Hoe zit dat met uurtarief?
woensdag 16 november 2011 om 14:48
Verwarming kapot dus een installatiebedrijf erbij gehaald. Aan de telefoon nog gevraagd hoeveel zo'n grapje kost. 30,- voorrijdkosten, 40,- per uur. De monteur was van 9 tot 13:00 bij ons en de verwarming is gelukkig gemaakt. In die tijd was hij ook nog 'even' iets halen, was iets meer dan een uur weg. Heb ik het bedrijf over gebeld en dat kwam doordat hij iets moest halen bij de groothandel omdat zij het niet op voorraad hadden. Uiteindelijk schrijft de monteur een bonnetje en daar staan 5 uren op, terwijl hij toch echt maar 4 uur hier was (minus nog een uur rondrijden voor onderdelen). Zegt hij dat ook de tijd gerekend wordt voordat ze bij de klant zijn, inpakken wat nodig is etcetera. Sorry, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
Uurtarief begint toch op het moment dat ze voet over de drempel zetten of niet? Heb hem in ieder geval op de bon laten zetten dat hij om 9 uur gearriveerd is. Heeft iemand hier verstand van, ook van dat uur rond rijden omdat hun eigen bedrijf niet goed bevoorraad was.
Uurtarief begint toch op het moment dat ze voet over de drempel zetten of niet? Heb hem in ieder geval op de bon laten zetten dat hij om 9 uur gearriveerd is. Heeft iemand hier verstand van, ook van dat uur rond rijden omdat hun eigen bedrijf niet goed bevoorraad was.
woensdag 16 november 2011 om 14:59
Hoe dit jurisich in elkaar steekt weet ik niet. Maar ik denk dat een bedrijf nooit alles op voorraad kan hebben en daarbij zijn er zoveel soorten verwarmingsketels en mogelijkheden waarom de kachel het niet doet dat ik me voor kan stellen dat niet alles op voorraad is. Ik zou vooral heel blij zijn dat de kachel gemaakt is.
Is een service-abonnement iets voor je?
Is een service-abonnement iets voor je?
woensdag 16 november 2011 om 15:21
Dat voorbereidingen etc. er bij worden geteld lijkt me niet de juiste gang van zaken.
De monteur was van 9 tot 13 bij je = 4 uur. Dat kan hij inrekening brengen. Dat is Inclusief het op en naar rijden naar het magezijn.
Waar dat 5e uur vandaan komt? Zit de monteur op een beter salaris te wachten?
Of is 1 uur werk gelijk aan 40 euro? M.a.w. hij heeft een uur 'extra' gerekend, maar geen voorrijkosten?
De monteur was van 9 tot 13 bij je = 4 uur. Dat kan hij inrekening brengen. Dat is Inclusief het op en naar rijden naar het magezijn.
Waar dat 5e uur vandaan komt? Zit de monteur op een beter salaris te wachten?
Of is 1 uur werk gelijk aan 40 euro? M.a.w. hij heeft een uur 'extra' gerekend, maar geen voorrijkosten?

woensdag 16 november 2011 om 16:56
quote:broadway schreef op 16 november 2011 @ 15:53:
en als hij die tijd niet mag rekenen mag hij dan ook zonder spullen komen? of is dat dan ook niet goed?
die tijd spendeert hij aan jou. dus moet jij betalenDat is toch niet de vraag? TO vind het vast ook fijn als de telefoon wordt opgenomen en de agenda wordt bijgewerkt, zodat ze een afspraak kan maken, maar de tijd die dat gesprek kost wordt normaal gesproken ook niet los doorgerekend naar de klant, dat zit al in de voorijkosten of in het uurtarief verrekend. De vraag is nu of hetzelfde geldt voor de tijd de monteur in het magazijn besteedt, is het normaal om daar uren voor te schrijven, los van de voorrijkosten.
en als hij die tijd niet mag rekenen mag hij dan ook zonder spullen komen? of is dat dan ook niet goed?
die tijd spendeert hij aan jou. dus moet jij betalenDat is toch niet de vraag? TO vind het vast ook fijn als de telefoon wordt opgenomen en de agenda wordt bijgewerkt, zodat ze een afspraak kan maken, maar de tijd die dat gesprek kost wordt normaal gesproken ook niet los doorgerekend naar de klant, dat zit al in de voorijkosten of in het uurtarief verrekend. De vraag is nu of hetzelfde geldt voor de tijd de monteur in het magazijn besteedt, is het normaal om daar uren voor te schrijven, los van de voorrijkosten.
woensdag 16 november 2011 om 17:02
Aan de telefoon heb ik precies het type ketel doorgegeven en wat er mis was. Ik denk dat spullen klaarleggen om mee te nemen inderdaad onder voorrijkosten vallen. Waar betaal ik anders die 30,- voor??? Bedrijf zit hier een paar straten verder, komen niet uit een andere stad of zo.
Hij is hier dus in totaal 4 uur geweest, waarvan dus 1 uur weg om spullen te halen. Dat duurde zo lang omdat hij eerst naar het bedrijf is gegaan, daar was het benodigde niet aanwezig omdat, volgens de monteur, iedereen aan het eind van de dienst alles maar gewoon neergooit en niet bijhoudt wat op is en wat niet.
Ga nu overigens wel een onderhoudsabonnement nemen. Heb de monteur duidelijk gemaakt dat als een bedrijf een beetje schappelijk is en goed bevalt, ik dan daar een abonnement afsluit. Hoop dat hij de hint oppikt.
Hij is hier dus in totaal 4 uur geweest, waarvan dus 1 uur weg om spullen te halen. Dat duurde zo lang omdat hij eerst naar het bedrijf is gegaan, daar was het benodigde niet aanwezig omdat, volgens de monteur, iedereen aan het eind van de dienst alles maar gewoon neergooit en niet bijhoudt wat op is en wat niet.
Ga nu overigens wel een onderhoudsabonnement nemen. Heb de monteur duidelijk gemaakt dat als een bedrijf een beetje schappelijk is en goed bevalt, ik dan daar een abonnement afsluit. Hoop dat hij de hint oppikt.