Geld & Recht alle pijlers

inkomensafhankelijke combinatiekorting

14-03-2018 20:07 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Weet iemand hoe het precies zit met de inkomenafhankelijke combinatiekorting? Ik heb 7 maanden gewerkt in 2017, daarna ben ik werkeloos geworden en dus kreeg ik een uitkering. Nu zie ik dat ik toch de inkomensafhankelijke combinatiekorting krijg...Dat verbaasd mij engiszins. Weet iemand of dit kan kloppen?

Ik wil het liever niet later terugbetalen. Bedankt alvast!
Als je kinderen onder de 12 hebt, dan heb je er voor een deel recht op, mits je inkomen uit werk een bepaalde hoogte heeft.
Het programma kent het automatisch toe kan weinig aan fout gaan. Ik neem aan dat je loon en de ww bij de aparte componenten hebt neergezet?
gizzmo-returns schreef:
14-03-2018 20:11
Als je kinderen onder de 12 hebt, dan heb je er voor een deel recht op, mits je inkomen uit werk een bepaalde hoogte heeft.
Het programma kent het automatisch toe kan weinig aan fout gaan. Ik neem aan dat je loon en de ww bij de aparte componenten hebt neergezet?
Ja, dat heb ik inderdaad gedaan. De bepaalde hoogte van inkomen klopt en ik heb kinderen onder de 12 jaar. ik kon alleen niet terugvinden of je er wel recht op hebt als je uiteindelijk in de ww zit. Leek me raar omdat deze korting volgens mij bedoeld is om het werken te stimuleren. En ik zat toch echt thuis...
Maar je hebt toch een deel van het jaar wel gewerkt? Daar krijg je het voor.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... tiekorting
Je krijgt de korting over je werkende inkomen, niet over het inkomen dat uit de ww komt.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Als je arbeidsinkomen op jaarbasis hoger is dan €4934, en je bent alleenstaande ouder of minstverdienende partner met kinderen onder de 12 jaar, dan heb je recht op de combinatiekorting. Al heb je het in één maand verdiend, dat maakt dan niet uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven