Geld & Recht alle pijlers

Invoice vraag

08-06-2015 18:36 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin uit Denemarken heeft tijdens een bezoek aan Nederland een schilderij gezien die ze erg mooi vond van een Nederlandse kunstenaar.

Bij thuiskomst heeft ze zijn website opgezocht en kwam ze erachter dat deze kunstenaar enkele herdrukken verkocht en via email heeft hij erin toegestemd dat ze een herdruk kon kppen voor 125 euro en verzendkosten 20 euro naar Denemarken.

Nu stuurt hij een invoice:

Herdruk: 125 euro

Verzendkosten: 20 euro

21% belasting: 26,25 euro

Totaal: 171,25 euro

Vriendin vraagt mij nu dus of dit normaal is.

Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje apart, achteraf belasting toevoegen en dan ook nog eens belasting over de verzendkosten, maar ik heb er geen verstand van.

Weet iemand dit?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Het btw tarief voor kunst is 6%.
Oh. Hopeloos mosterd.....
Er wordt helemaal geen btw over de verzendkosten berekend. 21% van 125 is 26,25. Eerst rekenen voor je gaat miepen.

Edit: slordigheden zijn enigszins te verwachten nu ik je nick goed lees.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 08 juni 2015 @ 23:05:

Er wordt helemaal geen btw over de verzendkosten berekend. 21% van 125 is 26,25. Eerst rekenen voor je gaat miepen.Waarom niet? Verzendkosten die je zelf aan TNT betaalt, zijn btw-vrij, maar je moet ze met btw doorberekenen.
TO klaagt dat de kunstenaar btw over verzendkosten betekent. Ik reken haar voor dat kunstenaar dat niet doet. Hij had 20 euro verzendkosten gemeld van tevoren en die rekent hij ook. De btw die hij noemt wordt alleen over de 125 berekend.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 09 juni 2015 @ 11:05:

TO klaagt dat de kunstenaar btw over verzendkosten betekent. Ik reken haar voor dat kunstenaar dat niet doet. Hij had 20 euro verzendkosten gemeld van tevoren en die rekent hij ook. De btw die hij noemt wordt alleen over de 125 berekend.Je hebt gelijk, ik begreep je verkeerd.
Een vriendin van mij is keramiste. Zij verkoopt haar kunstwerken gewoon voor een vaste prijs. Ik vind die aparte btw raar.
quote:ClaudeFiolle schreef op 08 juni 2015 @ 23:05:

Er wordt helemaal geen btw over de verzendkosten berekend. 21% van 125 is 26,25. Eerst rekenen voor je gaat miepen.

Edit: slordigheden zijn enigszins te verwachten nu ik je nick goed lees.

Slordig inderdaad, ik heb het misschien verkeerd begrepen van mijn vriendin, goed dat je het gezien hebt!

En je sneer (?) naar aanleiding van mijn nick, neem aan dat Budha vs. Buddha bedoelt ofzo?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven