Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel per uur schoonmaakster

21-09-2023 15:59 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben even benieuwd hoeveel jullie betalen aan de schoonmaakster voor in huis. Zodat ik kan vergelijken wat de gemiddelde tarieven zijn. Tevens ook via waar jullie de schoonmaakster hebben gevonden.

Momenteel komt er een dame bij ons. Nu voor de tweede keer. Eerste keer hanteerde zij een uurtarief van 12.50 per uur excl reiskosten. Vandaag vroeg ze 15 per uur excl reiskosten. Ze had haar tarieven verhoogd vertelde ze en ik vond het best een verschil. Dus ik vroeg mij af wat gemiddeld is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso lijkt me dat niet oke, jij moet gewoon normale schoonmaakspullen zelf in huis hebben lijkt me.

Doekjes, dweil, stofzuiger, schoonmaakmiddel, emmer, ladder en sponzen, hoor jij te hebben en niet dat ze moeten meenemen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-09-2023 17:18
Sowieso lijkt me dat niet oke, jij moet gewoon normale schoonmaakspullen zelf in huis hebben lijkt me.

Doekjes, dweil, stofzuiger, schoonmaakmiddel, emmer, ladder en sponzen, hoor jij te hebben en niet dat ze moeten meenemen.
Ik ken wel meer poetshulpen die gewoon graag met eigen gerief en eigen merken werken.
En die dus overal meeslepen.

De poetsdienst op mijn werk sleept zelfs zijn eigen stofzuiger mee terwijl we er prima één in de kast hebben staan.
Maar nee, hij wil persé zijn eigen spul gebruiken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij betalen €15 per uur
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-09-2023 17:18
Sowieso lijkt me dat niet oke, jij moet gewoon normale schoonmaakspullen zelf in huis hebben lijkt me.

Doekjes, dweil, stofzuiger, schoonmaakmiddel, emmer, ladder en sponzen, hoor jij te hebben en niet dat ze moeten meenemen.
Hangt af van wat er afgesproken is. Wij hadden zelf schoonmaken spullen in huis, uiteraard, maar zij kwamen er zelf mee dat ze met eigen producten wilde werken. Later werd duidelijk waarom… :'(
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik betaal 50 euro voor drie uur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
21-09-2023 17:20
Ik ken wel meer poetshulpen die gewoon graag met eigen gerief en eigen merken werken.
En die dus overal meeslepen.

De poetsdienst op mijn werk sleept zelfs zijn eigen stofzuiger mee terwijl we er prima één in de kast hebben staan.
Maar nee, hij wil persé zijn eigen spul gebruiken.


Stofzuiger ok, maar schoonmaakmiddelen en doekjes etc koop ik gewoon van het merk dat zij graag wil gebruiken.
Coffee is never my cup of tea
Ik betaal 17,50, mijn hulp is zzp-er.
Marianneke schreef:
21-09-2023 17:32
Stofzuiger ok, maar schoonmaakmiddelen en doekjes etc koop ik gewoon van het merk dat zij graag wil gebruiken.

Dit!
Maar de grens ligt bij chloor, dat gebruik ik heel zelden en wil ik niet door anderen laten gebruiken vanwege de kans op morsen en doen ten gevolge, vlekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wissewis schreef:
21-09-2023 17:02
Ik zou niet zozeer vallen over die 15 euro.

Wel over dat ze bij het eerste gesprek zegt 12,5 te willen en op dag 2 zichzelf ineens zonder overleg een loonsverhoging van 20 % rekent.

Zo hard gaat het bij mijn baas toch niet :-).

Die 15 euro zou ze eventueel kunnen krijgen, maar dan inclusief reisvergoeding. En dus geen aparte reisvergoeding meer.
Ja vond het ook wel shady.. had haar eerst een keer uitgenodigd om te ervaren hoe ze werkt en kennis te maken. Ze gaf toen aan dat ze het voor 12,50 deed. Was tevreden en vroeg wanneer ze kon starten en of ze elke 2 wk kon komen. Gaf ze akkoord. Vandaag nadat het werk klaar was zei ze ineens dat ze tegenwoordig 15 euro rekende.. en wilde dus ook nog reiskostenvergoeding (vroeg ze ook de eerste keer en vond dat toen prima). Leek alsof ze dacht als ik toch vaak kom, wil ik een hoger bedrag 😅
Ik betaalde ook 50 euro voor 3 uurtjes. Inmiddels geen schoonmaakster meer. Wat een gemis!
Alle reacties Link kopieren Quote
17.50 per uur, wat ik eigenlijk veel vind voor wat ze per uur doet. Een nieuwe betrouwbare schoonmaakster vinden is lastig dus ik stel het zoeken telkens uit. Mijn richtbedrag is in principe 15 euro per uur voor 3 uur per week.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook 15 euro pu. Ben erg blij dat we er (weer) een hebben, dus ik ben er zuinig op. Probeer altijd even te bedanken als ik er niet was en meer Kerst, Sint of Pasen ofzo leg ik wat lekkers of extra's neer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
21-09-2023 16:43
15 euro lijkt mij meer dan redelijk. 17,50 zou ik ook nog redelijk vinden. Daar houd je echt niet veel van over als men het netjes opgeeft bij de belasting.
Ík vraag me serieus af of er mensen zijn die dat doen. Ik heb 3 keer een schoonmaker gehad. 2 hadden een wia uitkering (en vertelde dat gewoon) en werkte zwart bij. Van de derde weet ik t niet. Het gaat me in principe ook niks aan. Maar ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat iemand dat niet opgeeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
21-09-2023 18:08
Dit!
Maar de grens ligt bij chloor, dat gebruik ik heel zelden en wil ik niet door anderen laten gebruiken vanwege de kans op morsen en doen ten gevolge, vlekken.
Ik heb huishoudelijke hulp wmo maar via een normaal bureau en die gebruiken gewoon geen chloor.
En idd, ik heb doorgekregen wat ik minimaal moet hebben en wat de voorkeuren zijn qua middelen en doekjes en sponzen.
Jaja.
LuciFee2023 schreef:
21-09-2023 18:55
Ik heb huishoudelijke hulp wmo maar via een normaal bureau en die gebruiken gewoon geen chloor.
En idd, ik heb doorgekregen wat ik minimaal moet hebben en wat de voorkeuren zijn qua middelen en doekjes en sponzen.

Mijn hulp is ook normaal en Pools en doet graag chloor in de wc, maar omdat ik dat niet wil, doet ze het niet. Daar is ze normaal genoeg voor....
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij betalen 20 euro per uur. De schoonmaakster komt 4 uur per week.

Ik vind het aan de hoge kant maar een andere vinden is lastig dus ik laat het maar zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
21-09-2023 17:18
Sowieso lijkt me dat niet oke, jij moet gewoon normale schoonmaakspullen zelf in huis hebben lijkt me.

Doekjes, dweil, stofzuiger, schoonmaakmiddel, emmer, ladder en sponzen, hoor jij te hebben en niet dat ze moeten meenemen.
Mijn schoonmaker neemt juist zelf zijn eigen doekjes mee. Hij werkt het liefst met specifieke doekjes die hij ook nog op een specifieke manier wast, dus hij neemt dat liever allemaal zelf mee. En qua schoonmaakmiddel geeft hij mij een lijstje met wat ik voor hem moet kopen.

Hij komt inmiddels al ruim 3 jaar bij ons dus betrouwbaar is hij zeker.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
21-09-2023 19:19
Mijn hulp is ook normaal en Pools en doet graag chloor in de wc, maar omdat ik dat niet wil, doet ze het niet. Daar is ze normaal genoeg voor....
Gelukkig dat normaal en Pools in een zin passen, al ben ik volgens mijn ouders soms wel een beetje abnormaal. Maar dat heeft dan weer niets met mijn Poolse achtergrond te maken. :lol: :lol:
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van ons komt elke week 2 uur. Ene keer boven, andere keer beneden. Meestal heeft ze wat tijd over en doet ze nog iets op de andere verdieping. Ze vraagt 17,50. Was wel lastig iemand te vinden, uiteindelijk via via.
Ons huis is 110 m2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier elke week 3 uur. 15 euro per uur
Alle reacties Link kopieren Quote
Omgerekend 22,50 per uur maar dat is poetsen en de was (vouwen, strijken). Ze doet ook van tijd tot tijd dingen als ontkalken, ramen lappen, enz. Iedere cent waard. Zes uur per week, verdeeld over 2 keer 3 uur.

Ik krijg van tijd tot tijd een boodschappenlijstje wat er nodig is (wonderdoekjes van Pelle, spuitflacon, schoonmaakazijn, etc) en dan haal ik dat in huis. Ze was een groot fan van dikbleek maar dat is teruggeschroefd naar een absoluut minimum.

Via: buurvrouw. Ik heb een tijdje op de wachtlijst gestaan. Ik geloof dat ze alleen al in onze straat vier van de vijf dagen daar een volle werkdag aan heeft. Betrouwbaar, super degelijk en niet bang/vies voor/van de hond van drie turven hoog.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
€50 euro voor 3 uur en ze wilde met eigen producten werken, laat ik dat gewoon al in huis hebben. (Jemako)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van mij vraagt me bepaalde producten te kopen, prima hoor
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
21-09-2023 18:42
Ík vraag me serieus af of er mensen zijn die dat doen. Ik heb 3 keer een schoonmaker gehad. 2 hadden een wia uitkering (en vertelde dat gewoon) en werkte zwart bij. Van de derde weet ik t niet. Het gaat me in principe ook niks aan. Maar ik ga er eigenlijk gewoon van uit dat iemand dat niet opgeeft.
Dat is niet zwart werken. Dat heet frauderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn schoonmaakster vroeg ooit €12,50 per uur, en dat heb ik langzaam opgebouwd. Zo krijgt ze in feite ook salarisverhoging. Inmiddels is het €50 voor 3 uren werk. Ook zorg ik vaak voor een attentie rondom de feestdagen. Inmiddels ken ik haar al jarenlang, dat maakt het ook anders wellicht. In de afgelopen jaren heeft ze door mij nog vier andere vaste adressen gekregen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven