Geld & Recht alle pijlers

Hond gestolen

26-04-2020 10:59 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Ik open dit topic - even onder een andere nick wegens herkenbaarheid - omdat ik een vriend wil helpen die zijn hond kwijt is. Lang verhaal kort: zijn hond is gestolen. Door zijn ex. Met wie het al anderhalf jaar uit is. De hond staat op zijn naam, de hond is nooit van haar geweest en ze zijn ook maar kort samen geweest.

Uit woede en wraak heeft ze ruim een maand geleden zijn hond 'kwijt' gemaakt. Tijdens een wandeling zou de hond zijn weggelopen. Dit in de eerste week van de coronamaatregelen en iedereen quarantaine werd opgedragen. Mensen hebben nachtenlang vergeefs gezocht.

De hond was daarbij gewoon bij haar thuis, zoals omwonenden hebben geconstateerd. Uiteraard heeft hij geprobeerd de hond terug te krijgen, waarna zij tegen de politie heeft gelogen dat hij haar stalkte. Met veel krokodillentranen erbij, de politie heeft bij vriend wel aangegeven dat haar verhaal vrij ongeloofwaardig klonk. Deze ex is overigens lang een vriendin van mij geweest maar ik heb al enige tijd het contact met haar verbroken omdat ze werkelijk alles bij elkaar liegt. Ik heb haar ook met de diefstal geconfronteerd en dat ik weet dat ze dit hele verdwijningsverhaal in scene heeft gezet. Daar reageert ze als verwacht niet op.


Hij heeft inmiddels aangifte gedaan, de eigendomspapieren staan zwart op wit en er is een advocaat mee aan de slag. Is er iemand die tips heeft, of soortgelijke ervaringen? Hij wil niets liever dan zijn hond terug.
Alle reacties Link kopieren
Mooi!! Was de hond blij zijn baasje weer te zien ja?
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
12-09-2020 17:17
Mooi!! Was de hond blij zijn baasje weer te zien ja?
Uiteraard!
Wat een ontzettend goed bericht!

Ik had er echt een hard hoofd in, ben blij dat ik ernaast zat.
Whooohooooo! Wat goed :cheer2:!
Alle reacties Link kopieren
Corgi schreef:
19-05-2020 06:26
Ze krijgt morgen een aangetekende brief van de advocaat, deze heeft het goed voorbereid. Vervolgens heeft ze zeven dagen om de hond te retourneren. Doet ze dat niet, dan gaat de kort geding procedure van start. Volgens de advocaat staat het eigenaarschap meer dan vast. Dat betekent ook dat mevrouw straks de niet geringe proceskosten mag betalen.

Uit soortgelijke zaken op rechtspraak.nl wint de eigenaar dit soort zaken steevast, aangezien de papieren die hij heeft wel degelijk rechtsgeldig zijn. Vaak komt er ook nog een dwangsom bij die kan oplopen tot 5000 euro, soms ook nog met terugwerkende kracht. Dus dit kan een dure grap voor haar worden.

Wordt dus vervolgd!

Wijkagent is ook al meermaals geprobeerd, maar die heeft haar gezégd dat ze de hond moet teruggeven. Maar dat doet ze dus niet en speelt stommetje. Ze is ook gesignaleerd met de hond ondanks dat ze eerder steevast ontkende dat deze bij haar was/is. Daar zijn foto’s van, dat wordt dus nog een leuke verrassing voor haar. Vandaar de stap naar de rechter.

Opvallend, ik schreef dit hierboven in mei en het is deze week allemaal precies uitgekomen, tot en met de exacte bedragen toe voor dwangsom en de proceskosten betalen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat hij terug is! En nu nooit meer ergens laten logeren ;)
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
12-09-2020 22:10
Fijn dat hij terug is! En nu nooit meer ergens laten logeren ;)
Ik zal mijn eigen hond werkelijk nergens laten logeren. Mijn vertrouwen is na deze ervaring, met iemand die ik goed dacht te kennen maar die tot de grootste en vuigste leugens in staat is gebleken, echt compleet weg. Het is een oneindige opluchting dat de rechter dat meteen doorzag.
Wat super fijn!
Top dat het is gelukt en dat de hond weer fijn bij zijn eigenaar is. Ik heb echt meegeleefd en ben blij dat het recht heeft gezegevierd. Wel te idioot voor woorden dat dit nodig was om de hond terug te krijgen. Echt wat een vreselijk mens die ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven