Geld & Recht alle pijlers

gratis Ipad via Online geen garantie??

03-09-2012 21:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eind december 2011 een abonnement afgesloten bij Online (T-Mobile) voor Internet+bellen, hierbij kreeg ik dan gratis een Ipad 1 geleverd. In februari 2012 is mijn abonnement opgeleverd en begin maart heb ik de Ipad ontvangen.

Helaas laadde eind juli (dus na amper 4 maanden gebruik) de batterij van de Ipad niet meer op en bovendien kon ik geen verbinding met Itunes maken.

Toen ik de klantenservice van Online belde adviseerde men mij om contact op te nemen met Dimass, het bedrijf wat de Ipad verzonden heeft.

In de brief die destijds bij de zending zat stond dat ik recht heb op 1 jaar garantie en het adres van Dimass waar ik de IPad naartoe kon sturen.

Ik heb de Ipad eind juli opgestuurd naar Dimass, deze zou hem weer doorsturen naar de reparatiedienst.

Na 3 weken kreeg ik een email van Dimass met daarbij een offerte van Dynafix (de reparatiedienst) voor de reparatie c.q. vervangingskosten à ¤ 365,- van de Ipad, daar de reparatie niet onder garantie viel. Indien ik de ongerepareerde Ipad retour wilde ontvangen zou ik bijna 50 euro onderzoekskosten moeten betalen.

Bij navraag bij Dynafix (de reparatiedienst) waarom het niet onder garantie viel kreeg ik te horen dat zij bij Apple hadden geinformeerd en daar te horen hadden gekregen dat deze Ipad reeds in december 2010 (!) was aangeschaft en dat de garantie was verlopen.

Uiteraard was ik hier zeer verbaasd over, ik ging er vanuit dat ik een nieuw exemplaar zou ontvangen, maar hoe dan ook stond er in de brief bij de levering dat er 1 jaar garantie op zou zitten.

Ik heb hierover contact opgenomen met Dimass en deze zouden het opnemen met Online.

Ik heb zelf ook telefonisch contact opgenomen met Online en ben op 29 augustus j.l. hierover teruggebeld door Online. De medewerker informeerde mij dat hij niets voor mij kon betekenen, dat ik het moest opnemen met Dimass.

Ik heb Dimass een mail gestuurd met daarin de eis dat ik binnen 5 werkdagen een vervangend exemplaar eis, maar tot op heden heb ik nog niets gehoord.

Iemand advies hoe nu verder te handelen?
De iPad 1? Raar, want de iPad 2 is al sinds maart 2011 te koop!

En de iPad 1 is ook niet meer nieuw te krijgen (want oud!). Het enige wat ze kunnen aanbieden is de iPad 2, maar kan me voorstellen dat ze dat niet doen.

In het vervolg niet meer op zo'n aanbieding ingaan hoor, en je met oude apparaten op laten zadelen!
Ik heb me in december 2011 aangemeld, maar toen was de Ipad 1 ook nog gewoon te koop volgens mij.

Bovendien maakte het me niet uit, een Ipad 1 16GB met 3G vond ik ook prima.
Heb er geen verstand van, maar mijn zus had laatst problemen met haar ipod. Bij apple 1 jaar garantie, maar volgens europese wetgeving sowieso 2 jaar. Kom je dannog uit als ie in 2012 is aangeschaft? Na enig aandringen gaf de winkel haar een nieuwe ipod
Als je een apparaat koopt en het gaat stuk, dan moet je naar de winkel waar je het hebt gekocht om je garantie 'te claimen'. TO zit nu in een lastige situatie, omdat ze de iPad heeft 'gekregen'.

Rechtsbijstand gebeld?
Ik heb helaas geen rechtsbijstand.
Morgen even Consuwijzer bellen, vriendelijk en kundig.
ik heb op het internet gezocht (toen ik het nodig had voor een product) zij zijn verantwoordelijk.

ik heb een gerechtelijke uitspraak gevonden, over producten die naar verwachting langer mee gaan. deze heb ik uitgeprint en opgestuurd naar het bedrijf. en via mail contact met de bedrijfsleider is het opgelost.

zal even kijken of ik het nog kan vinden
http://blog.iusmentis.com ... -bij-een-consumentenkoop/

hier is er wat over te lezen, dus zoeken op internet, knippen en plakken in een mail naar online.

dit was het niet maar zie het als een voorbeeld
Layla, mijn man werkt ergens waar ze die dingen ook verkopen en hij zegt dat Online dat moet regelen. Dit is wat mijn man dicteert:

Heb je een brief met dagtekening waarop staat dat je vanaf dan een jaar garantie hebt? Dan is dat bedrijf verplicht om die garantie te verlenen, ook als dit betekent dat het bedrijf dan voor evt reparatiekosten op moet draaien. Daarnaast is in de Europese wetgeving een garantie van 2 jaar vastgelegd.
De garantie van Apple gaat pas in bij activering van het artikel, je hebt dus een jaar (en na wijziging van de voorwaarden van Apple twee jaar) garantie vanaf de eerste registratie van het apparaat.

Als je op de Apple site (bij de klantenservice) kijkt kan je je serienummer invoeren en daar staat ook de garantiedatum bij.
Accu's vallen vaak niet onder de garantie volgens mij.
Het ligt echt niet aan de accu, als dat zo was had dat reparatiebedrijf dat wel vermeld. Een accu lijkt me nog wel te vervangen, maar volgens het reparatiebedrijf was hij niet meer te repareren.
Persoonlijk zou ik het via Online spelen. ZIJ hebben de iPad geleverd als onderdeel van het abonnement. De garantie gaat in op het moment dat jij 'm krijgt, niet eerder zo lijkt mij.

Mijn tip zou zijn: eis van Online dat het geregeld wordt, omdat de iPad nog in de garantie valt. Of het nou om een batterij gaat of niet, dat maakt niet uit: het probleem is na vier maanden.

Dat gezegd hebbende, het kan wel eens nodig zijn om hier een heel gedoe van te maken. Met aangetekende brieven en eventueel dat je een incasso-bureau inschakelt om nakoming te eisen. Wil je zover gaan, dat is de vraag.
Even een update:

Ik heb zojuist een mail gekregen van Dimass, dat ze van Online te horen hebben gekregen dat ze mij een nieuwe (dat hoop ik dan maar) Ipad 1 64GB mogen toesturen.

Ik ben benieuwd, ga pas juichen als ik hem echt binnen heb.
Ik heb hem binnen!
Dus een beetje stampij maken helpt nog steeds. Dat dat potverdorie nodig is zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven