Geld & Recht alle pijlers

jarenlang mishandeld, spullen?

14-07-2011 11:00 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

Ik ga het kort proberen te houden, ook ivm herkenbaarheid.

Ik ben jarenlang mishandeld door een eigen ouder. Nu 2 maanden daar weg. Al mijn spullen liggen daar nog, deze wil ik graag ophalen.

Uiterlijk morgen kan ik ze ophalen, ouder weet nog van niets.

Hoe aanpakken? Iemand ervaringen of goede ideeen?
samen met iemand gaan
Vooral niet alleen gaan
Ja, ik zou ook samen gaan met iemand.

Niet alleen gaan.

Moeten die spullen nog worden uitgezocht of staan ze al klaar? Anders zou je ze op kunnen laten halen door een goede vriendin ofzo dan hoef je er zelf niet heen

STerkte!
als het spullen zijn die je kan vervangen, ze laten staa nen ze met de tijd vervangen.

zo niet, niet alleen gaan maar samen met een sterk en betrouwbaar iemand die kalmte heeft.

Heel veel sterkte.
..popcorn?
quote:yakima schreef op 14 juli 2011 @ 11:00:

Uiterlijk morgen kan ik ze ophalen, ouder weet nog van niets.

Dus alle spullen zijn nog niet ingepakt en je gaat je ouder daarmee verrassen? Dan zou ik alvast een lijstje maken van de spulen die meemoeten, belangrijke papieren zoals diploma's etc, dingen met sentimentele waarde, het zal vast hektisch worden met inpakken.
sterkte
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ouder weet nog van niets inderdaad? Vantevoren meedelen is dat handig? Dit zou dan kunnen via een anonieme mail of per sms.

Spullen zijn van grote waarde en niet vervangbaar. Alles moet nog uitgezocht en ingepakt worden.

Ik moet vervoer nog regelen en er kunnen sowieso 4 mensen mee.

Politie kan pas iets doen als ouder moeilijk gaat doen.

Ik zit nu al in de stress, zo erge buikpijn.
zorg dat je dozen en tassen hebt om de spullen in te doen

zorg dat je niet alleen gaat, neem een vertrouwd iemand mee, liefst iemand die met de situatie en je ouders bekend is.

pak eerst je belangrijke documenten, paspoort, diploma's, etc.

Er kunnen dingen zijn waar discussie over ontstaat, zoals meubels of foto's, waarvan je ouder vind dat ze van hem/haar zijn. Ga de discussie zo min mogelijk aan, en laat die spullen daar. Behalve als het echt heel waardevol voor je is, maar laat dan de ander bemiddelen. Desnoods neem je een foto, en laat je het ding daar.

Haal niets ongemeld weg dat niet duidelijk van jou is. Dit om claims, problemen of zelfs aangifte in de toekomst te vermijden.

Mocht je ouder er niet zijn als je komt, leg dan een brief neer met een lijst van de dignen die je hebt meegenomen, met de melding dat deze van jou zijn. Dan kan je geen insluiping oid verweten worden.

Heel veel sterkte en succes, neem echt iemand mee (ja, ook naar binnen) en ik hoop dat het snel en gemakkelijk gaat.
Sterke en succes en kracht gewenst.
Vervelend voor je to, maar ik denk dat je inderdaad niet veel anders kunt doen dan een lijst maken van wat je mee wil nemen en mensen die je kunnen helpen meenemen.

Veel sterkte!
wel of niet melden aan je ouders hangt af van wat je denkt dat je daarmee te weeg brengt. Verwacht je dan meer medewerking, of gaan ze juist dwars liggen en dingen verstoppen.

Is je andere ouder wel welwillend? misschien kan je daarmee een half uur van te voren bellen?
Hou een ding in je achterhoofd.

Jijzelf bent vele malen belangrijker dan spullen.

Pak idd als eerste paspoort, diploma's en foto's en echt belangrijke dingen. De rest is echt vervangbaar.
staat de politie wel sand by? ga als het lukt vandaag langs op het bureau je verhaal doen, zodat ze er morgen eventueel direct iets mee kunnen indien nodig. neem absoluut iemand mee, vertel je ouder niets van te voren dan heb je kans dat alles getraineerd wordt, en maak je zelf psychisch weerbaar en sterk als je dat enigzins kunt. neem niet vier mensen mee dat kan agressie opwekken bij de ouder, gewoon 1 sterk persoon, met stabiele persoonlijkheid mee nemen, en de politie stand by.
..popcorn?
oh TO wat moet dit lastig voor je zijn! Allereerst een virtuele knuffel!

Ik zou je ouders wel iets laten weten. Want anders kunnen ze best nog eens heel raar reageren als er ineens een groep van vijf mensen bij hen op de stoep staan om jouw spullen uit hun huis te halen. Dus een anonieme sms lijkt me een goede.

Gewoon iets van:

beste mama, morgenmiddag kom ik om de spullen op te halen die ik nog bij jullie heb staan.

mvg

Yakima
idd even melding bij de lopitie maken, dat je morgen daarheen gaat, dat je niet weet of alles goed gaat, enzo. Adres en tijd doorgeven, dan weten ze bij een belletje meteen wat er aan de hand kan zijn.
Ik denk inderdaad dat het heel belangrijk is dat de persoon die met je meegaat een kalm persoon is die zich goed kan beheersen. En die niet zal verzanden in bekvechten over onbelangrijke zaken.
Heftig voor je!

Ken je de wijkagent in de buurt van je ouders? In het dorp waar ik werk (en ook met dit soort zaken te maken heb) gaat de wijkagent in deze gevallen altijd mee.

Heel veel succes....
Als je ouder zijn eigen kind mishandelt zal hij/zij ook geen moeite hebben met een ander te mishandelen. Waarom vraag je geen politiebegeleiding en zeg je tegen de politie dat hij/zij inderdaad moeilijk doet. Voor je eigen veiligheid.
Ik ken iemand die zoiets heeft meegemaakt (met haar moeder).

Zij heeft haar verhaal gedaan bij de politie en die is met haar mee geweest om er gewoon bij te staan (just in case).
Aangifte is gedaan, politie gaat pas mee als ouder moeilijk gaat doen.

Andere ouder is uit beeld.

Wijkagent kan verder vrij weinig, wenst me succes.

Vantevoren iets laten weten geeft kans op verdwijning van spullen.

Zomaar voor de deur staan kan paniek geven.

Ik weet het niet, erg moeilijk
Waarom kan je ze uiterlijk morgen halen? Is er geen instantie die hulp kan bieden of ondersteuning? Misschien een vraag voor steunpunt huiselijk geweld.

Dat een wijkagent geen hulp kan bieden snap ik dan weer niets van. Het lijkt me toch bij uitstek iets voor een wijkagent, zorgen dat het in goede banen wordt geleid. Maar goed.

Wat een nare situatie. Sterkte en succes.
tsja.....
Juist de wijkagent die de meeste mensen kent zou je moeten begeleiden.

De boel kan escaleren als je al schrijft dat zomaar voor de deur kan staan paniek geeft.

Ben je reeds 18 jaar?

Heb je aangiftes gedaan van de mishandelingen?
hi mischien met politie begleiding wens je sterkte
Sterkte morgen TO. Ik zou niets laten weten aan de ouder, dan is de kans dat je belangrijke spullen mist groter. Inderdaad prioriteiten stellen, papieren, diploma´s etcetera. Het is allemaal al eerder genoemd maar zorg ervoor dat je zelf mentaal sterk genoeg bent om rustig te blijven. Laat ze geen toegang tot je zwakke(re) punten vinden, bouw een schildje om je heen. Als je daar weg bent en hebt waar je voor kwam, neem dan ook de tijd om het gebeuren weer te verwerken en een plaatsje te geven. Heel veel sterkte!

Misschien wil je laten weten of het gelukt is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven