Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel onder de vraagprijs?

25-07-2012 18:02 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat er al meerdere topics over zijn, maar ik hoop dat jullie ons ook nog even willen helpen:

De volgende gegevens zijn van belang:

appartement vraagprijs 250.000

WOZ-waarde 231.000

gekocht begin 2008 voor 225.500

Er is sinds 2008 niks veranderd aan de inhoud/indeling van het huis: de badkamer en keuken zijn niet opgeknapt, er is geen nieuwe vloer of isolatie aangebracht etc. volgens de verkopend makelaar.

Wel gaat het om een appartement in Amsterdam (Nieuwe Pijp) waar de prijzen natuurlijk minder hard zijn gedaald dan in sommige andere delen van het land het geval is.

Vriend en ik zijn in twijfel: ons maximale budget exclusief kosten koper ligt rond de 225.000: heeft het uberhaupt zin om te bieden, of is er geen reële kans?

We willen de verkoper niet beledigen met een absurd laag bod, dus weten ook niet goed met welke bieding we eventueel kunnen starten.
anoniem_156438 wijzigde dit bericht op 25-07-2012 18:03
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Hee, ik ben met eenzelfde topic bezig dus ik haak even in!

ben geen expert maar sinds 2010 zijn de prijzen gezakt met een x aantal procenten. Indien er dus niets aan het huis is gebeurd, zou je er een eenvoudige rekensom op los kunnen laten.

Ik zou 210.000 bieden en max op 230 uit proberen te komen.
Waarom denk je dat "wij" van het viva forum dat zo kunnen bepalen op basis van wat cijfertjes? Er zijn meer factoren die het bod bepalen.

Neem een aankoopmakelaar in de arm als je er zelf niet uitkomt.
Max 230 lijkt me onmogelijk als TO aangeeft dat de max op 225 ligt.

TO, waarom bied je niet gewoon wat je in je hoofd hebt? Nee heb je, ja kun je krijgen. Je moet je in ieder geval absoluut niet bezig houden met of je een verkoper beledigd of niet. Dat doet er niet toe.
quote:lilaco schreef op 25 juli 2012 @ 18:02:

De volgende gegevens zijn van belang:

appartement vraagprijs 250.000

WOZ-waarde 231.000

gekocht begin 2008 voor 225.500

Het allerbelangrijkste: wat vinden jullie het waard?

Hoe lang wil je er blijven wonen en wat denk je dat de huizenprijs tegen die tijd zal zijn

We willen de verkoper niet beledigen met een absurd laag bod, dus weten ook niet goed met welke bieding we eventueel kunnen starten.

Over het beledigen van de verkoper zou ik me echt niet druk maken. Je bent er toch niet om de verkoper zich goed te laten voelen, je wilt potdorie een huis kopen! PS: waar ligt de nieuwe pijp ten opzichte van de pijp? Ik heb het al gevonden: ten zuiden van de Ceintuurbaan.
De Nieuwe Pijp is eigenlijk de Zuid-Pijp om het zo maar te zeggen:)

Wij vinden het natuurlijk een prachtig huis, al moet er nog wel wat aan gebeuren qua afwerking. Als we het voor 225.000 zouden kunnen krijgen zouden we erg blij zijn, maar we kunnen dat natuurlijk niet als openingsbod gebruiken aangezien we wel een 'buffer' moeten overhouden als ze eventueel willen onderhandelen..

Maar julllie hebben gelijk, we moeten het ook gewoon proberen! Het is alleen zo dat ik niet zodanig laag wil bieden dat ze ons gelijk niet meer als serieus geinteresseerd zien. We zaten zelf ook te denken aan rond de 210.000..
Ik zou direct een eindbod van 225 doen. Dat gezeur met tientjes om te onderhandelen: mij maak je er niet blij mee.
Staat het al lang te koop? En hoeveel is er denk je in geinvesteerd?

Ons huis, in het noorden van het land, in 2007 gekocht. Ondanks eea aan investeringen en niet duur gekocht, verwacht ik dat het nu max. Hetzelfde op zal brengen. Zou met 200.000 beginnen, of misschien nog wel lager, afhankelijk hoe lang het te koop staat.
Ik zou ook met 200.000 beginnen. En vooral niet beginnen met het bedrag waar je op uit wilt komen, want ondanks dat sommige schrijvers hier aangeven dat ze niet graag onderhandelen over "kleine" bedragen, neem ik aan dat de verkopende partij daar wel van houdt als ze daarmee meer geld voor hun huis krijgen. Tegenwoordig zijn veel mensen al blij als er kijkers komen voor hun huis, en als ze dan een bod krijgen is het helemaal goed! Dus beledigen zal je hem niet, en anders dan is dat lekker zijn eigen probleem en ga je op zoek naar een ander huis.
Kijk even hoe lang het te koop staat.

Ik zou laag inzetten. Het is een kopersmarkt. Waarom geen 190?

Als ik nu weer een huis zou kopen zou ik wel heel laag bieden. Er is altijd wel een ander huis te koop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven