Geld & Recht alle pijlers

Glasverzekering of eigen kosten?

16-07-2012 12:06 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje terug is mijn hoog bejaarde vader lelijk gevallen in huis. Gelukkig zag iemand hem liggen, hij kan zelf niet opstaan en kon niet bij de telefoon. De politie is gekomen en heeft een ruitje ingeslagen. Dat was de enige manier om binnen te komen en uiteraard was het een noodgeval.

Nu heeft pa een fikse rekening voor het vervangen van de ruit. Hij woont in een huurwoning MET glasverzekering. Ik heb gebeld met de woningstichting, maar die zeggen dat het ' eigen keus' was om het ruitje in te slaan. Ik vind dit niet echt een keus in dit geval....

Weet iemand hoe het zit met zoiets?
quote:hollebollegijs schreef op 16 juli 2012 @ 14:12:

[...]

Interessant en onder welk potje valt dit dan bij de verzekering?

Gewoon glas of inboedel?Ik ben er al heel lang uit, uit de verzekeringsbranche, maar ik zou zeggen dat het onder de zorgverzekering valt zelfs. De ruit is ingetikt om pa die gevallen was en niet meer overeind kon, te helpen. Was die ruit niet ingetikt dan was pa er slechter aan toe geweest en waren de zorgkosten hoger geweest.

In de praktijk merken verzekerden weinig hiervan hoor, meestal gaat het via de glasverzekering naar de zorgverzekering, zodra de glasverzekeraar het schadeformulier heeft ontvangen en het totale verhaal helder heeft (en dus ziet dat het om bereddingskosten gaat). Afspraak van verzekeraars onderling: bereddingskosten gewoon afhandelen en later onderling gaan bakkeleien welke verzekeraar wat gaat betalen.

quote:Ik kende het niet bereddingskosten, maar klinkt heel logisch.Is ooit in het leven geroepen om met name bij brand mensen niet te ontmoedigen om actie te ondernemen. Soms moet je eerst meer schade aanrichten (ruit inslaan, deur openbreken) om een brand te blussen. Of mensen die wachten op de brandweer omdat ze hun eigen kleding niet vies willen maken, of de brandblusser uit de auto niet willen gebruiken.
Strikt genomen moet je degene die de politie heeft gebeld aansprakelijk stellen.

Politie is op belletje afgekomen en heeft om te redden ruit ingeslagen, mag je ze niet kwalijk nemen.

Echter om degene die gebeld heeft, aansprakelijk te stellen is wel erg ondankbaar!

En wat al meermalen is aangegeven, ruit verzekering is voor ongevallen, dit is geen ongeval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven