Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus bakt altijd oudjaarsdag kniepertjes en neemt deze op nieuwjaarsdag mee naar de borrel die bij toerbeurt bij een van de familieleden wordt gehouden. Vorig jaar was ze bij haar zus en heeft ze per ongeluk het blik met kniepertjes laten staan. Vraagt ze haar zus om het blik en krijgt deze leeg terug. Ja zegt haar zus de kniepertjes heb ik 2 januari uitgedeeld aan de klanten in mijn winkel. Mijn schoonzus was met stomheid geslagen. Dezelfde zus wint heel vaak een prijsvraag en ze waren een weekend met de hele familie weg. Wilde ze perse uit eten gaan en dan de bon van het totaal mee naar huis nemen. Wat bleek ze kon met haar personeel uit eten en dan kreeg ze de rekening terugbetaald. Haar bedoeling was dat de familie zelf betaalde en dat zij mooi het geld kreeg. Daar trapte de familie niet in en dat vond ze maar vreemd
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik vind sommige mensen wel miepen om wat je betaalt en consumeert op een gedeelde vakantie en feestjes. Met een groepje van 8 man splitten we altijd alles en houden niks bij aan de kant van het consumeren. Sommigen nemen zelf ook extra drank mee (lekkere whisky, congnac en port die ze nog haden staan, of wat bijzondere kaasjes uit hun regio), met het doel het te delen (dat komt dan niet bij de totaal rekening).

Sommige jaren is iemand zwanger en die drinkt dan niet, maar wellicht eet die dan weer wat duurdere dingetjes bij het ontbijt of whatever van de boodschappen. Of die vriend/man daarvan drinkt wel wat meer dan het gemiddelde. Soms zijn er kleine kinderen mee, die tellen niet mee, want die verbruiken toch bijna niks (sowieso niet van de drankrekening )

Het wordt allemaal niet zo bijgehouden (alleen de bonnetjes van de supermarkt van de gezamelijk aankopen en benzinegeld, om het aan het einde te spiltten en op te delen) en iedereen vindt het prima zo. Aan het einde worden overgebleven boodschappen gedeeld voor wie wat mee terug wil nemen.

Moet er niet aan denken om aan het einde van zo'n vriendenvakantie te zeggen: Joh: jij moet 7 euro meer dokken, want je hebt een fles wijn meer op dan ik (om dan vervolgens te horen dat ik de dure muesli at bij het ontbijt en dus 3 euro terug in de pot moet doen of zo).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Boebezoebe: als het om 7 euro op een vakantie gaat, vind ik het ook miepen. Maar er zijn mensen die áltijd het duurste van de kaart bestellen, twee extra whisky en een duur dessert, en dan toch altijd willen splitten. Die dus gewoon graag misbruik maken van anderen. Dat die anderen dat een keer zat worden, snap ik best.

Van mezelf: ik was stagair, zonder vergoeding, dus had alleen 69 euro/maand stufi. We gingen met mijn afdeling uit eten. Ik had van tevoren gezegd dat ik niet veel geld had, maar dat was geen probleem, we gingen het toch goedkoop houden. Ik dus het goedkoopste van de kaart besteld, een een cola (drink sowieso geen alcohol). De rest ging uitgebreid aan de steak, flessen wijn, aperitieven, desserts, irish coffee. En toen de rekening kwam, gewoon roepen: we delen wel gewoon door 8 toch? Anders is het zo'n gedoe. Met als gevolg dat ik bijna 50 euro kwijt zou zijn ipv de 18 euro die ik gekost had. Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt om te zeggen dat ik dat niet zo'n goed idee vond. Dat vond een aantal mensen belachelijk, maar uiteindelijk mocht ik wel mijn eigen deel betalen. Misschien gierig, maar voor mij maakte die 30 euro echt heel veel verschil, en ik had het van tevoren aangegeven.
quote:boebezoebe schreef op 04 januari 2015 @ 20:31:

Soms zijn er kleine kinderen mee, die tellen niet mee, want die verbruiken toch bijna niks (sowieso niet van de drankrekening )

Nou... wat die kinderen eten kost ook gewoon geld. Wij eten wel eens met vrienden die allemaal kinderen hebben in een restaurant en ik waardeer het altijd zeer dat de rekening door deze vrienden altijd zo wordt gesplitst dat zij iets meer betalen vanwege de kids (ik geloof dat een kind als 0,5 volwassene telt in hun berekening). Nu zijn wij ook niet van die drankorgels, zowel vrienden als wijzelf niet, dus ik heb het idee dat het redelijk eerlijk verdeeld is.

Ik vind het voor de voortgang van het gesprek en de keuze van het restaurant soms al lichtelijk bezwaarlijk dat de kinderen altijd mee moeten, hoewel ik het begrijp en me erbij neerleg. Maar ook nog eens extra moeten betalen voor gezelschap waar ik niet eens om gevraagd heb, gaat me echt wel iets te ver.
Nausica: Dat was echt niet gierig van jou hoor! Zo werkt dat bij een kleine beurs. Leuk dat je meeging toch? Ik denk dat mijn collega's en ik gewoon de boel door 7 hadden gedeeld, een stagiaire zonder vergoeding mag best af en toe een mazzeltje
We zijn hier met vrienden al 10 jaar geen student meer, toen deden we het uiteraard ook anders en werd het wel bijgehouden. En er wordt niet met geld gesmeten (of zo onbenullig veel gekocht dat we weggooien) met de gezamelijke boodschappen, maar iedereen geeft op wat hij/zij lekker vind en met eten koken pakken we uit met lekkere dingetjes (de kokers excelleren dan in de keuken en ikzelf doe dan het opruimwerk en andere klusjes die week).

Misschien zijn mijn vrienden over het algemeen te leuk om misbruik van een pot te maken, dat kan ook. Ik verbaas me er in dit soort topics soms over waar dat soort mensen vandaan komen (familie is weer ander, die kies je niet, als is mijn familie ook niet zo). Ik herken het gewoon niet in de mate van 'altijd het duurste en een extra dessert bestellen', ik heb zulke verhalen niet (en ben het zelf ook niet ).

Ik heb wel een zuinige vriendin, maar die is niet gierig. Daarmee doe ik de rekening altijd wel precies wat ieders heeft gegeten. Ook prima voor mij hoor (hoewel, daar ga ik dan weer niet mee op vakantie, juist ook omdat we een ander uitgavenpatroon hebben).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ja, stagaires en studenten zou ik gewoon vrijhouden.
quote:Drukkestudente schreef op 04 januari 2015 @ 21:28:

[...]

Nou... wat die kinderen eten kost ook gewoon geld. Wij eten wel eens met vrienden die allemaal kinderen hebben in een restaurant en ik waardeer het altijd zeer dat de rekening door deze vrienden altijd zo wordt gesplitst dat zij iets meer betalen vanwege de kids (ik geloof dat een kind als 0,5 volwassene telt in hun berekening). Nu zijn wij ook niet van die drankorgels, zowel vrienden als wijzelf niet, dus ik heb het idee dat het redelijk eerlijk verdeeld is.

Ik vind het voor de voortgang van het gesprek en de keuze van het restaurant soms al lichtelijk bezwaarlijk dat de kinderen altijd mee moeten, hoewel ik het begrijp en me erbij neerleg. Maar ook nog eens extra moeten betalen voor gezelschap waar ik niet eens om gevraagd heb, gaat me echt wel iets te ver.Ik heb het over boodschappen op vakantie, niet restaurantrekeningen. Als er op 9 volwassenen een 2 en een 3 jarige bij zijn, dan hoeft er voor die paar korstjes brood die die kinderen eten van mij niet worden bijgelegd hoor. Ik heb het niet over 5 pubers met een niet te stillen honger of zo. Vind het al leuk genoeg dat die ouders de moeite nemen om vakantie met ons te blijven vieren ondanks dat ze nu gezinnen hebben.
quote:boebezoebe schreef op 04 januari 2015 @ 21:39:

[...]

Ik heb het over boodschappen op vakantie, niet restaurantrekeningen. Als er op 9 volwassenen een 2 en een 3 jarige bij zijn, dan hoeft er voor die paar korstjes brood die die kinderen eten van mij niet worden bijgelegd hoor. Ik heb het niet over 5 pubers met een niet te stillen honger of zo. Vind het al leuk genoeg dat die ouders de moeite nemen om vakantie met ons te blijven vieren ondanks dat ze nu gezinnen hebben.

O, zo. Dat ben ik wel met je eens.

Ik zou me dan alleen niet qua boodschappen willen aanpassen aan wat de kinderen al dan niet lusten. Want ik wil soms gewoon een visje of iets anders specifieks dat kinderen vaak niet opeten, ik zou niet de hele vakantie aan de Dora-pasta willen zitten.
quote:nausicaa schreef op 04 januari 2015 @ 21:18:

Boebezoebe: als het om 7 euro op een vakantie gaat, vind ik het ook miepen. Maar er zijn mensen die áltijd het duurste van de kaart bestellen, twee extra whisky en een duur dessert, en dan toch altijd willen splitten. Die dus gewoon graag misbruik maken van anderen. Dat die anderen dat een keer zat worden, snap ik best.

Van mezelf: ik was stagair, zonder vergoeding, dus had alleen 69 euro/maand stufi. We gingen met mijn afdeling uit eten. Ik had van tevoren gezegd dat ik niet veel geld had, maar dat was geen probleem, we gingen het toch goedkoop houden. Ik dus het goedkoopste van de kaart besteld, een een cola (drink sowieso geen alcohol). De rest ging uitgebreid aan de steak, flessen wijn, aperitieven, desserts, irish coffee. En toen de rekening kwam, gewoon roepen: we delen wel gewoon door 8 toch? Anders is het zo'n gedoe. Met als gevolg dat ik bijna 50 euro kwijt zou zijn ipv de 18 euro die ik gekost had. Ik heb al mijn moed bij elkaar geraapt om te zeggen dat ik dat niet zo'n goed idee vond. Dat vond een aantal mensen belachelijk, maar uiteindelijk mocht ik wel mijn eigen deel betalen. Misschien gierig, maar voor mij maakte die 30 euro echt heel veel verschil, en ik had het van tevoren aangegeven.Flauw van die collega's. Je baas had sowieso beter jouw deel kunnen betalen want je bent al een stagiaire zonder vergoeding.
Inderdaad flauw van die collega's. Ik snap nog dat je er in eerste instantie niet bij stilstaat dat een ander veel minder dure dingen heeft besteld en in je spontaniteit voorstelt om de rekening te delen, maar als je je dan wel realiseert dat de stagiair amper een cent te makken heeft en ook niet heeft meegedaan met alle dure gerechten en dure drank dan vind ik het wel heel raar om dan nog te roepen dat je het belachelijk vindt. Wel goed dat je voor jezelf bent opgekomen en voet bij stuk hebt gehouden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bij een vorige werkgever hadden wij een keer iets soortgelijks met een kraamcadeau.

Er waren een paar collega's die echt leuke cadeautjes hadden gekocht, kleine skelter enzo en vervolgens bij iedereen langs gingen voor 10 euro pp, inclusief de stagiaires.

Collega was al even met zwangerschapsverlof, dus die stagiaires hadden haar nog nooit ontmoet, maar mochten wel een tientje mee betalen, ook vrij apart. Ik werkte er toen zelf nog maar net dus heb er niet iets van gezegd, maar vond het wel raar.
Ik had zelf als stagiaire een keer best wel een gierige actie... ik had niet veel geld en was erg zuinig. Ik lunchte nooit buiten de deur en zat elke dag maar aan die zelfgesmeerde bammen.

Toen een collega voorstelde om broodjes te halen leek me dat wel wat, vooral omdat het op de manier waarop ze het vroeg, net klonk alsof de baas betaalde. Toen bleek dat iedereen zijn eigen broodje zou moeten betalen haakte ik af...

Achteraf best gierig, wel nemen als je denkt dat een ander betaalt en niet als jij het zelf moet betalen. Maar aan de andere kant, ik had het toen écht niet en smachtte na maandenlang cheapass lunchen ook wel eens naar wat lekkers.
quote:Drukkestudente schreef op 05 januari 2015 @ 12:42:

Ik had zelf als stagiaire een keer best wel een gierige actie... ik had niet veel geld en was erg zuinig. Ik lunchte nooit buiten de deur en zat elke dag maar aan die zelfgesmeerde bammen.

Toen een collega voorstelde om broodjes te halen leek me dat wel wat, vooral omdat het op de manier waarop ze het vroeg, net klonk alsof de baas betaalde. Toen bleek dat iedereen zijn eigen broodje zou moeten betalen haakte ik af...

Achteraf best gierig, wel nemen als je denkt dat een ander betaalt en niet als jij het zelf moet betalen. Maar aan de andere kant, ik had het toen écht niet en smachtte na maandenlang cheapass lunchen ook wel eens naar wat lekkers.

Tja ...

Een zelfgemaakte boterham kun je ook zo lekker maken als je zelf wilt.
quote:diedietje schreef op 05 januari 2015 @ 12:30:

Bij een vorige werkgever hadden wij een keer iets soortgelijks met een kraamcadeau.

Er waren een paar collega's die echt leuke cadeautjes hadden gekocht, kleine skelter enzo en vervolgens bij iedereen langs gingen voor 10 euro pp, inclusief de stagiaires.

Collega was al even met zwangerschapsverlof, dus die stagiaires hadden haar nog nooit ontmoet, maar mochten wel een tientje mee betalen, ook vrij apart. Ik werkte er toen zelf nog maar net dus heb er niet iets van gezegd, maar vond het wel raar.

Ja, dat is apart, meebetalen voor iemand die je nog nooit gezien hebt.

En sowieso: waarom een tientje de man? Ik ken het uit het verleden alleen zo dat iedereen bijlegt wat hij/zij kan/wil missen.

Een skelter kopen voor een collega vind ik ook wel een beetje over de top.
Eens met Minnimouse.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:minnimouse schreef op 05 januari 2015 @ 12:50:

[...]

Tja ...

Een zelfgemaakte boterham kun je ook zo lekker maken als je zelf wilt.

Probeerde ik ook wel... maar ik was erg druk (want stagiaire, dus manusje-van-alles), maakte lange dagen en had geen tijd om verse ingrediënten te halen, dus het was toch vaak pindakaas ofzo. En om 's ochtends tijd te besparen smeerde ik mijn brood 's avonds. Helemaal uit mijn dak gaan met groente e.d. zat er dus niet in, want dan werd het brood soppig, en ik was in die tijd ook niet zo crea met andere goedkope ingrediënten (die stage slokte echt veel tijd op, en energie). Het was echt een beetje overleven, toen.

Gelukkig was er regelmatig taart (ik heb ook getrakteerd toen ik wegging, en ja dat was genoeg ;) ) en gratis koffie.
2 jaar geleden gingen ik en vriendin vaak samen opstap, ik noem haar even K.

Op een gegeven moment kreeg ze een vriend, die vanaf toen vaak zelf met vrienden naar de stad kwam om vervolgens bij ons te blijven.

Was vaak heel gezellig, dus mij hoorde je niet klagen.

K en ik spraken altijd af dat ik het eerste pakje sigaretten kocht voor bij het indrinken en een deel van het stappen.

Omdat dit pakje altijd rond een uur of 1/2 leeg was, zou zij altijd het 2e pakje kopen.

Uiteidelijk gingen we voortaan met 4en: ik nam een vriendin mee en K nam haar vriend mee, maar de afspraak over de pakjes sigaretten bleven hetzelfde.

In de kroeg waar wij altijd kwamen heb je een rokersruimte, en K vroeg dan het pakje mee om even 1 sigaretje met haar vriend te gaan roken.(vriend had zelf sigaretten bij natuurlijk)

Vervolgens kwam ze pas na anderhalf uur terug, waarin ik dus anderhalfuur zonder sigaretten zat omdat K ineens nergens te vinden was.

Kon ik bij bekenden in de kroeg gaan staan schooien om een sigaretje (ik gaf overigens wel altijd n euro ofzo voor die ene sigaret haha).

Als ze dan uiteindelijk terugkwam, was het pakje ineens leeg.

Dus ik gaf aan'' He K, het pakje is leeg dus zou jij even een nieuwe willen kopen zoals afgesproken''

Maar nee, mevrouw had hier geen zin in/al haar geld al opgemaakt en vond dat ik maar het pakje van haar vriend moest leegroken net zoals zij de rest van de avond deed.

Wat?!?!

Niet gedaan natuurlijk, dan maar weer van m'n eigen geld een nieuw pakje kopen (als ik al genoeg geld had).

Nadat dit 4 keer gebeurd was, heb ik hier een discussie met haar over gehad.

Dat ik absoluut níet samen met haar het pakje van die hardwerkende jongen ga leeg staan roken, en dat ik het niet vond kunnen dat zij er vandoor ging om ''even te gaan roken'', om vervolgens anderhalf uur lang onvindbaar te zijn en weer op te duiken met een leeg pakje.

Jammer genoeg snapte ze er niets van en vond ze het raar dat ik me zo kon opwinden over een pakje sigaretten.

Daar ging het niet eens om, het ging erom dat wij een afspraak hadden over de kosten verdelen en zij het vervolgens elke keer liet afweten.

Heb vanaf dat moment maar gezegd dat we ieder voortaan onze eigen sigaretten kopen, omdat ik geen zin heb in dit gedoe.

Echt waar, ik had nooit gedacht dat ik zo boos kon worden om een pakje sigaretten, maar ze dééd het er echt om.

Ook is het een keer gebeurd dat mijn vriendin een rondje gaf voor ons, en gaf K dan geld mee om de drankjes te gaan halen omdat mijn vriendin even stond te kletsen met iemand.

Vervolgens zagen wij allebei het wisselgeld in K haar zak verdwijnen.

Vriendin heeft er niks van gezegd om een rottige sfeer te vermijden, maar echt wat heb ik me toen een potje staan schamen.

Gelukkig was dat maar 1 keer voorgekomen, waarschijnlijk had K het niet eens in de gaten maar toch..

Zulke dingetjes heeft ze wel vaker gedaan.

Ben overigens nog wel vriendinnen met haar, zorg er nu voortaan gewoon voor dat we met alles wat we samen doen ons eigen deel betalen.

En het samen stappen is natuurlijk ook een beetje verwaterd, maar ik ga sowieso bijna nooit meer uit dus dat is niet zo erg.

Echt ik vind het zo jammer dat je dan zulke maatregelen moet nemen bij iemand die je al sinds je 7e als je beste vriendin beschouwt (en wederzijds).

Dat verpest voor mij elke keer weer een beetje de sfeer als het nu voortaan op betalen aankomt als we ergens zijn.

Heb dit met andere vriendinnen namelijk totaal niet.

Maar zoals we het nu doen gaat het prima, en het bespaart mij een hoop frustratie.
Ah, ik weet ook een kleintje van jaren geleden. Vrijgezellenuitje van een vriendin. We gingen met een groep meiden ergens heen, op een aardige afstand. Ik ging met de auto en de anderen wilden graag meerijden. Geen probleem. Komen we daar, is het betaald parkeren. Loopt iedereen naar binnen en kan ik in mn eentje naar de parkeerautomaat.

Vond ik toch een beetje aso van de rest.
Gierige actie van mij,

ik doe nooit mee aan ophaal acties van collega's voor afscheid geboorte maakt niet uit wat het is ik doe er niet aan mee.

Nog een gierige actie van mij vanuit mijn turkse cultuur bekeken.

Ik neem altijd avondeten mee en bij ons(de turkse cultuur) moet je je eten aanbieden aan de mensen die bij je zitten. Dit doe ik dus niet.

Aan kranten/folderbezorgers krijgen altijd wel wat mits ze me thuis aantreffen vroeger wist ik niet dat ze aanbelden voor fooi, sinds ik het weet krijgen ze altijd wel wat.

Fooi aan bezorgers wist ik ook niet sinds ik dit weet krijgen zij ook wel wat .

bepaalde gierige acties doe je bewust en bepaalde dingen weet je gewoon niet.
anoniem_180531 wijzigde dit bericht op 05-01-2015 16:05
Reden: zinsopbouw niet correct
% gewijzigd
De pizzabezorger krijgt geen fooi hier. Ik betaal gewoon bezorgkosten.

Ophaal acties deed ik altijd wel, vind ik wel zo aardig. Op mijn oude werk kregen er op gegeven moment zoveel een kind, waren ziek, gingen weg etc dat we een pot hebben gemaakt. Iedereen deed er ¤5 in en daarvan werd alles gekocht. Pot leeg? Werd er opnieuw om ¤5 gevraagd.

Uiterraard niet verplicht. Maar zelf niet bijdragen was ook geen cadeau als je zelf wat had.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:anoniem234 schreef op 05 januari 2015 @ 13:04:

Op een gegeven moment kreeg ze een vriend, die vanaf toen vaak zelf met vrienden naar de stad kwam om vervolgens bij ons te blijven.

K en ik spraken altijd af dat ik het eerste pakje sigaretten kocht voor bij het indrinken en een deel van het stappen.

Omdat dit pakje altijd rond een uur of 1/2 leeg was, zou zij altijd het 2e pakje kopen.

Uiteidelijk gingen we voortaan met 4en: ik nam een vriendin mee en K nam haar vriend mee, maar de afspraak over de pakjes sigaretten bleven hetzelfde.

In de kroeg waar wij altijd kwamen heb je een rokersruimte, en K vroeg dan het pakje mee om even 1 sigaretje met haar vriend te gaan roken.(vriend had zelf sigaretten bij natuurlijk)

Vervolgens kwam ze pas na anderhalf uur terug, waarin ik dus anderhalfuur zonder sigaretten zat omdat K ineens nergens te vinden was.

Kon ik bij bekenden in de kroeg gaan staan schooien om een sigaretje (ik gaf overigens wel altijd n euro ofzo voor die ene sigaret haha).

Dus ik gaf aan'' He K, het pakje is leeg dus zou jij even een nieuwe willen kopen zoals afgesproken''

Maar nee, mevrouw had hier geen zin in/al haar geld al opgemaakt en vond dat ik maar het pakje van haar vriend moest leegroken net zoals zij de rest van de avond deed.

Wat?!?!

Niet gedaan natuurlijk, dan maar weer van m'n eigen geld een nieuw pakje kopen (als ik al genoeg geld had).

Dat ik absoluut níet samen met haar het pakje van die hardwerkende jongen ga leeg staan roken, en dat ik het niet vond kunnen dat zij er vandoor ging om ''even te gaan roken'', om vervolgens anderhalf uur lang onvindbaar te zijn en weer op te duiken met een leeg pakje.

Jammer genoeg snapte ze er niets van en vond ze het raar dat ik me zo kon opwinden over een pakje sigaretten.

Daar ging het niet eens om, het ging erom dat wij een afspraak hadden over de kosten verdelen en zij het vervolgens elke keer liet afweten.

Heb vanaf dat moment maar gezegd dat we ieder voortaan onze eigen sigaretten kopen, omdat ik geen zin heb in dit gedoe.

Echt waar, ik had nooit gedacht dat ik zo boos kon worden om een pakje sigaretten, maar ze dééd het er echt om.

Ook is het een keer gebeurd dat mijn vriendin een rondje gaf voor ons, en gaf K dan geld mee om de drankjes te gaan halen omdat mijn vriendin even stond te kletsen met iemand.

Vriendin heeft er niks van gezegd om een rottige sfeer te vermijden, maar echt wat heb ik me toen een potje staan schamen.

Gelukkig was dat maar 1 keer voorgekomen, waarschijnlijk had K het niet eens in de gaten maar toch..

Ben overigens nog wel vriendinnen met haar, zorg er nu voortaan gewoon voor dat we met alles wat we samen doen ons eigen deel betalen.

En het samen stappen is natuurlijk ook een beetje verwaterd, maar ik ga sowieso bijna nooit meer uit dus dat is niet zo erg.

Echt ik vind het zo jammer dat je dan zulke maatregelen moet nemen bij iemand die je al sinds je 7e als je beste vriendin beschouwt (en wederzijds).

Dat verpest voor mij elke keer weer een beetje de sfeer als het nu voortaan op betalen aankomt als we ergens zijn.

Maar zoals we het nu doen gaat het prima, en het bespaart mij een hoop frustratie. Waarom zou je überhaupt met iemand samen een pakje kopen? Ik rook niet hoor maar als ik zou roken, dan zou een eigen pakje me sowieso veel handiger lijken.
quote:anoniem234 schreef op 05 januari 2015 @ 13:04:

Wat?!?!

Maar zoals we het nu doen gaat het prima, en het bespaart mij een hoop frustratie. Dit verhaal komt me bekend voor, stond dit niet ook al in het oude topic?
quote:turkse73 schreef op 05 januari 2015 @ 16:03:

Gierige actie van mij,

ik doe nooit mee aan ophaal acties van collega's voor afscheid geboorte maakt niet uit wat het is ik doe er niet aan mee.

.En als jij nu eens langdurig ziek bent ( of een jubileum hebt oid)en ze staan met een bosje bloemen op de stoep? Neem je dat dan aan?
quote:minnimouse schreef op 05 januari 2015 @ 16:13:

[...]

Waarom zou je überhaupt met iemand samen een pakje kopen? Ik rook niet hoor maar als ik zou roken, dan zou een eigen pakje me sowieso veel handiger lijken.Als niet roker dacht ik precies hetzelfde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven