Geld & Recht alle pijlers

Inzage bankrekening aanstaande ex man

10-05-2019 23:39 32 berichten
Weet iemand of je als echtgenote het recht hebt om de bankrekening van je man in te kijken? Mijn man wil scheiden en houdt al enige tijd alle financien waar mogelijk voor mij verborgen. Omgaan met geld is niet zijn sterkste kant. En ik wil graag weten wat hij de laatste 3 jaar heeft uitgespookt met zijn geld.
Alle reacties Link kopieren
Is de omschrijving van de spullen die vastgelegd zijn in de HV elk jaar geupdate en gecontroleerd ?

Zo niet dan is er op een gegeven moment sprake van gemeenschap van goederen.
Niet geschoten is altijd mis
Ik zal inderdaad echt juridisch advies moeten inwinnen hierover. Had stiekem gehoopt dat iemand iets soortgelijks had meegemaakt. Maar dan nog ieder geval staat op zich denk ik.

Inderdaad is van alles wat hij heeft gekocht de helft van mij, ik denk alleen dat hij niet alles op zijn eigen naam heeft gezet de afgelopen jaren omdat hij eigenlijk al een tijdje weet dat hij wil scheiden. En het gaat mij dan niet eens zozeer om mijzelf maar wel om onze kinderen. Daar regelt hij financieel helemaal niks voor tot nu toe.
Bitje93 schreef:
11-05-2019 13:20
Is de omschrijving van de spullen die vastgelegd zijn in de HV elk jaar geupdate en gecontroleerd ?

Zo niet dan is er op een gegeven moment sprake van gemeenschap van goederen.
Nee dat is nooit gedaan. Er staat in dat bezittingen van voor het huwelijk van de eigenaar blijft. Dat betekent ook ons huis. Dat heeft hij 8 maanden voor ons trouwen gekocht op zijn naam. Hij wilde dat toen niet op allebei onze namen laten zetten. Ik was helaas niet scherp genoeg toen....
Huwelijkse Voorwaarden moet wel elk jaar verrekend worden.

https://ak-advocaten.eu/getrouwd-op-huw ... errekenen/
poppiejoppie schreef:
11-05-2019 18:41
Huwelijkse Voorwaarden moet wel elk jaar verrekend worden.

https://ak-advocaten.eu/getrouwd-op-huw ... errekenen/
Dat moet niet dat kun je vastleggen dat hebben wij niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met de afwikkeling van je huwelijk. Geen ervaring mee verder, wel even mee gelezen. :hug:
2018anoniem schreef:
11-05-2019 18:34
Nee dat is nooit gedaan. Er staat in dat bezittingen van voor het huwelijk van de eigenaar blijft. Dat betekent ook ons huis. Dat heeft hij 8 maanden voor ons trouwen gekocht op zijn naam. Hij wilde dat toen niet op allebei onze namen laten zetten. Ik was helaas niet scherp genoeg toen....
Als jij aan kunt tonen dat jij mee hebt betaald aan de hypotheek, denk ik dat een advocaat daar wel wat mee kan. Je schreef het zelf ook al: je hebt een goede advocaat nodig.

Je zou ook eens kunnen kijken of er uitspraken zijn in soortgelijke zaken. Sommige uitspraken worden -geanonimiseerd- openbaar gemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven