Geld & Recht alle pijlers

Goed idee vooe een nieuw product. En nu?

01-04-2011 22:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb -denk ik- een goed idee voor een nieuw product.

Of beter gezegd een aanpassing c.q. variant op een reeds bestaand product.

Ik zou dit idee wel willen proberen te verkopen aan b.v een fabrikant die reeds soortgelijke produkten produceert, maar hoe pak ik dat aan zonder dat ze met mijn idee aan de haal gaan?

Deskundigen hier?
Patent er op aanvragen?
Wat is het voor iets? Dan zullen wij wel zeggen of we het een goed idee vinden
Naar de ideeëndag van Kruidvat gaan misschien? Je kunt je via hun site opgeven.
http://www.lara-inventing.nl/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Blackdress schreef op 01 april 2011 @ 22:06:

Wat is het voor iets? Dan zullen wij wel zeggen of we het een goed idee vinden

Gheghe..

Maar hoe werkt dat dan, patent aanvragen? Kan er niet zoveel over vinden.
http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1916&bi ... fef08d9ede
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Geef je op voor het beste idee van Nederland. Geen idee of ze dat dit jaar ook weer gaan doen.
Weet je wat jij moet doen?

Naar de kamer van koophandel....

Kom op mensen, die reclame vonden we allemaal irritant, waar of niet? Waarom is 'ie dan niet blijven hangen? Is alle irritatie voor niks geweest? Nee toch?
Nee, geen ervaring. Maar via dat programma het beste idee van Nederland worden weleens bronnen genoemd via welke je kunt bekijken of er al patent of octrooi (weet niet wat je bedacht hebt) is aangevraagd. Dan is het idee namelijk al eigendom van iemand anders. Die heeft er dan niets mee gedaan, om onbekende redenen. Als jij er dan iets mee gaat doen dan ga jij aan de haal met het idee van een ander.

Dan maakt het niet uit of dat niet wist. Het was al geregistreerd.

Zoek eens naar informatie van of over dat programma. Misschien krijg je daarmee een ingang naar een richting die je kan gaan.

Verder krijg je misschien meer informatie via de KvK en die hebben een eigen site. Daar kan je misschien verwijzingen naar andere instanties vinden. Je moet toch ergens een begin maken.

Verder succes ermee.
Nou, ik begon met toen er als laatste die van @Blackdress stond.
patent aanvragen is echt heel duur! De vraag is of je die investering kan doen en of je het terug kunt verdienen.

Ik heb ook een idee, en een ontwerper is dit voor mij in materiaal aan het omzetten, Daarna gaan we kijken of we het aan een firma kunnen verkopen.

dan kun je geld voor je idee vragen , eenmalig. Voor beiden een gok, want je weet niet of het slaagt in de markt. Slaagt het niet heb je " geluk" als je je idee goed verkocht hebt. Maar slaagt het goed, dan baal je want dan had je er dus meer voor kunnen vragen. Maar ja, het leven is gokken.... wie niet waagt die niet wint!!

Succes, ben benieuwd!!
Die man die het vingergaatje in het beschuitje heeft bedacht krijgt toch 0.0000zoveel cent per beschuitje? Zoiets kan je ook afspreken.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn idee is vergelijkbaar met dat vingergaatjesvoorbeeld (wat klinkt dat ranzig haha) van Fame. Beetje te eenvoudig voor dat tv programma denk ik.

En ook te eenvoudig voor de link van Bianca.

Het is is net zo-als dat voorbeeld een eenvoudige- doch geniale (jaja ) aanpassing aan een bestaand voedingsmiddel. Zou dus liefst hetzelfde traject willen volgen als die vingergaatjesman.
quote:Mickyxx schreef op 01 april 2011 @ 22:17:

patent aanvragen is echt heel duur! De vraag is of je die investering kan doen en of je het terug kunt verdienen.

Wat kost dat dan? Kom volgens octrooi aanvraagsite op 80,- voor de aanvraag en 40.- voor de eerste vijf jaar!? Maar zo eenvoudig zal het wel niet zijn...

Ik heb ook een idee, en een ontwerper is dit voor mij in materiaal aan het omzetten, Daarna gaan we kijken of we het aan een firma kunnen verkopen.

Dat zou ik dus niet hoeven doen, "mijn" product bestaat al, het betreft slechts een redelijk eenvoudige aanpassing ervan.

dan kun je geld voor je idee vragen , eenmalig. Voor beiden een gok, want je weet niet of het slaagt in de markt. Slaagt het niet heb je " geluk" als je je idee goed verkocht hebt. Maar slaagt het goed, dan baal je want dan had je er dus meer voor kunnen vragen. Maar ja, het leven is gokken.... wie niet waagt die niet wint!!

Succes, ben benieuwd!!
Een octrooi en een patent zijn twee heel verschillende dingen.

Mijn vader heeft een patent op naam staan, maar dat heeft hem dus iets van ¤7000 gekost.

En ik vraag me echt af of hij die ooit zal terugverdienen, hoe slim en uniek zijn idee ook is.
als je wat geld achter de hand hebt, kan je t ook in china laten maken. eerst kijken of er interesse voor is, op provisiebasis in winkels leggen.

maar je product bestaat al, dus kan je beter eerst uitzoeken of daar octrooi of patent opzitten, voor ze je gaan aanklagen.
wij slapen nooit.
t gaat om een voedingsmiddel lees ik, dat wordt lastig.
wij slapen nooit.
Patent aanvragen!

Ik heb destijds Senseo gebeld waarom er geen chocolademelk pads waren. Er was geen markt voor zeiden ze. Een poos later kwamen ze ermee. Toen baalde ik wel. Volgens mij hebben ze gewoon mijn idee gejat
Stressed is just desserts spelled backwards
volgens mij kan je geen patent aanvragen op een variant van een al bestaand product.
wij slapen nooit.
Februari, hou er rekening mee dat je misschien toestemming van de fabrikant van het huidige voedingsmiddel moet vragen om jouw idee te gaan uitwerken. Dat hangt ervan af of er al iemand voor het bestaande product patent heeft aangevraagd en hoever dat patent rijkt. Als je bijvoorbeeld het bestaande product nodig hebt om het nieuwe product te maken, zul je misschien geld moeten betalen aan de patenthouder om zijn 'recept' te gebruiken. Of als jouw product teveel lijkt om datgene waarvoor al patent is aangevraagd. Daarvoor moet je eerst weten waarop al patent is aangevraagd voordat je zelf iets kunt gaan vastleggen. Doe hiervoor even goed vooronderzoek, want als je dat niet doet, kan je dat op langere termijn in de problemen brengen. Overtreding van de regels kan je veel geld kosten.
Kan je misschien niet gewoon opbellen naar de grootste fabrikant en daar vragen waar je een goed idee kan neerleggen? (en dan niet meteen neerleggen natuurlijk). Of iig vragen hoe zo iets bij hen in z'n werk gaat. En afhankelijk van het antwoord ('oh vertel het eens dan?=niet goed) kijken hoe verder?
Of je vertelt ze niet je idee, maar voor welk probleem je een eenvoudige, goedkope oplossing hebt gevonden.
quote:Quinty schreef op 01 april 2011 @ 22:06:

Patent er op aanvragen?

heeft niet zoveel zin hoor.

Stel je voor: je vraagt produktpatent op een apparaat met een vierkant schepje. Als iemand jouw produkt namaakt met een rond schepje, heb je aan jouw hele patent geen ene ruk meer.

Toevallig een paar maanden geleden net een lezing hierover gehad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven