil uit hangen.



Ik vind afronden op ¤105 ook niet netjes. Maar als iemand die rekening betaald voor mij ga ik niet zeggen dat hij nog een bende fooi erbij moet doen. Ik leg het er zelf ook niet neer.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Drukkestudente en Jippie55😊

Ik laat mezelf natuurlijk ook gek maken door dit soort reacties.



Heb zelfs net de uitnodiging erbij gepakt Hoe het ook alweer precies vermeld stond.



Maar ben er nu wel klaar mee hoor...
Alle reacties Link kopieren
quote:Drukkestudente schreef op 29 december 2014 @ 15:33:

[...]



. Sorry, maar hij betaalt de hele maaltijd en jullie gaan tof lopen doen met de fooi... )

Wie zegt er dat ik ''tof'' liep te doen? Dat maak jij er van. Schoonvader ging pinnen,schoonmoeder was naar buiten al en wij legden wat geld neer en stonden op en liepen weg.

Het is niet zo dat ik dat door het restaurant ging lopen roepen. Zo van '' He kijk mij eens gul zijn''.
quote:MadameQetesh schreef op 29 december 2014 @ 15:37:

Het verhaal van Dolfje doet mij denken aan een scene in Friends.



De vader van Rachel neemt Ross en Rachel mee uit eten.

Hij geeft erg weinig fooi en Ross besluit daarom extra fooi op de tafel te leggen, stiekem.



De vader komt daar achter en is boos.

Hij vind dat Ross dan ook maar de hele rekening moet betalen als hij zo nodig mr. Bigshot wil uit hangen.



Ik vind afronden op ¤105 ook niet netjes. Maar als iemand die rekening betaald voor mij ga ik niet zeggen dat hij nog een bende fooi erbij moet doen. Ik leg het er zelf ook niet neer.



PRECIES! Wist je dat ik serieus had zitten tikken 'als je zo tof doet met die fooi betaal je de hele rekening maar', maar dat haalde ik weg omdat ik dacht 'dat valt vast verkeerd en dan ben ik weer gierig.'



Maar de gedachtengang is dus niet vreemd. Dankjewel :-)
Mafalda, ik snap ook helemaal hoe je jouw feestje hebt aangekleed en er klinkt niks mis mee. Dat mensen dan ineens veel gaan bestellen voor het einde van de tijd is een beetje gierig maar denk ook wel menselijk.

Laat het geen smet zijn op de herinnering aan jullie leuke dag!
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Het wordt tijd voor een nieuw deeltje waarin jullie vast weer heel veel gierige acties kunnen melden.



met vriendelijke groet,



Junior
Ik heb een nieuwe geopend: http://forum.viva.nl/foru ... _messages/250571#reacties

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven