Geld & Recht alle pijlers

Het loont om aso te zijn

27-11-2008 10:27 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minimaal ¤ 8000 per gezinHuizen van aso's gratis opgeknapt door Harrie Nijen Twilhaar



Uitgeleefde woningen van asociale bijstandsgezinnen die van hun leven een grote puinhoop hebben gemaakt, krijgen een grondige opknapbeurt op kosten van overheid en woningcorporaties. De huizen worden ook opnieuw ingericht.





In Delft starten het ministerie van Volkshuisvesting en de verhuurders een landelijke proef met vijf (kans)arme gezinnen die met behulp van schilders, stukadoors en timmerlieden en een zak geld hun woningen laten opknappen en herinrichten. Per huishouden wordt een basisbudget van tussen de 8000 en 10.000 euro uitgetrokken. Afhankelijk van de behoefte in de uitgeleefde woningen kan een beroep worden gedaan op meer geld. Een aantal bewoners is in aanraking geweest met justitie.



Gezinscoach



De asogezinnen worden tijdens en na de verbouwing van hun huis nauwlettend gevolgd. Hiervoor wordt een speciale gezinscoach aangesteld die zich bemoeit met het huishouden. De gezinnen krijgen hiermee volgens de Stuurgroep Experimenten Volkshuisvesting, onderdeel van het ministerie van VROM, een unieke kans hun leven weer op de rails te zetten.



De gemeente Delft en woningcorporatie Woonbron staan tijdens de landelijke proef garant voor de gratis metamorfose. Directeur Karin Schrederhof van Woonbron benadrukt dat het ook om alleenstaande moeders kan gaan, die het huishouden niet meer onder controle hebben.



Het opknappen van de zwaar uitgeleefde woningen is volgens de initiatiefnemers noodzakelijk om probleemgezinnen weer een maatschappelijk verantwoord gevoel te geven. Zij zijn geselecteerd na signalen uit hun omgeving. De bedoeling is de ontspoorde gezinnen zelfredzamer te maken.



De stuurgroep van het ministerie spreekt van een uniek project. "Bij een positief effect kan ook in andere gemeenten met dergelijke initiatieven worden gestart. Ons doel is mensen die van hun leven een puinhoop hebben gemaakt een eerlijke kans te geven voor een nieuwe start", aldus SEV-zegsman Jeroen Singelenberg. Ook andere woningcorporaties hebben interesse en volgen de proef.



De huizen van de vijf asociale bewoners worden volledig opgeknapt.





Grote goden! En wij maar werken en belasting betalen!

En wat nou gratis, wie betalen ervoor om de aso's minimaal ¤8000 te geven voor het opknappen van het huis?

Wij!



Is iemand nog aan het sparen voor een nieuwe keuken, badkamer, of een nieuwe vloer of wil je je huis geschilderd hebben?



Niet meer doen, wordt aso!

Het loont in dit land.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Minny mijn zoon heeft zoiets meegemaakt en ook de andere kinderen die in die straat woonde.. Nergens mogen komen niet op feestjes enz. Zoiets tekent het kind voor de rest van leven..
quote:minny schreef op 27 november 2008 @ 13:36:

Die kinderen schamen zich waarschijnlijk kapot en reken maar dat ze hierom gepest worden op school! De andere kinderen hebben namelijk ouders die net zo denken als de meeste forummers hier...helaas...Wie weet zijn ze wel de helden van de buurtschool! Hun papa en/of mama hebben het immers geflikt! De andere kinderen zijn vast stikjaloers en moeten lootjes trekken om het opgekalefaterde stulpje te mogen bewonderen samen met de glunderende geluksvogels.
Alle reacties Link kopieren
quote:minny schreef op 27 november 2008 @ 13:36:

Die kinderen schamen zich waarschijnlijk kapot en reken maar dat ze hierom gepest worden op school! De andere kinderen hebben namelijk ouders die net zo denken als de meeste forummers hier...helaas...Nee hoor, die schamen zich niet.
Alle reacties Link kopieren
Waar zouden die kids zich voor moeten schamen? Ze weten niet beter dan dat het heel gewoon is.
Alle reacties Link kopieren
Nee schamen zich zeer zeker omdat het bij vriendjes anders is..
Alle reacties Link kopieren
Nou idd, die kinderen hoeven zich niet te schamen nee.... Maar jullie wel! Met jullie hatelijke commentaar over kinderen die hier helemaal niks aan kunnen doen! Schaam je....



@Jolantje: Dat lijkt me echt verschrikkelijk...het verdriet dat je dan ziet bij je kind...
Alle reacties Link kopieren
Minny, normaal gesproken ken ik je van een heel andere kant.



Heb je iets tegen zelfredzaamheid, met misschien een klein beetje hulp, maar geen duizenden euro's?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:jolantje schreef op 27 november 2008 @ 13:42:

Nee schamen zich zeer zeker omdat het bij vriendjes anders is..En dat zullen die vriendjes laten weten ook...die hebben namelijk het "goede voorbeeld" (waar men hier op hamert) gehad van hun ouders...die net zo denken als de meeste forummers hier. Chapeau! Wees trots op jezelf....
Minny, ga je mond spoelen! Niemand hoeft zich te schamen! Hooguit de instanties die dit debacle bedacht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Minny wat een onzin kraam je uit. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Alle reacties Link kopieren
Yasmijn, jij weet net zo goed als ik dat ik absoluut voor zelfredzaamheid ben. En ik keur het gedrag van die ouders ook niet goed, al weet je nooit wat de oorzaak is natuurlijk.... Maar ik gun het die kinderen wel! En de hatelijkheid die ik hier zie tegenover die kinderen van de zogenaamde aso's vervult mij met afschuw. We hebben het hier over kinderen! Die dus, net zoals alle andere kinderen, niet zelfredzaam kunnen zijn. Vergeet dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Soms kan je er als ouder niks aan doen. Je wilt wel maar het lukt gewoon niet.. Ik deed er alles aan, zorgde ervoor dat mijn zoon het goed had.. Ik at liever een dag zelf niks zodat ik mijn kind iets lekkers kon voorschotelen..

Maar ik was er wel altijd voor hem. Zijn vader zat telkens vast en mishandelde mij dat was ook niks voor zo'n kind. Maar als ik het n u met mijn zoon er over hebt geeft hij toe dat ik een goede moeder was en dat is toch wat telt!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo kunnen ze dat niet, Minny? Iedereen is uiteindelijk verantwoordelijk voor zijn eigen leven.
Alle reacties Link kopieren
Ben het toch eens met Minny, N.a.v. één krantenartikel door één schrijver vormt ieder ineens zijn mening. Zelf wel eens researts gedaan? Zelf wel eens gespekken gehad met deze ouders? Zelf wel eens aan verschillende kinderen in zo'n situatie een mening gevraagd?

Volgens mij niet één van jullie. Jullie denken te weten wat die ouders voelen en beter te weten dan die kinderen wat zij voelen.

Jullie vullen dus het gevoel in van de kinderen terwijl je intussen in je mooie eensgezinswoning woont en achterstandswijken bij wijze van spreken alleen maar kent van de tv en nooit in gesprek bent geweest met mensen in zo'n positie.

Op zich vind ik het nog tot daaraan toe dat je de ouders veroordeelt maar het gevoel en de mening van kinderen denkt te kunnen uitspreken? Waar zit jullie hart?



De mensen in onze maatschappij worden steeds egoïstischer. Moet denken aan alle meningen die men in het topic uitte over chinezen...Nee, wij nederlanders zijn geweldige mensen...Blijkt wel in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een achterstandswijk, als een van de weinigen die wel redelijk verdient en zich kan redden. Dus als er iemand is die niet vanuit de ivoren toren allerlei vooringenomen aannames voor waarheid loopt te verkondigen, dan ben ik het wel. Kom hier maar eens wonen en de ellende zien waar sommige mensen, niet altijd door eigen schuld, in leven. De kinderen uit die gezinnen gun ik het van harte!



En ik wens mijn mond enkel te spoelen met een goede wijn danwel champagne Complicated. Ga jij je maar gewoon schamen, zoals het een goede burger betaamt. Geef het goede voorbeeld maar dan....
Alle reacties Link kopieren
"researts"



U zegt??
Al een account? Log dan hier in.
quote:Nalani schreef op 27 november 2008 @ 13:53:

Ben het toch eens met Minny, N.a.v. één krantenartikel door één schrijver vormt ieder ineens zijn mening. Zelf wel eens researts gedaan?Hoe gaat dat dan, researts doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:jolantje schreef op 27 november 2008 @ 13:51:

Soms kan je er als ouder niks aan doen. Je wilt wel maar het lukt gewoon niet.. Ik deed er alles aan, zorgde ervoor dat mijn zoon het goed had.. Ik at liever een dag zelf niks zodat ik mijn kind iets lekkers kon voorschotelen..

Maar ik was er wel altijd voor hem. Zijn vader zat telkens vast en mishandelde mij dat was ook niks voor zo'n kind. Maar als ik het n u met mijn zoon er over hebt geeft hij toe dat ik een goede moeder was en dat is toch wat telt!Zo zie je maar!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me wel af of het alleen maar om raddraaiers gaat of dat dat stemmingmakerij is. Aso's mogen zwoegen wat mij betreft, maar kansarmen gun ik dat 'meevallertje' van harte. Een fraai huisje motiveert!...
Alle reacties Link kopieren
Ik researt, jij researt, wij researtsen.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja...wanneer de eigen argumenten zeepbellen blijken te zijn gaan wij over op zoiets goedkoops als een woord dat verkeerd gespeld is... Typisch.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ligeia schreef op 27 november 2008 @ 13:54:

Ik vraag me wel af of het alleen maar om raddraaiers gaat of dat dat stemmingmakerij is. Aso's mogen zwoegen wat mij betreft, maar kansarmen gun ik dat 'meevallertje' van harte. Een fraai huisje motiveert!...Er is een groot verschil tussen kansarmen en aso's.
Al een account? Log dan hier in.
quote:En ik wens mijn mond enkel te spoelen met een goede wijn danwel champagne Complicated. Ga jij je maar gewoon schamen, zoals het een goede burger betaamt. Geef het goede voorbeeld maar dan....Dat staat je natuurlijk volledig vrij, Minny. Ik heb dan ook bewust niet gezegd dat je je mond met zeep moest spoelen, zoals ik bij ons aller Willem vaak wel pleeg te doen. Maar ik zie toch echt geen enkele reden om mij te schamen. Een klopje op de brede schouder zou denk ik beter passen. Laten we het er in ieder geval op houden dat de kinderen in kwestie een niet al te snugger voorbeeld voorgeschoteld krijgen van vadertje staat. Gogen aller provincien, verenigt u!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ligeia schreef op 27 november 2008 @ 13:54:

Ik vraag me wel af of het alleen maar om raddraaiers gaat of dat dat stemmingmakerij is. Aso's mogen zwoegen wat mij betreft, maar kansarmen gun ik dat 'meevallertje' van harte. Een fraai huisje motiveert!...Het is vooral stemmingmakerij, en een krant moet verkopen is het niet? Desnoods over de rug van anderen met zo'n belachelijk artikel in een vodje dat men krant placht te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Minny hier hetzelfde.. Ik woon ook in een achterstandswiijk.Alcoholisme, werkeloosheid ruzies en schreeuwen zijn orde aan de dag..Hiervoor woonde ik ook in zo'n straat maar onderling lagen de sociale verhoudingen anders. Iedereen was er voor elkaar.

Mijn woning is ook niet je van het er wordt hier door wbv niks g edaan ze worden gesloopt binnen een aantal jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven