Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel vrij te besteden?

12-01-2013 11:19 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga samenwonen en mijn vriend en we hebben onze financiën eens op een rijtje gezet om te zien hoe we er samen voor staan.

Ik ben benieuwd wat jullie als koppel samen per maand overhouden ter vrije besteding? Dus waar ook de boodschappen, evt. benzine, spaargeld en alle andere vaste lasten al af zijn getrokken?

Ik heb geen idee wat normaal is en bij welk je bedrag kunt spreken van een sober of juist luxe leven, vandaar hier hopelijk wat 'vergelijkingsmateriaal'.
Tja dat ligt nogal aan je inkomsten en uitgaven natuurlijk. Hier blijft nadat alles betaald is zo'n 1000 euro over. Maar dat ligt er ook aan hoe we boodschappen doen en het verschilt per maand. Als ik collegegeld moet betalen (4x per jaar) mag je er 450 vanaf halen
Hoe gaan jr vaste lasten eruit zien? Is dat geschat of echt goed berekend?
Wij houden elk 200 euro per maand over voor kleding, telefoonkosten, dagjes weg enz. Daar zijn dan alle vaste lasten vanaf en we sparen 300 euro per maand. Maar is wel een iets andere situatie. We hebben een koophuis en een dochter van 11 maanden die naar het kdv gaat. En ik werk maar 3 dagen en mijn man 4,5 dag. Dus dat scheelt ook al wel in de inkomsten
Ben single, verdien EUR 1700 netto per maand, en hou na aftrek vaste lasten en sparen (spaar EUR 150 per maand) zo'n EUR 400,= over. Hier moet ik benzine, boodschappen, kleding etc van betalen, eigenlijk alles.

Niet slecht, maar wow, wou dat ik EUR 750 vrij te besteden had per maand...
Ik zie hier bedragen voorbij komen waar ik alleen maar van kan dromen

Ik ben single, verdien op dit moment 1300 euro netto. Naast mijn vaste lasten heb ik 300 euro begroot voor benzine en boodschappen, en er gaat 150 euro naar de spaarrekening voor auto-onderhoud en niet-maandelijkse vaste lasten en daarnaast nog 100 euro voor kleding en vakantie. Dan heb ik nog ongeveer 50 euro helemaal vrij te besteden. Vakantiegeld en eindejaarsuitkering gaan ook op de spaarrekening voor de vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven