Invoeren vanuit Amerika
zaterdag 17 november 2012 om 00:39
zaterdag 17 november 2012 om 01:59
Houd inderdaad rekening met inklaringskosten en btw. Het hoeft niet dat je pakketje gecontroleerd wordt maar rond deze tijd van het jaar letten ze meer op bij de douane heb ik het idee. Ik weet niet wat de inklaringskosten zijn bij airmail maar de BTW is 21% geloof ik.
Je zou even op de site van de douane kunnen kijken wat de inklaringskosten zijn.
Je zou even op de site van de douane kunnen kijken wat de inklaringskosten zijn.
zaterdag 17 november 2012 om 07:52
zaterdag 17 november 2012 om 08:17
Op de site van de douane kun je deze informatie terugvinden en op de site van de Post moeten de inklaringskosten te vinden zijn.
Even uit mijn hoofd:
Als je van buiten de EU invoert:
Tot 22 euro betaal je niets.
Tussen de 22 en 150 euro betaal je alleen de btw extra.
Boven de 150 betaal je douanerechten én btw.
Daarbij rekent Post NL inklaringskosten bij zendingen met een waarde boven 22 euro. Als het om een express zending gaat (EMS) kost het 17 euro, in andere gevallen vragen ze 12,50.
DHL of UPS kunnen andere tarieven vragen.
In jouw geval (ongunstig ervan uitgaande dat USPS Air Mail een EMS is) komt er bovenop die 88 dollar eerst 21% btw, dan 10 dollar verzendkosten en dan 17 euro inklaringskosten.
Ik zou er niet mee frauderen door er een lagere waarde op te laten zetten. Ik heb al meermaals door de douane geopende pakketten of enveloppen ontvangen, slordig weer dichtgeplakt. Gewoon om te kijken of de aangegeven waarde wel klopt.
Even uit mijn hoofd:
Als je van buiten de EU invoert:
Tot 22 euro betaal je niets.
Tussen de 22 en 150 euro betaal je alleen de btw extra.
Boven de 150 betaal je douanerechten én btw.
Daarbij rekent Post NL inklaringskosten bij zendingen met een waarde boven 22 euro. Als het om een express zending gaat (EMS) kost het 17 euro, in andere gevallen vragen ze 12,50.
DHL of UPS kunnen andere tarieven vragen.
In jouw geval (ongunstig ervan uitgaande dat USPS Air Mail een EMS is) komt er bovenop die 88 dollar eerst 21% btw, dan 10 dollar verzendkosten en dan 17 euro inklaringskosten.
Ik zou er niet mee frauderen door er een lagere waarde op te laten zetten. Ik heb al meermaals door de douane geopende pakketten of enveloppen ontvangen, slordig weer dichtgeplakt. Gewoon om te kijken of de aangegeven waarde wel klopt.