Geld & Recht alle pijlers

Is welkomstkorting Essent inkomen?

12-12-2016 17:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bijstandsuitkering en heb de 75 euro welkomstkorting van Essent nu na afloop van mijn jaarcontract gekregen.

Nu vraag ik me af of ik dit als inkomen moet doorgeven aan de uitkerende instantie?

Ik ben ook erg zuinig geweest dus krijg een deel van mijn voorschotten terug.

Maar dat lijkt mij geen inkomen, als ik het had verbruikt dan was het ook weg geweest.

Wie heeft ervaring hiermee?
Super, daar heb ik wat aan!quote:simbalabimba schreef op 12 december 2016 @ 18:06:

https://www.energielevera ... begrippen/welkomstkorting

Welkomstkorting

Veel energieleveranciers bieden tegenwoordig een welkomstkorting aan. Dit wordt ook wel een cashback genoemd. Het is een vooraf bepaald bedrag, dat vaak na een jaar wordt uitbetaald door de leverancier, en worden dus niet verrekend met uw voorschotbedrag. De welkomstkorting is al doorberekend in de prijzen in onze energievergelijker.

Indien u uw energiecontract voortijdig beëindigt, vervalt uw recht op de welkomstkorting.

Welkomstkorting en andere begrippen

Uitleg van het begrip welkomstkorting en andere energie begrippen vindt u op Energieleveranciers.nl. Ook kunt u hier de prijzen van energie vergelijken. Onze energievergelijker is onafhankelijk en betrouwbaar.

Met onze gratis overstapservice is overstappen van energieleverancier nog makkelijker. U kunt honderden euro's per jaar besparen!
quote:benmamma schreef op 12 december 2016 @ 17:52:

[...]

Want?

Jij denkt dat ik I pad verkocht omdat ik hem er geen gunde ofzo?

Kon het geld wel beter gebruiken ( lees had ik gewoon nodig)Ja tuurlijk ik zou hem ook verkopen.Ik heb niet eens een smartphone.
quote:miedo schreef op 12 december 2016 @ 19:24:

[...]

Ja tuurlijk ik zou hem ook verkopen.Ik heb niet eens een smartphone.Ik wel...is tegelijk ook mijn laptop en I pad..Dat wel
Update!

Het is inderdaad, en gelukkig, geen inkomen!

En aangezien ik deze maand nog geen alimentatie heb gekregen ook mijn redding.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Het valt niet onder inkomsten. Maar is wel onderdeel van je vermogen. Iedereen mag een bepaald bedrag hebben aan banksaldo ( en goud, aandelen, en andere goederen). Ik verwacht niet dat je met dat kleine bedrag over de grens van maximaal vermogen komt....

Je zit er zogezegd wat warmpjes bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven