Geld & Recht alle pijlers

internet bankieren lukt niet

03-02-2011 22:45 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik wil geld overmaken via abn amro, maar dat apparaatje waar ik de code invoer geeft halverwege een letter inplaats van een cijfer

als ik op de site mijn bankrekeningnummer invoer, weten ze daar nog steeds niet wie ik ben, normaal komt er dan in het schermpje te staan goede avond zucht er van.

Is het apparaatje kapot of zou het een storing zijn ?
Ik denk dat het apparaatje stuk is, ik heb geen foutmeldingen. Een letter ipv cijfer lijkt me niet goed...
Bel morgen even je lokale bank op (en bestel een nieuw apparaatje hij is waarschijnlijk stuk)

Heb dit zelfde probleem gehad bij de rabobank versie
Oke bedankt, bestel ik morgen een nieuw apparaatje
Heb je een Edentifier met een kabeltje of zonder?

als het zonder is zijn waarschijnlijk de batterijen op.

Kun je zo omwisselen op een van de kantoren.
en als er een storing is staat het op de hoofdpagina.

www.abnamro.nl

je kunt (ook nu) bellen 0900-0024
Eigen kantoor bellen kan niet voor een edentifier.

Maar i.p.v dat dure 0900 nr kun je ook dit nummer bellen:

0102411720
zonder kabeltje, vraagt nog wel om de pin, maar als ik de toegangscodecode in wil tikken gaat die raar doen, is ook eigenlijk al heel oud, ik ga wel even langs de bank, maar bedankt voor de reactie,s
die zonder kabeltje hebben een gemiddelde levensduur van 2 a 3 jaar..
O, dan is die van mij op hoge leeftijd overleden, volgens mij is die 7 jaar
Je heb zo'n oude zeker, van de eerste generatie! Waarschijnlijk lijkt het op een letter, maar dat komt omdat er een LCD karakter is uitgevallen.

Een nieuwe bestellen dus!
Ik heb ook zo'n oude, echt van het 1e jaar dat internetbankieren bestond. Deze wordt bijna dagelijks gebruikt en doet het prima. Van latere generatie gaf inderdaad problmen met het LCD karakter.

Ga even langs het kantoor, je kunt daar gelijk ook even internetbankieren. E-dentifiers kun je via internet bestellen. Liggen niet op kantoor.
Geen enkele andere bank, zeker niet in het buitenland, werkt met het irritante e-dentifier systeem. Ik heb nu al zo'n vijf van die apperaatjes gehad, allemaal gaan ze binnen korte tijd kapot.

Mijn twee andere banken gebruiken een code kaart in combinatie met een wachtwoord, of een variabel wachtwoord. Misschien ietsiepietsie minder veilig, maar wel stukken praktischer.
quote:JohnnyCake schreef op 04 februari 2011 @ 11:23:

Geen enkele andere bank, zeker niet in het buitenland, werkt met het irritante e-dentifier systeem. Overdrijven is ook een vak Ik heb nu al zo'n vijf van die apperaatjes gehad, allemaal gaan ze binnen korte tijd kapot. Wat ik zeg

Mijn twee andere banken gebruiken een code kaart in combinatie met een wachtwoord, of een variabel wachtwoord. Misschien ietsiepietsie minder veilig, maar wel stukken praktischer.Dat systeem vind ik dan weer waardeloos

Hoezo overdrijf ik? Welke andere banken gebruiken dan een apparaat dat je altijd bij je moet hebben wil je je zaakjes online regelen?
quote:Dahlia74 schreef op 04 februari 2011 @ 11:22:

E-dentifiers kun je via internet bestellen. Liggen niet op kantoor.

Sinds de fusie met Fortis dus wel!

Kun je gewoon halen hoor.

Geen enkele andere bank, zeker niet in het buitenland, werkt met het irritante e-dentifier systeem. Ik heb nu al zo'n vijf van die apperaatjes gehad, allemaal gaan ze binnen korte tijd kapot.

Mijn twee andere banken gebruiken een code kaart in combinatie met een wachtwoord, of een variabel wachtwoord. Misschien ietsiepietsie minder veilig, maar wel stukken praktischer.Wat dacht je van de Rabobank ????!! die gebruiken er ook een hoor.
Heb laatst nog twee nieuwe e-dentifiers opgehaald op kantoor. Zolang je de oude kapotte exemplaren meeneemt is dat geen probleem. Bel anders voor de zekerheid.
quote:biebelien schreef op 04 februari 2011 @ 15:25:

[...]

Wat dacht je van de Rabobank ????!! die gebruiken er ook een hoor.

???!!

Ok, dus de Rabo ook. Welke bank nog meer?

Het blijft een rot systeem.

De Postbank doet het wel leuk, die sturen je een sms met de juiste code.
Ik zit privé ook bij de Postbank en vind het erg makkelijk met die TANcodes via sms.

Mijn telefoon heb ik toch altijd in de buurt.
Bij Rabo heet het een Random reader

Ik heb twee van die apparaatjes. Het ene is voor het schooladministratiesysteem bij mij op school, en het ander is van World of Warcraft.
World of Warcraft: Legion
Ik ben gisteren naar de bank geweest met mijn oude antieke apperaatje, en ik kreeg een nieuwe met kabeltje weer mee.

Ik heb nu al zo'n vijf van die appeAraatjes gehad, allemaal gaan ze binnen korte tijd kapot.

Wat doe jij er allemaal mee dan?

Bij mij is er nog NOOIT een e-dentifier kapot gegaan, en ik internetbankier al vanaf het eerste uur....
De batterij kan leeg zijn.

Heb je iemand in de buurt met een random reader? 't schijnt namelijk dat je die ook bij abn kan gebruiken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven