Hoofdbaan,tweede baan en toeslagen
donderdag 11 augustus 2011 om 08:52
Goedemorgen,
Via een instantie mag ik vertaalwerk gaan doen waarmee ik rond de 800 euro bruto per maand verdien. Nu heb ik al een parttime baan voor 24 uur waarbij ik bruto 1535 euro verdien. Als alleenstaande moeder krijg ik huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget. Ook worden er heffingskortingen toegepast op mijn parttime baan en krijg ik eenouderkorting, 266 euro per maand.
Nu vraag ik me dus af; stel ik doe de vertaaloprachten, en ik hou hier 400 euro netto aan over; is dat dan verstandig i.v.m. het wellicht kwijtraken van de toeslagen? Krijg je bijvoorbeeld nog steeds je alleenstaande ouderkorting uitgekeerd?
Ik wil graag het vertaalwerk in de avonduren er bij doen, maar alleen als ik er ook wat aan over hou!
Wie herkent dit of heeft advies?
Bedankt!!
Via een instantie mag ik vertaalwerk gaan doen waarmee ik rond de 800 euro bruto per maand verdien. Nu heb ik al een parttime baan voor 24 uur waarbij ik bruto 1535 euro verdien. Als alleenstaande moeder krijg ik huurtoeslag, zorgtoeslag en kindgebonden budget. Ook worden er heffingskortingen toegepast op mijn parttime baan en krijg ik eenouderkorting, 266 euro per maand.
Nu vraag ik me dus af; stel ik doe de vertaaloprachten, en ik hou hier 400 euro netto aan over; is dat dan verstandig i.v.m. het wellicht kwijtraken van de toeslagen? Krijg je bijvoorbeeld nog steeds je alleenstaande ouderkorting uitgekeerd?
Ik wil graag het vertaalwerk in de avonduren er bij doen, maar alleen als ik er ook wat aan over hou!
Wie herkent dit of heeft advies?
Bedankt!!
donderdag 11 augustus 2011 om 09:00
Kijk even op www.belastingdienst.nl als nl de alleenstaande ouderkorting bedoelt raak je die niet kwijt omdat je meer gaat verdienen
donderdag 11 augustus 2011 om 09:20
Bedankt! Net gebeld en klopt dat je niet gekort wordt op de alleenstaande ouderkorting. Ook kan je voor huurtoeslag tot 29350 euro per jaar verdienen, zorgtoeslag 36022,-. Dus zelfs met tweede baan, heb je gewoon recht op je huurtoeslag en verdien je dus inderdaad extra op de vertaalopdrachten.
Groetjes B.
Groetjes B.
donderdag 11 augustus 2011 om 09:20
Gewoon even je bruto inkomens bij elkaar op tellen en het jaartotaal invullen op www.toeslagen.nl dan zie je vanzelf waar je nog recht op hebt.
Vergeet ook niet daadwerkelijk een wijziging door te sturen aan de belastingdienst wanneer je meer gaat verdienen. Als je dit niet doet kan je volgend jaar gaan terugbetalen en daar zit je al helemaal niet op te wachten neem ik aan.
Vergeet ook niet daadwerkelijk een wijziging door te sturen aan de belastingdienst wanneer je meer gaat verdienen. Als je dit niet doet kan je volgend jaar gaan terugbetalen en daar zit je al helemaal niet op te wachten neem ik aan.
donderdag 11 augustus 2011 om 10:43
donderdag 11 augustus 2011 om 13:10
klopt dat je toeslagen omlaag gaan maar dit haal ik er met mijn opdrachten wel weer uit. Ik ga ook niet in loondienst trouwens en zal dus zelf belasting moeten afdragen.
Hetgeen ik verlies aan huur- en zorgtoeslag is max 150 euro, dit haal ik er dus weer uit met mijn opdrachten. Maar ik was bang dat ik mijn alleenstaande (combinatie) ouderkorting en heffingskorting ook moest inleveren, 266 euro. Dan lever je teveel in en hou je er niets aan over.
met 250 euro kan je toch weer leuke dingen doen met je kind!
Hetgeen ik verlies aan huur- en zorgtoeslag is max 150 euro, dit haal ik er dus weer uit met mijn opdrachten. Maar ik was bang dat ik mijn alleenstaande (combinatie) ouderkorting en heffingskorting ook moest inleveren, 266 euro. Dan lever je teveel in en hou je er niets aan over.
met 250 euro kan je toch weer leuke dingen doen met je kind!