Geld & Recht alle pijlers

Hema samenlevingscontract + testament

05-07-2014 19:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Even kort advies nodig. Situatie is als volgt: al 2 jaar samenwonend in een koophuis. Woning en hypotheek op naam van vriend. Vriend betaalt het ook 100% (hij werkt fulltime en ik studeer). Ik ben me ervan bewust dat ik geen aanspraak kan maken op het huis mocht het mis gaan tussen ons. We hebben wel kruislingse levensverzekering op beide namen.



Nu vertelde de hypotheekadviseur (tijdje geleden) dat we ook gewoon standaard samenlevingscontract met testament van Hema kunnen doen. Ik doe nu de korte check bij Hema, waarbij als ik zeg dat de woning van 1 iemand is, er maatwerk nodig is. Dus advies is niet via Hema.



Reden van het samenlevingscontract plus testament is indekken wat er gebeurd als 1 van ons onverwacht komt te overlijden. Op dit moment kan ik natuurlijk wel fluiten naar dit huis en de helft van onze gezamenlijke spullen. In de toekomst zou ik ook wel goed willen regelen wat er gebeurd bij het uit elkaar gaan, maar op dit moment is het echt heel duidelijk wat van wie is.



Ik heb voorkeur voor Hema, vanwege de kosten. Testament is 125 euro en samenlevingscontract ook 125. Dus totaal 375 euro. Normaal kost dit over de 1.000 euro bij notarissen hier in de buurt.



Kunnen jullie mij een kort advies geven? Kan ik het gewoon via Hema doen?
Ik lees mee!
Alle reacties Link kopieren
Je zegt het toch zelf al?quote:Ik doe nu de korte check bij Hema, waarbij als ik zeg dat de woning van 1 iemand is, er maatwerk nodig is. Dus advies is niet via Hema.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren