jaarcontract van man loopt af, en nu?
zaterdag 17 juli 2010 om 08:05
Goedemorgen,
Ik ben niet zo goed in googelen, dus misschien kunnen jullie me helpen.
Op 1 augustus loopt het jaarcontract van mijn man af, dit was zijn 2e jaarcontract. Na meerdere malen gevraagd te hebben of zijn contact ook verlengd word, heeft hij komende maandag een gesprek. Volgens collega's niet zo'n goed teken, iedereen van wie het contract verlengd werd kreeg het mondeling te horen, van wie het niet verlengd werd moest op gesprek komen. We gaan er maar van uit dat het dus niet verlengd word, kan het altijd meevallen.
Bedrijf waar man werkt loopt erg slecht, dus was sowieso bekend dat er een hoop mensen uitgaan.
Nu is mijn vraag hoe dat zit met eventuele uitkering/ww. Ben hier totaal niet in thuis en heb geen idee waar je recht op hebt.
Alvast bedankt.
Ik ben niet zo goed in googelen, dus misschien kunnen jullie me helpen.
Op 1 augustus loopt het jaarcontract van mijn man af, dit was zijn 2e jaarcontract. Na meerdere malen gevraagd te hebben of zijn contact ook verlengd word, heeft hij komende maandag een gesprek. Volgens collega's niet zo'n goed teken, iedereen van wie het contract verlengd werd kreeg het mondeling te horen, van wie het niet verlengd werd moest op gesprek komen. We gaan er maar van uit dat het dus niet verlengd word, kan het altijd meevallen.
Bedrijf waar man werkt loopt erg slecht, dus was sowieso bekend dat er een hoop mensen uitgaan.
Nu is mijn vraag hoe dat zit met eventuele uitkering/ww. Ben hier totaal niet in thuis en heb geen idee waar je recht op hebt.
Alvast bedankt.
zondag 1 augustus 2010 om 14:54
Als je weet dat je contract over x tijd gaat aflopen én weet dat het erg slecht gaat met het bedrijf én dat er mensen uit moeten.... dan ga je toch niet zitten afwachten? Waarom is je man al niet alvast begonnen met solliciteren. Als je van zijn inkomen afhankelijk bent, dan ga je toch alvast maatregelen nemen?
Maar goed, 1 augustus is geweest.....wat heeft je man vrijdag te horen gekregen?
Maar goed, 1 augustus is geweest.....wat heeft je man vrijdag te horen gekregen?
zondag 1 augustus 2010 om 17:12
quote:MeneerNieuwsgierig schreef op 01 augustus 2010 @ 17:01:
Uitkering in maand 1 en 2 is 75%. Vandaar de bedragen. Ik weet dat het wel eens gedaan wordt. Redenen voor een werkgever om het te doen:
- afkopen schuld gevoel van late melden
- uitstraling naar collega'sEn waarop baseer je dat werkgevers dit doen?
Uitkering in maand 1 en 2 is 75%. Vandaar de bedragen. Ik weet dat het wel eens gedaan wordt. Redenen voor een werkgever om het te doen:
- afkopen schuld gevoel van late melden
- uitstraling naar collega'sEn waarop baseer je dat werkgevers dit doen?

zondag 1 augustus 2010 om 17:15
quote:daffyduck schreef op 17 juli 2010 @ 08:17:
du must solliciteren.......................solliciteren..........hast du al geschreben..........ministens 17 brievuhhhhhhhhhhhhhhhn
Hey, ze zingen geen duits!
http://www.youtube.com/watch?v=f3fQ3zp_fNs
du must solliciteren.......................solliciteren..........hast du al geschreben..........ministens 17 brievuhhhhhhhhhhhhhhhn
Hey, ze zingen geen duits!
http://www.youtube.com/watch?v=f3fQ3zp_fNs