Hoe zou jij bieden achter de punt
vrijdag 23 mei 2025 om 10:18
Voor een vriendin die op een huis gaat bieden vroeg aan mij wat zou jij achter de punt doen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
voorbeeld 200000,00
Of 200282.
En zou jij nog overbieden, en zo ja hoeveel? Eerder zou 40000 zijn en nu bijv?
Oja en huis staat al 1,5 te koop.
Ik zelf heb eens achter de punt een getal neergezet van geboorte maand kinderen.
vrijdag 23 mei 2025 om 17:32
Ik heb een paar jaar geleden mijn huis verkocht en ging gewoon voor het hoogste bod met goede voorwaarden. Bij minder dan €2000 verschil (op een prijs van €460K) had de gunfactor misschien verschil gemaakt maar verder niet. Ik heb tientallen brieven, kaartjes en foto’s ontvangen met uitleg waarom mensen mijn huis graag wilden, maar wie ben ik om te bepalen dat de ene persoon er meer recht op heeft dan een ander? Rare, niet afgeronde, bedragen zou ik eerder in twijfel trekken dan positief labelen. Vreemd advies van een makelaar, maar misschien werkt het bij anderen wel? De link met een huisnummer zou ik zelf niet eens gelegd hebben.
vrijdag 23 mei 2025 om 18:08
Dit is inderdaad ook een goed; heb ik ook gedaan bij mijn winnende bod. En de makelaar laten weten dat ik ook een koophuis ging verkopen zodat hij wel een plaatje had van hoe klein de kans was dat ik de ontbindende voorwaarden nodig ging hebben.Ravintola schreef: ↑23-05-2025 15:19Mijn kennis had ook alle andere dingen op orde, als in weet wat hij kan lenen, heeft een aankoopmakelaar, informatie over zichzelf en hoe betrouwbaar en serieus hij is. Maar kon dus nog wel de voorwaarden van zijn biedingen wat scherper zetten in de hoop zo aantrekkelijker te zijn voor verkopers. Als je bijvoorbeeld overwaarde uit je oude woning haalt, dan heb je daarvoor geen voorbehoud financiering nodig. Dus nieuwe woning 8 ton, overwaarde oude woning 3 ton - dan heb je dus geen voorbehoud financiering nodig op basis van 8 ton.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in