Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel geld voor leuke dingen?

05-09-2010 17:47 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie houdt bij hoeveel geld zij uitgeeft aan leuke dingen?

Ik ben al een tijdje een 'kasboekje' aan het bijhouden, omdat ik hier wel nieuwsgierig naar ben. Het is natuurlijk iedere maand anders, maar gemiddeld geef ik zo'n 400 euro per maand uit aan leuke dingen zoals: Vakanties / uitgaan / sport / kleding / etentjes / cadeautjes / etc.

Hoe zit dat bij jullie?
Momenteel weinig geld (over) voor leuke dingen voor mezelf.

Vakantie zit er dit jaar niet in; 'etentje' af en toe maar dan low budget of lekkere afhaal; geef wel (te) veel uit aan cadeautjes maar dat ook vaak in de betekenis van 'basis'dingen voor iemand kopen.

Goedbedoelde tip en dus niet vervelend bedoeld, zet de pijler eens op 'tot 90 dagen terug' en scroll dan eens door de onderwerpen heen. Over deze vraag wordt minstens maandelijks een topic geopend, evenals over 'wat men' uitgeeft aan dagelijkse dingen als voeding/verzorging.
Wij geven onszelf allebei 400 per maand voor leuke dingen.

Dit is voor kleding, spelletjes, feestjes, stappen, cadeautjes, boeken etc.

Vakantie komt hier nog bij, uit eten doen we vaak ook van de gezamelijke rekening.
Ik hou helemaal niks bij. Daar ben ik echt geen type voor. De ene maand geef ik iets meer uit dan de andere maand, maar dat loopt niet in de honderden euro's.
Oh ik kon juist over dit onderwerp niet zo snel een topic vinden!
Ik heb werkelijk geen idee.
Ik houd helemaal niks bij, ik geef 't gewoon lekker allemaal uit. Reizen is over 't jaar gezien de grootste kostenpost, verder kan ik mezelf suf kopen aan dvd-series, luxe en comfort voor in huis. Zolang er nog geld op m'n rekening staat hou ik me in elk geval niet in.
Gemiddeld houden we 200 euro per maand ' over' voor de dingen die jij noemt. We zijn 2 volwassenen en 2 kinderen. Alleen vakantie gaat daar niet vanaf, dat doen we van het jaarlijkse vakantiegeld.
Hoe dat bij mij zit? Ik hou het niet bij.
Geen idee!

Ik koop en doe wat ik wil. En als mijn saldo zegt: "stop", dan heb ik pech gehad.
Ik houd het ook niet bij maar ik weet wel dat het niet veel is. Ik denk dat ik gemiddeld per maand 50 euro voor mezelf aan leuke dingen uitgeef.
Zooooo wisselend!! In de zomer geef ik veeel meer uit, want dan ga ik vaak weekendjes weg (zo 300 euro per weekend), en dan noem ik niet eens de vakanties (meer richting 1000 a 1500 euro per vakantie). Maar, in de winter geef ik praktisch niets uit. Ik zou zeggen max. 30 euro per week aan leuke dingen. Ik drink dan ook niet zoveel in de kroeg, want ik moet toch rijden
Weinig. In een goede maand 50 Euro vor mij en 3 kids. Wat ik wel doe is geld appart leggen voor de scholvakanties. We zijn veel dagjes uit gegaan. Veel low-budget, maar ook paar keer 'luxe' zoals de Efteling.
Tussen de 300 en 500 euro per maand denk ik.
Hier blijft er niet zo veel over, mijn loon is +/- 600-800 euro.

Na aftrek van 2 personen zorgverzekering, andere verzekeringen e.d. en eten, blijft er niet veel over. Dan moet ik er wel bij zeggen dat we vrij luxe eten en daar echt niet zuinig doen.

In maanden dat ik meer werk, geef ik ook meer uit. Dan kan het maar zo zijn dat ik 300 euro uitgeef, maar dan is het budget ook groter..
We werken momenteel nog met zijn tweeen fulltime, en houden iedere maand (na 500 euro sparen) nog zo'n 1300 euro over voor de boodschappen, diesel en leuke dingen.

We zouden dus meer kunnen sparen en ik besef ook dondersgoed dat we het heel goed voor elkaar hebben zo. Maar we zijn ook echte levensgenieters, dat vind ik ook heel belangrijk.

In een relatief korte periode ben ik twee vrienden kwijt geraakt door kanker, beide nog geen 30 jaar. Mede door dit gebeuren genieten we nog meer van het leven met het besef dat het zomaar ineens over kan zijn ..

En dan kun je wel een hoop geld op de bank hebben staan, maar da's dan leuk voor je familie. Zelf heb je er niks mee gedaan.

Ik houd overigens wel heel gedetailleerd een kasboekje bij.
Na vaste lasten en boodschappen en een apart varkentje voor kleding blijft er ongeveer 100 euro per maand over.

Vakanties betaal ik van mijn vakantiegeld
Dat is heel erg wisselend.

Als de vaste lasten en het sparen is afgeschreven blijft er tussen de 400-600 per maand over voor leuke dingen maar dit is dan uiteraard ook voor kleding, (verjaardagcadeaus) en soms zoals deze maand voor onverwachte kostenposten als rekeningen of het terugbetalen van de zorgtoeslag.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Na aftrek vaste lasten (E 2000) en sparen (E 1500) blijft er nog E 1100 over voor fun (kleding/uit eten/cadeautjes/vakanties/dagje weg/bioscoop/theater/sauna/kapper/schoonheidsspecialiaste e.d.)

Wij zijn met z'n tweeen en werken allebei fulltime.
Na alle vaste lasten,sparen,&boodschappen blijft er 400 per persoon over voor kleding,uitjes, kapper,cadeaus, etc.

Op vakantie gaan we van het vakantiegeld .

De kleding voor onze 2 kinderen zit al in de vaste lasten,we zetten elke maand 150 euro "kinderkledingbudget"op de gezamelijke rekening.(die 150 euro per maand is voor 2 kinderen van 5&2).
300 pm per persoon momenteel, we sparen 500 pm ernaast. Exclusief benzine, boodschappen, vakantie ed. Dit is dus voor extra vakanties bv citytripje, shoppen, onze mobieltjes, uit eten gaan ed. ik vind het nog steeds veel gelukkig Hoewel ik met gemak meer zou kunnen uitgeven.
Ik probeer het te redden met 200 euro per maand, maar in de praktijk is dat meetal 300 eur0. Dit is incl. kleding, verjaardagen, stappen, abo´s op tijdschriften etc.
Ik denk 350 euro per maand (incl een sportschoolabbo van 68). Daar ga ik van uit eten met vriendinnen, dagjes weg, koop ik kleding van etc.

Vakanties gaan van de spaar- of gezamenlijke spaarrekening. Die houd ik even buiten beschouwing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven