Hoe lang afwachten
woensdag 4 april 2018 om 13:18
Ik heb mijn muren met spachtelputz laten doen. Netjes via een Stucadoor.
Na drogen bleken er “spikkels” in te zitten. Her en der blauw/grijze korreltjes. Op de ene plek meer dan op de andere plek.
Stucadoor is komen kijken en beaamt dat een spikkels zijn. En hij zou contact zoeken met leverancier van dat spul.
Leverancier gebeld afspraak gemaakt dat leverancier komt kijken. Dat was drie weken geleden. Dag van afspraak. Niet op komen dagen.
Duurde paar dagen. Stucadoor nieuwe afspraak gemaakt met leverancier. Dit was vorige week. En wederom niet op komen dagen. Nu heeft Stucadoor mijn nummer aan leverancier gegeven zodat hij met mij rechtstreeks afspraak kan maken. Morgen is dat inmiddels weer een week geleden en tot op heden geen belletje gehad.
Inmiddels zit ik al een week of 5 met een woonkamer waar ik niet mee verder kan. Plinten moeten erin , meubels ingeruimd worden (alles staat nog in dozen want anders blijf ik slepen) en nog eeaaan afwerking kortom rommelig ..
Ik heb geen gegevens van leverancier.
Hoe lang is het acceptabel dat ik afwacht ? Nog een week ivm paasdagen ?
Wat zijn mogelijke vervolg stappen?
Mijn muren zijn niet geworden wat ik ervan verwacht had en nu is snelste oplossing sauzen van de muren door professionele schilder .. opnieuw puts erop is niet handig aldus Stucadoor
Ik baal hier enorm van en weet niet zo goed hoe verder.
Na drogen bleken er “spikkels” in te zitten. Her en der blauw/grijze korreltjes. Op de ene plek meer dan op de andere plek.
Stucadoor is komen kijken en beaamt dat een spikkels zijn. En hij zou contact zoeken met leverancier van dat spul.
Leverancier gebeld afspraak gemaakt dat leverancier komt kijken. Dat was drie weken geleden. Dag van afspraak. Niet op komen dagen.
Duurde paar dagen. Stucadoor nieuwe afspraak gemaakt met leverancier. Dit was vorige week. En wederom niet op komen dagen. Nu heeft Stucadoor mijn nummer aan leverancier gegeven zodat hij met mij rechtstreeks afspraak kan maken. Morgen is dat inmiddels weer een week geleden en tot op heden geen belletje gehad.
Inmiddels zit ik al een week of 5 met een woonkamer waar ik niet mee verder kan. Plinten moeten erin , meubels ingeruimd worden (alles staat nog in dozen want anders blijf ik slepen) en nog eeaaan afwerking kortom rommelig ..
Ik heb geen gegevens van leverancier.
Hoe lang is het acceptabel dat ik afwacht ? Nog een week ivm paasdagen ?
Wat zijn mogelijke vervolg stappen?
Mijn muren zijn niet geworden wat ik ervan verwacht had en nu is snelste oplossing sauzen van de muren door professionele schilder .. opnieuw puts erop is niet handig aldus Stucadoor
Ik baal hier enorm van en weet niet zo goed hoe verder.
woensdag 4 april 2018 om 13:24
Stukadoor weer bellen en een deadline stellen. Max 1 week om te komen kijken en max 2 weken daarna een oplossing. De stukadoor mikt het probleem mooi bij jou neer, dit gaat dus niet.
Het kost jou zo je vrije dagen, ik zou hem ook melden dat je niet nog een keer accepteert dat je voor jan lul piejeejee zit te wachten.
Het kost jou zo je vrije dagen, ik zou hem ook melden dat je niet nog een keer accepteert dat je voor jan lul piejeejee zit te wachten.
woensdag 4 april 2018 om 13:31
De stucadoor is verantwoordelijk. Bij hem heb je de opdracht gedaan en hij is verantwoordelijk voor wat hij gebruikt en hoe hij het oplost met jou en/of de leverancier. Stel de stucadoor per aangetekende brief in gebreke en verzoek hem tot herstel of volledige terugbetaling binnen een redelijke termijn (bijv 4 á 6 weken).
Hij stuurt jou van het kasje naar de muur laat het je niet gebeuren. Laat de verantwoordelijkheid waar deze thuis hoort.
Hij stuurt jou van het kasje naar de muur laat het je niet gebeuren. Laat de verantwoordelijkheid waar deze thuis hoort.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 4 april 2018 om 13:31
Waarom zou je zelf bellen? Die fabrikant kan niks met jou.Madeliefjees schreef: ↑04-04-2018 13:22Stucadoor weet toch wie de leverancier is? Vraag hem dan de gegevens en bel zelf.
Heeft de stucadoor de emmer nog? Anders is de bewijslast nul.
woensdag 4 april 2018 om 13:33
Weleens van het begrip productaansprakelijkheid gehoord? Je kunt ook de fabrikant aanspreken hoor.viva-amber schreef: ↑04-04-2018 13:31De stucadoor is verantwoordelijk. Bij hem heb je de opdracht gedaan en hij is verantwoordelijk voor wat hij gebruikt en hoe hij het oplost met jou en/of de leverancier. Stel de stucadoor per aangetekende brief in gebreke en verzoek hem tot herstel of volledige terugbetaling binnen een redelijke termijn (bijv 4 á 6 weken).
woensdag 4 april 2018 om 13:38
O, ja? Heeft ze een bon? Waar zijn de emmers ect. Ze gaan echt niets doen met zo'n klacht. Verwijzen naar degene die het heeft gekocht en aangebracht.MadameJean schreef: ↑04-04-2018 13:33Weleens van het begrip productaansprakelijkheid gehoord? Je kunt ook de fabrikant aanspreken hoor.
woensdag 4 april 2018 om 13:41
De stucadoor heeft het op de muur gesmeerd. Grote kans dat de leverancier gaat zeggen dat er verkeerd is omgegaan met het product. Dus, stucadoor aansprakelijk stellen. Hij heeft de opdracht aangenomen, het product aangeschaft en het op de muur gesmeerd.MadameJean schreef: ↑04-04-2018 13:33Weleens van het begrip productaansprakelijkheid gehoord? Je kunt ook de fabrikant aanspreken hoor.
woensdag 4 april 2018 om 13:42
Niemand zegt toch dat ze de emmers niet heeft? Maar idd, mocht je een bewijsprobleem hebben dan kun je idd de stucadoor ook aanspreken. Mijn punt is dat je bij allebei terecht kan als het inderdaad aan het product en niet aan de techniek vd stucadoor ligt.Lucifermiauww schreef: ↑04-04-2018 13:38O, ja? Heeft ze een bon? Waar zijn de emmers ect. Ze gaan echt niets doen met zo'n klacht. Verwijzen naar degene die het heeft gekocht en aangebracht.
Als dat zo is wil de stucadoor vast wel meewerken om te voorkomen dat je de klacht/eis bij hem neerlegt, en hij je moet gaan betalen (en later verhalen op de fabrikant).
Wie heeft de diepste zakken?
woensdag 4 april 2018 om 13:46
Stukadoor bellen en zeggen dat je wilt dat het binnen een week opgelost is. Je mag na zoveel wachten en zelfs twee afspraken waarbij de leverancier niet is op komen dagen (bizar!) echt wel op je strepen gaan staan!
Dus: oplossing binnen een week of anders niet betalen / geld terug.
Ga er maar vanuit dat als jij er niet achteraan gaat jagen dat er dan niks gebeurt. Hoe vaker je belt, hoe stelliger je bent, hoe 'hoger je op de stapel' komt.
Succes!
Dus: oplossing binnen een week of anders niet betalen / geld terug.
Ga er maar vanuit dat als jij er niet achteraan gaat jagen dat er dan niks gebeurt. Hoe vaker je belt, hoe stelliger je bent, hoe 'hoger je op de stapel' komt.
Succes!
woensdag 4 april 2018 om 13:50
De fabrikant gaat de klacht niet behandelen als TO niet kan aantonen dat het probleem bij hen ligt.MadameJean schreef: ↑04-04-2018 13:42Niemand zegt toch dat ze de emmers niet heeft? Maar idd, mocht je een bewijsprobleem hebben dan kun je idd de stucadoor ook aanspreken. Mijn punt is dat je bij allebei terecht kan als het inderdaad aan het product en niet aan de techniek vd stucadoor ligt.
Als dat zo is wil de stucadoor vast wel meewerken om te voorkomen dat je de klacht/eis bij hem neerlegt, en hij je moet gaan betalen (en later verhalen op de fabrikant).
Beetje zonde van de tijd.
Ik zou de stucadoor ook bellen of mailen of brief schrijven en een max termijn geven om het op te lossen. Want ook al is het de fout van de fabrikant .. dat mag hij uitvechten. Jij wil een oplossing zodat de muren de gewenste kleur krijgen.
woensdag 4 april 2018 om 14:30
Dan nog ben je geen partij voor de fabrikant. Als klant heb je alleen te maken met jouw leverancier. En die moet het weer verderop in de keten regelen. Als een fabrikant wel helpt is dat slechts omdat ze willen helpen, niet omdat ze dat moeten. De meeste fabrikanten hebben ook helemaal geen middelen om consumenten te helpen. Daarom werken ze met groothandels en retailers e.d.MadameJean schreef: ↑04-04-2018 13:33Weleens van het begrip productaansprakelijkheid gehoord? Je kunt ook de fabrikant aanspreken hoor.
woensdag 4 april 2018 om 14:32
Je kunt de stucadoor niet aanspreken, je MOET de stucadoor aanspreken. Waar hij de spullen vandaan heeft is voor de klant totaal niet relevant. De stucadoor moet het oplossen. Dat hij de kosten weer verhaald op zijn leverancier is niet het probleem van TO.MadameJean schreef: ↑04-04-2018 13:42Niemand zegt toch dat ze de emmers niet heeft? Maar idd, mocht je een bewijsprobleem hebben dan kun je idd de stucadoor ook aanspreken. Mijn punt is dat je bij allebei terecht kan als het inderdaad aan het product en niet aan de techniek vd stucadoor ligt.
woensdag 4 april 2018 om 14:53
goed uitgelegd!
woensdag 4 april 2018 om 18:04
woensdag 4 april 2018 om 18:37
Als jij met de stukadoor hebt afgesproken dat het een egaal gekleurde muur is maar er zitten nu spikkels in, dan is dat niet de afspraak.
Al vind de leverancier wel is het niet jou probleem, kennelijk heeft de stukadoor dan voor een product gekozen dat niet volgens jou afspraak was.
Het is ten alle tijden tussen jou en de stukadoor, met de leverancier heb jij niets van doen. Laat je dus ook niet van de wijs brengen als de leverancier zegt dat zijn product aan de kwaliteitseisen voldoet.
Al vind de leverancier wel is het niet jou probleem, kennelijk heeft de stukadoor dan voor een product gekozen dat niet volgens jou afspraak was.
Het is ten alle tijden tussen jou en de stukadoor, met de leverancier heb jij niets van doen. Laat je dus ook niet van de wijs brengen als de leverancier zegt dat zijn product aan de kwaliteitseisen voldoet.