Geld & Recht alle pijlers

informatie pensioensrechten kwijt en niet woonachtig in NL

25-05-2011 19:29 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaren geleden heb ik in Nederland gewoond en gewerkt. Tijdens de laatste verhuizing ben ik de folder met o.a. pensioensinformatie kwijt geraakt en ik heb nu helemaal geen idee waar ik pensioensrechten opgebouwd heb. De bedrijfen waarvoor ik werkte of bestaan niet meer of hebben in Nederland geen kantoor meer. Ik heb natuurlijk ook geen DigID en kan online keen informatie opvragen. Ik weet ook niet of ik als buitenlander AOW rechten opgewouwd heb of niet. Welke mogelijkheden heb ik om erachter te komen?
Als je pensioenen mist, kun je het volgende doen:

* Informeer bij je vroegere werkgever of bij vroegere collega’s naar de naam en het adres van de pensioenuitvoerder

* Is je werkgever niet te vinden, informeer dan bij een vakorganisatie of het bedrijf daar bekend is en of het bedrijf werkzaam was in een sector waar een verplichte bedrijfstakpensioenregeling gold.

* Informeer bij de Kamer van Koophandel of het bedrijf misschien onder een andere naam opereert, is overgenomen, verhuisd of failliet verklaard.

* Mogelijk kan De Nederlandsche Bank, het Verbond van Verzekeraars of de Vereniging van Bedrijfstakpensioenfondsen je vroegere werkgever in verband brengen met het pensioenfonds.
Dat van die AOW kan je navragen bij de Sociale Verzekeringsbank:

Bezoekadres: Van Heuven Goedhartlaan 1, Amstelveen

Postadres: Postbus 357, 1180 AJ Amstelveen

Telefoonnummers:

Vrijwillige verzekering AOW/Anw 020 - 656 52 25

Internationale detachering 020 - 656 52 77

Overzicht pensioenopbouw AOW 020 - 656 53 52

Vrijstelling/ontheffing

volksverzekeringen AOW/Anw 020 - 656 53 52

Schuldige nalatigheid: 020 - 656 49 50

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven