Geld & Recht alle pijlers

IKBelasting achterhouden voor inmiddels ex partner

26-06-2019 22:22 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Wie kan mij adviseren?

Ik heb samen met mijn partner inkomstenbelasting 2018 aangegeven. Nu is het geval dat hij de relatie heeft verbroken (2019) en mij financieel helemaal uit kleed. Uit deze opgave kwam uit dat ik een bedrag terug zou krijgen en mijn ex een bedrag moet betalen. Onder de streep zou zich dit opheffen aan elkaar. Nu heb ik het rekening nummer veranderd bij de belasting dienst en is dit bedrag dus op mijn persoonlijke rekening gestort. Ik wil dit graag voor mezelf houden nu, aangezien ik de afgelopen weken/maanden al besodemieterd ben door mijn ex op financieel gebied. Mijn vraag kan ik hierdoor in de problemen komen? Of sta ik in mijn recht. We zijn officieel nog fiscaal partners aangezien we nog in de afwikkeling van onze woning bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft toch ook de aangifte moeten ondertekenen? Dan weet hij toch ook wie wat terugkrijgt/moet betalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben zelf samen de aangifte gedaan dus hij wist waar hij voor tekende. Dat is zelfs binnen een huwelijk een persoonlijke kwestie.

Maar is het convenant ondertekend?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hij heeft hier zelf voor getekend, maar ondanks dat vraag ik me af als het niet betaald wordt vanuit zijn kant. Of ze het dan bij mij kunnen halen
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
26-06-2019 23:02
Jullie hebben zelf samen de aangifte gedaan dus hij wist waar hij voor tekende. Dat is zelfs binnen een huwelijk een persoonlijke kwestie.

Maar is het convenant ondertekend?
Nee er is nog helemaal niets opgesteld aangezien hij het aan het ophouden is. Heb hem nu nog een duidelijke tijd gegeven anders komt er een advocaat op
Alle reacties Link kopieren
Waren / zijn jullie getrouwd in GVG?
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
26-06-2019 23:30
Waren / zijn jullie getrouwd in GVG?
Nee we hebben een samenlevingscontract
Ik heb dit gedaan en het is gelukt. Al had ik het rekeningnummer van mijn moeder gebruikt. Wel opletten dat je zelf je blauwe brief opvangt en het rekeningnummer weer terug veranderd als je het geld binnen hebt. Disclaimer, het was wel meer dan 15 jaar geleden.

En voor de lezers die dit een schande vinden. Mijn ex had nog snel wat leningen op mijn naam afgesloten. En hoewel ik kon bewijzen dat ik dit onmogelijk zelf gedaan kon hebben, draaide ik er alsnog voor op. Omdat we getrouwd waren en ik dan automatisch verantwoordelijk was voor de schulden die man in het huwelijk maakte. Man verdween met het geld en ik mocht betalen.

Met de paar duizend euro van de belasting kon ik iig een nieuwe start maken met de kinderen. Ik heb nergens spijt van....
Alle reacties Link kopieren
Velma*Dinkley schreef:
27-06-2019 07:20
Ik heb dit gedaan en het is gelukt. Al had ik het rekeningnummer van mijn moeder gebruikt. Wel opletten dat je zelf je blauwe brief opvangt en het rekeningnummer weer terug veranderd als je het geld binnen hebt. Disclaimer, het was wel meer dan 15 jaar geleden.

En voor de lezers die dit een schande vinden. Mijn ex had nog snel wat leningen op mijn naam afgesloten. En hoewel ik kon bewijzen dat ik dit onmogelijk zelf gedaan kon hebben, draaide ik er alsnog voor op. Omdat we getrouwd waren en ik dan automatisch verantwoordelijk was voor de schulden die man in het huwelijk maakte. Man verdween met het geld en ik mocht betalen.

Met de paar duizend euro van de belasting kon ik iig een nieuwe start maken met de kinderen. Ik heb nergens spijt van....
Vervelend om te horen. Maar idd van dat geld wil ik zelf dalijk een beginnetje hebben om op nieuw te beginnen. Waarom moet ik het rekeningnummer weer terug veranderen?
Hij kan hier natuurlijk vervelend over gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt geen problemen met de belastingdienst. Maar wel met hem en het zal de boel nog meer vertragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven