Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel per uur schoonmaakster

21-09-2023 15:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben even benieuwd hoeveel jullie betalen aan de schoonmaakster voor in huis. Zodat ik kan vergelijken wat de gemiddelde tarieven zijn. Tevens ook via waar jullie de schoonmaakster hebben gevonden.

Momenteel komt er een dame bij ons. Nu voor de tweede keer. Eerste keer hanteerde zij een uurtarief van 12.50 per uur excl reiskosten. Vandaag vroeg ze 15 per uur excl reiskosten. Ze had haar tarieven verhoogd vertelde ze en ik vond het best een verschil. Dus ik vroeg mij af wat gemiddeld is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toevallig las ik dat winkelpersoneel bruto € 12.11 per uur krijgt. Ik zou als winkelpersoneel dan maar een paar schoonmaakadresjes zoeken
Alle reacties Link kopieren Quote
Joepiejoepie schreef:
21-09-2023 16:04
Ik betaal voor 3 uurtjes €50. Maar dat is gewoon omdat ik lui ben geld te wisselen want we hadden oorspronkelijk €15 per uur afgesproken.

Ja, onze schoonmaakster vroeg eerst 40 euro voor 3 uur. Toen hebben we dat op een gegeven moment zelf verhoogd naar 45, maar het jaar erna naar 50 voor 3 uur. Die 5 euro wisselgeld was gedoe en daarnaast zijn we vreselijk blij met haar
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben overigens gewoon een advertentie op Marktplaats gezet
Dat ze 15 euro vraagt vind ik niet raar wel de manier waarop.
Ik zou me toch best bedonderd voelen, want je spreekt wat af van te voren en je neemt iemand op voorhanden aan voor een bepaald bedrag en voorwaarden.

Dat ze zich dan toch bedenkt dat kan, maar dan geef je dat toch aan voordat je begint i.p.v. achteraf. En gaf ze eigenlijk wel een reden of was het echt ik wil voortaan 15 euro en meer niet?
Vind dit toch echt wel afhankelijk van hoe iemand het zou brengen.

Gaat ze dan straks ook opeens zeggen zonder enige vorm van aankondiging dat ze 17,50 of 20 euro per uur wilt? Moet je dan ook maar opeens betalen, omdat zij dat zonder enige overleg of communicatie zo besloten heeft?

Ik had er denk toch wel wat van gezegd van goh hoe komt het? Ik dacht dat we al een tarief hadden afgesproken. Ik zou wel die 15 euro betalen, maar wel duidelijk hebben gemaakt dat mocht er ooit een weer prijsverhoging komen je dat toch echt graag ruim op voorhanden wilt weten. En niet allemaal zonder aankondiging achteraf.

Nouja als ze verder goed werk verricht en het bij deze ene rare frats blijft prima.

Echt elk fatsoenlijk bedrijf, zzp'er of zelfstandige ondernemer informeert eerst zijn klanten, voordat ze zomaar tarieven verhogen. En dat gaat meestal niet over een dag of week tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
26-09-2023 08:27
Toevallig las ik dat winkelpersoneel bruto € 12.11 per uur krijgt. Ik zou als winkelpersoneel dan maar een paar schoonmaakadresjes zoeken
Sterker nog: minimumloon voor een 21 plusser met een 40 urige werkweek is 11,51 euro bruto.

Dan is 15 euro per uur zwart bij elkaar werken een stuk beter verdienen. Belachelijk eigenlijk.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven