Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld heb jij?

06-04-2010 13:21 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoeveel (spaar)geld iemand van rond de 30 gemiddeld heeft. En hoeveel pensioen iemand van deze leeftijd gemiddeld heeft opgebouwd (na een jaar of 7 werk)
Waarom wil je dat weten?
Waarom wil je dat weten?
hahaha bijna tegelijk
Op de site van het Nibud staat info over wat iemand met een bepaald loon en vaste lasten als buffer 'moet' hebben.
Haha gewoon om te kijken of ik een beetje normaal vermogen heb opgebouwd. Werk als freelancer en heb geen pensioen geregeld, maar dat moet toch eens gebeuren. Ben benieuwd of ik daarin veel achterloop bij leeftijdsgenoten, of misschien voorloop.

Oh ja het Nibud was het, dankje voor de tip!
Ik heb geen geldboom in de tuin en een negatief fortuin en als de bankbiljetten groeien op mijn rug, ben jij de eerste die het hoort kom dan nog maar eens terug !

(gelukkig herken ik mezelf niet in deze songtekst)
Nou, hoeveel heb je dan? Dan kunnen wij beoordelen .
quote:aisha24 schreef op 06 april 2010 @ 13:24:

Op de site van het Nibud staat info over wat iemand met een bepaald loon en vaste lasten als buffer 'moet' hebben.Je kunt via de site de bufferberekenaar invullen.
Er zijn al heel wat topics geweest met een soortgelijk onderwerp.

Klik hier maar eens!
Toch nog best wel een taboe-onderwerp, net als de andere topic waarop gevraagd wordt hoe hoog je salaris is. Volgens mij is het heel verschillend, afhankelijk van hoeveel belang mensen aan (spaar)geld hechten. Ik ben nog geen 30 dus mag niet reageren Pensioenopbouw gaat via mijn werk en dat weet ik eigenlijk ook niet.

Nibud is inderdaad een hele goede website!
*telt centen in portemonnee*

Nou op dit moment nog ¤ 2,85, tijd om te pinnen dus

Verder vind ik het privé hoeveel er op mijn rekening staat (en trouwens ook relatief).
Ik vind het eigenlijk wel jammer dat het zo'n taboe onderwerp is. Het is toch fijn om te kunnen vergelijken, vooral met branchegenoten.

@Vlin7, zou wel je pensioen goed gaan regelen.
Oh niet zo taboe dus als ik de andere topics zie
Ik wil het wel vertellen, maar weten jullie (als jullie in loondienst zitten) hoeveel pensioen je hebt opgebouwd? Heb natuurlijk wel vergelijkingsmateriaal nodig!
oh er zijn inmiddels veel meer reacties! ff lezen
Ik maar een paar duizend euro. Nu werk in niet meer in loondienst dus moet eigenlijk ook even wat regelen .
Kan je niet beter gaan praten met een financieel adviseur?
Dan zou ik vanavond eens in mijn administratie moeten kijken. Mja, ik werk pas 3 jaar (heb ook 1 jaar in frankrijk opgebouwd maar geen flauw idee of en hoe ik dat hier krijg) en ik ben vijf jaar jonger dan jouw eis
quote:mariesophie schreef op 06 april 2010 @ 13:41:

Kan je niet beter gaan praten met een financieel adviseur?Ja dat ga ik ook doen, wel verstandig. Heb alleen zoooo'n hekel aan dat soort dingen en ben echt een kneus wat geldzaken betreft.
Haha twintigers mogen ook reageren hoor!

Ik ga wel even kijken op de andere topics. Of nee, ik ga lekker naar buiten, een pensioensregeling kan na 30 jaar heus nog wel een dagje wachten ;)
Dat zeg ik niet. Ik ben trouwens ook geen 30.

In de US is het heel gewoon om iedereen te vertellen wat je hebt maar daar heeft ook iedereen een geweer onder z'n kussen.
Het scheelt ook nog wel vanaf welke leeftijd je pensioen opbouwt, meestal begint het vanaf 25 jaar maar in de zorgsector eerder!
Joh, ik weet het niet, hangt af van zoveel dingen... er zijn mensen die tot hun 30e thuis hebben gewoond en dan ja (surprise) die hebben veeel geld op de spaarrekening.

Twee dertigers die samenwonen zonder kinderen die advocaat/piloot/arts zijn, die zijn ook welvarend.

Een dertiger die bij de McDonalds werkt of op een uitkering zit is minder welvarend...

Appels en peren vergelijken.
Ik heb redelijk wat spaargeld, maar ook heeeeeeel veel schuld, bij bank en ibg. Onder de streep heb ik een schuld van een ton. Gelukkig staat daar wel een leuk huis tegenover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven