Is dit normaal? (marktplaats)
woensdag 9 oktober 2013 om 14:53
Ik weet dat het te vroeg is om iemand te beschuldigen en conclusies te trekken maar ik vraag me af of het volgende normaal is:
Ik heb iets gekocht bij een verkoper op mp. Mailwisseling ging vlot en hierop ook snel geld overgemaakt en gemaild dat ik het geld heb overgemaakt met het verzoek erbij even de t&t code te sturen als het pakket onderweg was.
Ik heb het geld gisteren overgemaakt maar ik hoor helemaal niets meer van de verkoper. (ik heb twee keer gevraagd of het geld al binnen is) Ik weet dat ze haar e-mail leest omdat ik met een ander account heb gemaild en ze hierop gewoon reageert wat haar vraagprijs voor het ding is.
Is het normaal dat je iets verkoopt en nog wel reageert met wat je vraagprijs is naar een andere koper en niet reageert op e-mail van degene die geld overgemaakt heeft terwijl ze eerst heel snel reageerde?
Ik heb iets gekocht bij een verkoper op mp. Mailwisseling ging vlot en hierop ook snel geld overgemaakt en gemaild dat ik het geld heb overgemaakt met het verzoek erbij even de t&t code te sturen als het pakket onderweg was.
Ik heb het geld gisteren overgemaakt maar ik hoor helemaal niets meer van de verkoper. (ik heb twee keer gevraagd of het geld al binnen is) Ik weet dat ze haar e-mail leest omdat ik met een ander account heb gemaild en ze hierop gewoon reageert wat haar vraagprijs voor het ding is.
Is het normaal dat je iets verkoopt en nog wel reageert met wat je vraagprijs is naar een andere koper en niet reageert op e-mail van degene die geld overgemaakt heeft terwijl ze eerst heel snel reageerde?
woensdag 9 oktober 2013 om 14:58
woensdag 9 oktober 2013 om 15:01
Ik zou nog even afwachten voor je melding maakt van oplichting.
Misschien heeft ze vandaag nog niet op haar rekening kunnen kijken en wilt ze pas antwoorden als ze zeker weet of het op haar rekening staat.
Wel raar dat ze nog gewoon antwoord geeft op dat andere mailtje. Ik zou dat zelf ook doen, maar er dan wel bijzeggen dat het product al gereserveerd is, en mocht de andere koper er van af zien dat je nog contact opneemt oid.
Misschien heeft ze vandaag nog niet op haar rekening kunnen kijken en wilt ze pas antwoorden als ze zeker weet of het op haar rekening staat.
Wel raar dat ze nog gewoon antwoord geeft op dat andere mailtje. Ik zou dat zelf ook doen, maar er dan wel bijzeggen dat het product al gereserveerd is, en mocht de andere koper er van af zien dat je nog contact opneemt oid.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:01
Nee dat is zeker niet normaal. Laatste tijd merk ik wel dat Marktplaats gewoon Marktplaats niet meer is.
Er staan heel veel neppe advertenties. Daarnaast mailen de gebruikers heel snel terug. En dan ook nog een net getypte mail.
Ik had laatst nog gereageerd op een advertentie van een schoen. Nou diegene reageerde heel netjes van dat het bedrag kan overmaken en dat ik het morgen thuis bezorgd krijg. Nou gelukkig ben ik er niet mee akkoord gaan want vond het al vaag. Kreeg toen later een waarschuwing van Marktplaats dat diegene is geblokkeerd.
Dus let goed op en ik denk jammer genoeg dat je bent opgelicht. Maak een melding bij MP. Om wat voor bedrag gaat het?
Er staan heel veel neppe advertenties. Daarnaast mailen de gebruikers heel snel terug. En dan ook nog een net getypte mail.
Ik had laatst nog gereageerd op een advertentie van een schoen. Nou diegene reageerde heel netjes van dat het bedrag kan overmaken en dat ik het morgen thuis bezorgd krijg. Nou gelukkig ben ik er niet mee akkoord gaan want vond het al vaag. Kreeg toen later een waarschuwing van Marktplaats dat diegene is geblokkeerd.
Dus let goed op en ik denk jammer genoeg dat je bent opgelicht. Maak een melding bij MP. Om wat voor bedrag gaat het?
woensdag 9 oktober 2013 om 15:02
Nee dat is best raar. Maar ik vind het ook vreemd om twee keer te mailen met de vraag of je geld al is ontvangen, terwijl je het pas gisteren(!) hebt overgemaakt.
Ik mail meestal pas als ik het verstuurd heb, met "het is ontvangen bedankt etc etc en vandaag verstuurd blablabla".
Ik zou dus nog even afwachten, hoop voor je dat alles netjes aankomt!
Ik mail meestal pas als ik het verstuurd heb, met "het is ontvangen bedankt etc etc en vandaag verstuurd blablabla".
Ik zou dus nog even afwachten, hoop voor je dat alles netjes aankomt!
woensdag 9 oktober 2013 om 15:02
Zeg je nu dat je met een ander account op hetzelfde als wat jij gekocht hebt, een bod hebt gedaan?
Dan zit er inderdaad wel een naar luchtje aan.
Anders zou ik zeggen dat ik (als verkoper zijnde) jou als koper zijnde wat ongeduldig had gevonden. Niet iedereen zit ieder uur van de dag op internet, ook niet als je weet dat je iets verkocht hebt. Misschien zit de verkoper vandaag gewoon de hele dag op zijn/haar werk en kan die sowieso geen actie ondernemen op het moment, omdat hij/ zij immers aan het werk is.
Marktplaats inlichten kan sowieso geen kwaad, lijkt mij!
Dan zit er inderdaad wel een naar luchtje aan.
Anders zou ik zeggen dat ik (als verkoper zijnde) jou als koper zijnde wat ongeduldig had gevonden. Niet iedereen zit ieder uur van de dag op internet, ook niet als je weet dat je iets verkocht hebt. Misschien zit de verkoper vandaag gewoon de hele dag op zijn/haar werk en kan die sowieso geen actie ondernemen op het moment, omdat hij/ zij immers aan het werk is.
Marktplaats inlichten kan sowieso geen kwaad, lijkt mij!
woensdag 9 oktober 2013 om 15:05
Ik vind het helemaal niet zo raar, als je het geld gisteren hebt overgemaakt is het of gisteren of vandaag bijgeschreven en zou ik het logisch vinden als ze het pakketje vandaag of morgen verstuurt. Als jij binnen een dag na overschrijving al 2x een berichtje hierover hebt gestuurd zou ik dat wat pushy vinden. Ik zou nog even een dag afwachten.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:06
Ik heb dit ook al twee keer gehad. Dat er niet gemeld werd of/dat het geld op de rekening was bijgeschreven. Beide keren had ik t pakje wel met een paar dagen in huis.
Wacht het nog even af zou ik zeggen! Mocht het met een paar dagen niet in huis zijn, onderneem dan pas verder stappen!
Wacht het nog even af zou ik zeggen! Mocht het met een paar dagen niet in huis zijn, onderneem dan pas verder stappen!
Komt wel goed, schatje!
woensdag 9 oktober 2013 om 15:07
Ik ben misschien wel een beetje ongeduldig ja, wellicht komt dit voor uit een onheilspellend gevoel.
Ik vind het nog wat te vroeg om mp in te lichten, ben bang dat ik het dan misschien helemaal verpest?
Verkoper is meer dan 5 jaar actief op mp en verder op internet kan ik er ook niks over vinden. Ook de check op mijnpolitie.nl levert geen onbetrouwbare info op. Vandaar dat ik ook gewoon met verkoper in zee ben gegaan
Het gaat om een bedrag van ¤50. Voor mij best veel helaas.
Ik vind het nog wat te vroeg om mp in te lichten, ben bang dat ik het dan misschien helemaal verpest?
Verkoper is meer dan 5 jaar actief op mp en verder op internet kan ik er ook niks over vinden. Ook de check op mijnpolitie.nl levert geen onbetrouwbare info op. Vandaar dat ik ook gewoon met verkoper in zee ben gegaan
Het gaat om een bedrag van ¤50. Voor mij best veel helaas.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:07
woensdag 9 oktober 2013 om 15:10
Jullie hebben gelijk. Ik was ongeduldig. Ik reageer zelf altijd snel en op elk mailtje van verkoper en omdat ik het vreemd vind dat ze wel reageert op mailtjes van 'anderen'...
Nouja, misschien heeft ze het geld nog niet en wil ze de deur niet gelijk dichtgooien coor anderen omdat het tegenwoordig zo vaak gebeurt dat kopers niks meer van zich laten horen.
Nouja, misschien heeft ze het geld nog niet en wil ze de deur niet gelijk dichtgooien coor anderen omdat het tegenwoordig zo vaak gebeurt dat kopers niks meer van zich laten horen.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:13
Heb toevallig gisteren een pakketje (kinderkleding) ontvangen waarvan ik het geld vorige week woensdagochtend had overgemaakt. Had maandagavond laat een mail gestuurd waar het bleef, maar was dus iets te voorbarig en ontving gisteren het pakket. Had ook geen T&T code ontvangen ofzo. Wel had ik me voorgenomen om aangifte te doen indien ik zou zijn opgelicht haha... Gewoon omdat ik niet tegen onrecht kan
Het kan dus.....
Het kan dus.....
woensdag 9 oktober 2013 om 15:19
Overigens is de indicatie dat een verkopende partij al langere tijd actief is op MP een goede richtlijn.... Had gewild dat ik daar naar had gekeken voordat ik mensen na een nette nederlandse mailwisseling had uitgenodigd om mijn eetkamerstoelen welke te koop op MP stonden te komen bekijken en er ineens 2 polen in huis stonden!!!! Gelukkig valt er bij mij weinig te halen
woensdag 9 oktober 2013 om 15:20
Ik word er altijd een beetje zenuwachtig van als ik zo snel een mailtje krijg van "heb nog niks ontvangen!!!" Weet dan ook nooit zo goed wat ik terug moet mailen. Meestal iets van "dan zal het er morgen zijn" of "misschien was het vandaag druk bij de post". Krijg dan het idee of ik mijzelf erg moet verdedigen.
Vind het trouwens wel fijn altijd als ik een bericht krijg dat iets ook is aangekomen.
Vind het trouwens wel fijn altijd als ik een bericht krijg dat iets ook is aangekomen.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:26
quote:roosje87 schreef op 09 oktober 2013 @ 15:01:
Wat vond je er in eerste instantie dan vaag aan?
Wat vond je er in eerste instantie dan vaag aan?
woensdag 9 oktober 2013 om 15:29
woensdag 9 oktober 2013 om 15:39
Als je het geld gisteren na 13.00u hebt overgeboekt en het is naar een andere bank, heeft de verkoper het zowiezo pas vandaag binnen.
Ik lees ook niet ieder uur mijn mail en als ik aan het werk ben heb ik helemaal geen tijd. Het kan best dat er niets aan de hand is en dat je vandaag wel bericht krijgt. Ik denk dat als iemand al 5 jaar op MP zit hij wel betrouwbaar is. (Lijkt mij dan hè).
Ik moet wel zeggen dat ik alleen op MP koop als ik het zelf kan ophalen.
Ik lees ook niet ieder uur mijn mail en als ik aan het werk ben heb ik helemaal geen tijd. Het kan best dat er niets aan de hand is en dat je vandaag wel bericht krijgt. Ik denk dat als iemand al 5 jaar op MP zit hij wel betrouwbaar is. (Lijkt mij dan hè).
woensdag 9 oktober 2013 om 15:45
quote:Zoebie schreef op woensdag 09 oktober 2013 15:39 Als je het geld gisteren na 13.00u hebt overgeboekt en het is naar een andere bank, heeft de verkoper het zowiezo pas vandaag binnen.
Ja dat lijkt mij inderdaad ook. Ik kan ook niet geloven dat het daadwerkelijk mis is maar vind het wel vreemd.
Als ze weer reageert zal ik m'n excuses aanbieden voor m'n ongeduldigheid
Ik heb het trouwens ruim voor 13.00 overgemaakt.
Ja dat lijkt mij inderdaad ook. Ik kan ook niet geloven dat het daadwerkelijk mis is maar vind het wel vreemd.
Als ze weer reageert zal ik m'n excuses aanbieden voor m'n ongeduldigheid
Ik heb het trouwens ruim voor 13.00 overgemaakt.
woensdag 9 oktober 2013 om 15:50
quote:groenbankstel schreef op 09 oktober 2013 @ 15:07:
Ik ben misschien wel een beetje ongeduldig ja, wellicht komt dit voor uit een onheilspellend gevoel.
Het gaat om een bedrag van ¤50. Voor mij best veel helaas.Volgende keer adres vragen en zeggen dat je het komt halen. Later een mailtje met de mededeling dat je het helaas niet gaat redden, of ze het op kunnen sturen.
Het gaat om een bedrag van ¤50. Voor mij best veel helaas.Volgende keer adres vragen en zeggen dat je het komt halen. Later een mailtje met de mededeling dat je het helaas niet gaat redden, of ze het op kunnen sturen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”