Ik wil ook een topsalaris welk beroep
donderdag 24 januari 2019 om 13:38
zaterdag 26 januari 2019 om 16:40
Zojuist voor zoon ter oriëntatie op de arbeidsmarkt bij een MBO-Techniek school langs geweest (vroeger gewoon de MTS).
De werkgevers die er ook staan om hun bedrijf te promoten gillen om personeel, bijna elke stageloper kan daarna aan het werk bij het betreffende bedrijf.
Misschien dat de wannabe-omscholers eens naar een BBL-opleiding kunnen kijken? Vier dagen werken, salaris volgens de CAO en (soms op kosten van het bedrijf) één dag naar school.
De werkgevers die er ook staan om hun bedrijf te promoten gillen om personeel, bijna elke stageloper kan daarna aan het werk bij het betreffende bedrijf.
Misschien dat de wannabe-omscholers eens naar een BBL-opleiding kunnen kijken? Vier dagen werken, salaris volgens de CAO en (soms op kosten van het bedrijf) één dag naar school.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

zaterdag 26 januari 2019 om 16:43
Alles leuk en aardig, maar die jongens en meisjes gaan dus geen 3000 bruto verdienen als ze in loondienst zijn. Met heel veel mazzel krijgen ze 1900 bruto als startsalaris.Snoesje666 schreef: ↑26-01-2019 16:40Zojuist voor zoon ter oriëntatie op de arbeidsmarkt bij een MBO-Techniek school langs geweest (vroeger gewoon de MTS).
zaterdag 26 januari 2019 om 16:48
Je kunt daarna werken voor de baas en/of bijklussen. En er zijn natuurlijk meer niveaus. Niveau 4 schuift natuurlijk meer dan niveau 2.
"Onze" timmerlui brachten in het weekend meer geld thuis dan wanneer ze officieel aan het werk waren.
60% van niveau 4 gaat overigens door naar het HBO.
"Onze" timmerlui brachten in het weekend meer geld thuis dan wanneer ze officieel aan het werk waren.

zaterdag 26 januari 2019 om 16:55
Werd er dan wel wit gewerkt? Je zou het niet moeten aanmoedigen met de mogelijkheid tot zwart bijklussen met gebruik van de bus en spullen van de baas.Snoesje666 schreef: ↑26-01-2019 16:48Je kunt daarna werken voor de baas en/of bijklussen. En er zijn natuurlijk meer niveaus. Niveau 4 schuift natuurlijk meer dan niveau 2.

zaterdag 26 januari 2019 om 17:00
Er zijn er genoeg die na een tijdje ervaring opdoen als zelfstandige of ZZP'er beginnen.MinkeDeWit schreef: ↑26-01-2019 16:43Alles leuk en aardig, maar die jongens en meisjes gaan dus geen 3000 bruto verdienen als ze in loondienst zijn. Met heel veel mazzel krijgen ze 1900 bruto als startsalaris.
Eventueel eerst in bijberoep.
En dus loon en uren grotendeels zelf kunnen kiezen.
zaterdag 26 januari 2019 om 17:09
https://www.aditech.nl/Vacature-detail/ ... iek_mobile
Met twee rechterhanden zijn er veel (doorgroei)mogelijkheden.
Met twee rechterhanden zijn er veel (doorgroei)mogelijkheden.
zaterdag 26 januari 2019 om 17:13
MinkeDeWit schreef: ↑26-01-2019 16:55Werd er dan wel wit gewerkt? Je zou het niet moeten aanmoedigen met de mogelijkheid tot zwart bijklussen met gebruik van de bus en spullen van de baas.
Die bus en spullen van de baas hebben ze niet als ze op dat moment geen werk hebben.
Zij zijn niveau 2 timmerman.
Zoon gaat waarschijnlijk voor HBO, of een driejarige MBO-4.
De meeste MBO-opleidingen zijn 4 jaar.

zaterdag 26 januari 2019 om 18:02
IK sprak niet over een uitvoerende functie, ik reageerde alleen maar op Minke die het daarover had.
Ik weet niet wat jullie onder een uitvoerende functie verstaan maar ik denk dat jullie het allemaal wel héél positief inzien wat een werkgever bereid is te betalen voor een uitvoerende job. Ik ken natuurlijk niet iedereen met zo'n functie maar heb door mijn zéér lange carrière (die nog steeds bezig is) wel een beetje ervaring met wat voor welk soort werk wordt betaald. Dat is de oa de taak van een directeur om oa via het beheersen van de loonkost ook de algemene kosten te drukken en dus de winst zo groot mogelijk te maken.

zaterdag 26 januari 2019 om 18:05
+ 100threebee schreef: ↑26-01-2019 15:32Voor niets gaat de zon op, het is keihard werken, risico's nemen en dan nog is het maar een kleine groep die in de Quote komt. Man is ook ondernemer, verdient goed maar niet idioot veel en hij is nog jong. Hebben toevallig ook vastgoed waar we goed aan verdienen maar het is echt niet makkelijk. Hij werkt echt dag en nacht, het is zijn leven en ik denk ook dat hij mede daardoor succes heeft. Ondernemen is geen baan het is een levensstijl.
In ons geval ben ik het dus wel eens met NYC dat je ook voor succes en een goed inkomen een prijs betaalt. Dat zie je ook in steenrijk straatarm waar de rijke koppels stuk voor stuk zeggen dat ze eindelijk tijd voor hun gezin hebben. Er zullen vast mensen zijn waarvoor dat niet geldt hoor maar ik denk dat de meerderheid van de mensen met een hoog inkomen er op andere gebieden dingen voor moeten laten.

zaterdag 26 januari 2019 om 18:19
Ja, dat soort mensen ken ik ook, en dan allemaal zwart. Hoezo asociaal.Snoesje666 schreef: ↑26-01-2019 16:48Je kunt daarna werken voor de baas en/of bijklussen. En er zijn natuurlijk meer niveaus. Niveau 4 schuift natuurlijk meer dan niveau 2.

zaterdag 26 januari 2019 om 18:54
Ik zei toch happy few. Ik ken persoonlijk dus wel mensen die zoveel verdienen in een niet-leidinggevende functie. Kwestie van een kunstje kunnen dat er niet veel kunnen.mammezel schreef: ↑26-01-2019 18:02IK sprak niet over een uitvoerende functie, ik reageerde alleen maar op Minke die het daarover had.
Ik weet niet wat jullie onder een uitvoerende functie verstaan maar ik denk dat jullie het allemaal wel héél positief inzien wat een werkgever bereid is te betalen voor een uitvoerende job. Ik ken natuurlijk niet iedereen met zo'n functie maar heb door mijn zéér lange carrière (die nog steeds bezig is) wel een beetje ervaring met wat voor welk soort werk wordt betaald. Dat is de oa de taak van een directeur om oa via het beheersen van de loonkost ook de algemene kosten te drukken en dus de winst zo groot mogelijk te maken.
Ik ben zelf ambtenaar en onze hoogste directeur zit slechts in schaal 17 (ca 9000 bruto). Voor geen goud zou ik haar baan willen hebben. De uitvoerende professionals verdienen over het algemeen tussen 3500-7500 bruto. Ook best OK voor 36 uur zonder overwerk.
zaterdag 26 januari 2019 om 19:38
@Threebee
Enig idee van de werkdruk bij de rechterlijke macht (ambtenaren)? Daar wordt niemand blij van. Al jarenlang teveel werk voor te weinig personeel.
Mensen zitten anderhalf jaar te vechtscheiden voordat de verdeling van de gemeenschappelijke goederen een keer ter sprake kan komen op een zitting.
Strafzaken? Veroordeelden krijgen soms "korting" op hun straf omdat ze lang hebben moeten wachten op de behandeling van hun zaak.
https://www.digibron.nl/search/detail/0 ... echtshoven
https://www.advocatenblad.nl/2018/02/06 ... od-senaat/
https://www.rechtspraak.nl/Organisatie- ... praak.aspx
Enig idee van de werkdruk bij de rechterlijke macht (ambtenaren)? Daar wordt niemand blij van. Al jarenlang teveel werk voor te weinig personeel.
Mensen zitten anderhalf jaar te vechtscheiden voordat de verdeling van de gemeenschappelijke goederen een keer ter sprake kan komen op een zitting.
Strafzaken? Veroordeelden krijgen soms "korting" op hun straf omdat ze lang hebben moeten wachten op de behandeling van hun zaak.

zaterdag 26 januari 2019 om 19:56
Hoeveel procent van de ambtenaren hebben er zo'n functie? Ik hoor wel vaker dat bijvoorbeeld burgerzaken loket goed verdient. Bij ambtenaar denk ik niet direct aan rechters, ik denk dat een klein deel van de ambtenaren beslaat.Snoesje666 schreef: ↑26-01-2019 19:38@Threebee
zaterdag 26 januari 2019 om 19:56
Heel veel ambtenaren voeren ook gewoon heel verantwoordelijk werk uit. Als ze daar nog wat mensen voor willen vinden, zullen ze het toch wat aantrekkelijker moeten maken door een gewoon goed salaris te bieden. En dat is echt niet meer dan commerciele wereld biedt. En van de andere arbeidsvoorwaarden hoef ik het in ieder geval niet te hebben (grootste gemeente van NL als werkgever).
zaterdag 26 januari 2019 om 19:59
Geen goede secundaire arbeidsvoorwaarden? Ik ken een ambtenaar die haar rijbewijs mocht halen. Zij verdiende erg goed, had geen opleiding maar heeft zich goed opgewerkt. Heeft meer kansen gehad dan ze elders zou hebben gehad.Appeltje88 schreef: ↑26-01-2019 19:56Heel veel ambtenaren voeren ook gewoon heel verantwoordelijk werk uit. Als ze daar nog wat mensen voor willen vinden, zullen ze het toch wat aantrekkelijker moeten maken door een gewoon goed salaris te bieden. En dat is echt niet meer dan commerciele wereld biedt. En van de andere arbeidsvoorwaarden hoef ik het in ieder geval niet te hebben (grootste gemeente van NL als werkgever).
zaterdag 26 januari 2019 om 20:06
Er is zeker ruimte voor opleiding en ontwikkeling maar dat is op veel andere plekken ook te vinden.
En tov marktpartijen vind ik de vakantiedagen bijv. Maar mager. Dat is gewoon standaard 4 weken. Alle zogenaamde extra weken die ambtenaren hebben zijn tijd voor tijd (40 uur werken, 36 contracturen).
Ook de reiskostenvergoeding is niet veel en daar moeten veel van mijn collega’s op bijleggen.
En het is nou ook weer niet zo dat er giga salarissen gegeven worden bij de overheid. Gewoon, prima voor de functie.
En tov marktpartijen vind ik de vakantiedagen bijv. Maar mager. Dat is gewoon standaard 4 weken. Alle zogenaamde extra weken die ambtenaren hebben zijn tijd voor tijd (40 uur werken, 36 contracturen).
Ook de reiskostenvergoeding is niet veel en daar moeten veel van mijn collega’s op bijleggen.
En het is nou ook weer niet zo dat er giga salarissen gegeven worden bij de overheid. Gewoon, prima voor de functie.
zaterdag 26 januari 2019 om 20:14
Ik zit al jaren aan mijn "top".
Geen topsalaris, maar na 11 jaar dienstverband komen er geen functiejaren meer bij. Ik blijf tot mijn dood (of wellicht pensioen) in deze schaal, met hoogstens een inflatiecorrectie.
Of ik hier 11 jaar werk of 41 jaar, het salaris blijft gelijk. Wel gratis ov (woon-/werkverkeer) van de baas, dus reiskosten heb ik niet.
Geen topsalaris, maar na 11 jaar dienstverband komen er geen functiejaren meer bij. Ik blijf tot mijn dood (of wellicht pensioen) in deze schaal, met hoogstens een inflatiecorrectie.
Of ik hier 11 jaar werk of 41 jaar, het salaris blijft gelijk. Wel gratis ov (woon-/werkverkeer) van de baas, dus reiskosten heb ik niet.
zaterdag 26 januari 2019 om 20:16
Als er geen vraag naar was dan deden ze het niet.Poppy_del_Rio schreef: ↑26-01-2019 18:19Ja, dat soort mensen ken ik ook, en dan allemaal zwart. Hoezo asociaal.
De vraag bepaalt het aanbod.

zaterdag 26 januari 2019 om 20:17
Bij krapte op de arbeidsmarkt verdwijnen er veel ambtenaren naar het bedrijfsleven. Daar zijn de arbeidsvoorwaarden beter. Als het dan weer niet zo goed gaat, onzekere arbeidsmarkt, wordt de overheid populairder als werkgever.Appeltje88 schreef: ↑26-01-2019 19:56Heel veel ambtenaren voeren ook gewoon heel verantwoordelijk werk uit. Als ze daar nog wat mensen voor willen vinden, zullen ze het toch wat aantrekkelijker moeten maken door een gewoon goed salaris te bieden. En dat is echt niet meer dan commerciele wereld biedt. En van de andere arbeidsvoorwaarden hoef ik het in ieder geval niet te hebben (grootste gemeente van NL als werkgever).

zaterdag 26 januari 2019 om 20:19
Daar heb jij dan weer gelijk in.Snoesje666 schreef: ↑26-01-2019 20:16Als er geen vraag naar was dan deden ze het niet.
De vraag bepaalt het aanbod.
zaterdag 26 januari 2019 om 20:23
Ik ken niemand van mijn ambtenarencollega's die op kosten van de baas het rijbewijs mocht halen.
Hoeft ook niet, want de baas vergoedt het OV en de OV-huurfietsen. De enkele keer dat een (cursus)plek niet met het OV te bereiken is, mag je een (trein)taxi pakken.
Hoeft ook niet, want de baas vergoedt het OV en de OV-huurfietsen. De enkele keer dat een (cursus)plek niet met het OV te bereiken is, mag je een (trein)taxi pakken.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 20:29
0.00% gewijzigd
zaterdag 26 januari 2019 om 20:23