Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geef jij uit op vakantie?

04-08-2021 20:15 313 berichten
Ieder jaar weer leg ik mezelf een budget op, om daar vervolgens toch overheen te gaan.

Wat geef jij gemiddeld per dag uit aan gezelligheid als je op vakantie bent? De hand op de knip of toch carpe diem?

To trapt af:

Buiten de reis en het verblijf probeer ik een max van 100 euro per dag aan te houden. Ontbijt in het hotel (inbegrepen in verblijf), rest buiten de deur. Inclusief entree ed voor uitstapjes. 1 volwassene en 2 kids.

Vakantiebudget

Totaal aantal stemmen: 210

Minder dan 100 euro per dag (59%)
Tussen de 100 en 200 per dag (36%)
Meer dan 250 per dag (6%)
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 04-08-2021 20:20
1.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben geen budget. Yolo.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
04-08-2021 20:16
Wij hebben geen budget. Yolo.
Bofkont!
In de categorie 200+ als je zou moeten schatten?
Alle reacties Link kopieren
De ene dag meer, de andere dag minder.
35 euro voor de camping, eten moet je thuis ook.

Ik denk dat we rond 125 euro per dag zitten voor 3 volwassenen. Inclusief péage, benzine etc.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 04-08-2021 20:34
9.25% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt zo erg aan de locatie : in Azië krijg ik met geen mogelijkheid 100 euro per dag op , in Nederland gaat dat stukken harder.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook geen budget. Zijn met 5. Gewoon waar we zin in hebben en wat we het waard vinden.
Alle reacties Link kopieren
Een budget doen we niet aan. Als je het niet kunt betalen, moet je niet op vakantie gaan.

Vorig jaar twee weken Nederland, dit jaar drie weken Nederland...

Hopelijk volgend jaar weer naar de Franse zon, dan is zoon ook volledig gevaccineerd. Nu lukte dat nét niet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
blijfgewoonbianca schreef:
04-08-2021 20:20
Dat ligt zo erg aan de locatie : in Azië krijg ik met geen mogelijkheid 100 euro per dag op , in Nederland gaat dat stukken harder.
Daar heb je een punt. Laten we zeggen prijslevel Europa. En ja, verschil tussen Noorwegen en Bulgarije is er natuurlijk ook.
Alle reacties Link kopieren
We proberen 100 euro per dag aan te houden (voor 2 volwassenen en 2 kinderen), exclusief de accommodatie (glampingtent op camping wordt het dit jaar). Dat lukt meestal niet en dat kan ook gewoon, maar dit bedrag spaar ik meestal extra voor de zomervakantie. Alles wat dus over budget gaat haal ik gewoon van mijn rekening. Want ik heb geen zin om op vakantie te moeten zeggen ‘nee jongens, geen ijsjes meer en geen croissantjes halen ‘s ochtends want we gaan over budget’.
Snoesje666 schreef:
04-08-2021 20:21
Een budget doen we niet aan. Als je het niet kunt betalen, moet je niet op vakantie gaan.
Dat vind ik te kort door de bocht. Je hoeft toch ook op vakantie niet met geld te gooien?
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 04-08-2021 20:27
0.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je het dan alleen over eten of ook over entreekosten musea bijvoorbeeld, benzine, tol..?
Honey, you should see me in a crown
Lente19251003 schreef:
04-08-2021 20:22
Want ik heb geen zin om op vakantie te moeten zeggen ‘nee jongens, geen ijsjes meer en geen croissantjes halen ‘s ochtends want we gaan over budget’.
Nee tuurlijk niet, maar dat zijn de bedragen ook niet hè.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
04-08-2021 20:24
Dag vind ik te kort door de bocht. Je hoeft toch ook op vakantie niet met geld te gooien?
+1 superflauwe opmerking
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel een budget. Nemen we heel ruim en houden we altijd dik van over.
We doen waar we zin in hebben, maar het hoeft ook niet verplicht op. Als ik bijv in Nederland blijf haal ik ‘s middags weleens een broodje en een frisje bij de Jumbo ipv “ het is vakantie dus ik moet en ik zal lunchen op een terras “ ( brood met kroketten kost gemakkelijk 12,50 . Dat is een keer lollig, maar geen hele vakantie. )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook geen budget voor vakanties maar ik zit als alleenstaande wel onder de €100 per dag.
De poll is ook wel lastig om vergelijkingen te maken als iedereen deze voor zijn eigen gezinssamenstelling gaat in vullen.
Eurus schreef:
04-08-2021 20:24
Heb je het dan alleen over eten of ook over entreekosten musea bijvoorbeeld, benzine, tol..?
Eten en uitjes. Benzine, tol, parkeren etc. hoort bij reis.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
04-08-2021 20:22
Daar heb je een punt. Laten we zeggen prijslevel Europa. En ja, verschil tussen Noorwegen en Bulgarije is er natuurlijk ook.
Dan ligt het er voor mij ook nog aan hoe ik vakantie vier : zit ik in een hotel en moet ik uit eten dan heb ik een hoger budget gepland dan wanneer ik ook zelf koken kan ( en dat dan ook de bedoeling is, anders zat ik wel in dat hotel ) .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
04-08-2021 20:25
Nee tuurlijk niet, maar dat zijn de bedragen ook niet hè.
Nou ja stel je bent met 5 dan zijn ijsjes in FR wel zo'n 12,50. Vers brood bij de bakker erbij en je zit zo op 20 per dag.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
04-08-2021 20:24
Dat vind ik te kort door de bocht. Je hoeft toch ook op vakantie niet met geld te gooien?
Nee hoor, hoeft zeker niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vivanomore schreef:
04-08-2021 20:26
Eten en uitjes. Benzine, tol, parkeren etc. hoort bij reis.
Ok helder, gemiddeld rond de 150 denk ik dan per dag.
Honey, you should see me in a crown
blijfgewoonbianca schreef:
04-08-2021 20:27
Dan ligt het er voor mij ook nog aan hoe ik vakantie vier : zit ik in een hotel en moet ik uit eten dan heb ik een hoger budget gepland dan wanneer ik ook zelf koken kan ( en dat dan ook de bedoeling is, anders zat ik wel in dat hotel ) .
Dat lijkt me op zich wel logisch. Net als dat je op de camping waarschijnlijk ook een ander budget hebt.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-08-2021 20:28
Nou ja stel je bent met 5 dan zijn ijsjes in FR wel zo'n 12,50. Vers brood bij de bakker erbij en je zit zo op 20 per dag.
Ijs en brood waren zo’n beetje de hoogste posten op de camping, toen we nog kampeerden . Iedereen elke morgen 2 lekkere broodjes en nog 2 stokbroden ...kassa, ping.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat ligt toch echt aan het land, de locatie en de reis. En met hoeveel personen je bent.
Wij leven ruim op vakantie en kijken niet zo naar het geld. Wat we willen dat doen we gewoon, zonder een budget per dag.
Niet dat we op vakantie met geld gooien, maar ik ga ook niet echt op iets letten.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
04-08-2021 20:28
Nou ja stel je bent met 5 dan zijn ijsjes in FR wel zo'n 12,50. Vers brood bij de bakker erbij en je zit zo op 20 per dag.
Wij doen de ene keer een doos met veel ijsjes bij de Lidl halen.
De volgende dag misschien een coupe van 8 euro als toetje.

Het is niet elke keer óf duur óf goedkoop. We wisselen af. Die doos ijsjes scoren we bijvoorbeeld op de boodschappendag, we gaan er niet apart voor naar de Lidl.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Eurus schreef:
04-08-2021 20:28
Nou ja stel je bent met 5 dan zijn ijsjes in FR wel zo'n 12,50. Vers brood bij de bakker erbij en je zit zo op 20 per dag.
Vind ik persoonlijk wel bij de gemiddelde vakantie horen. Een ijsje en een fatsoenlijke lunch of diner. Maar de vraag is hoeveel het gemiddelde Viva lid hier aan uitgeeft :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven