Geld & Recht alle pijlers

Jurk ineens voor de helft van de prijs

21-06-2018 16:27 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een jurk bij Zara online besteld. Morgen wordt hij bezorgd. Nu zie ik dat de sale is begonnen en is de jurk voor de helft afgeprijsd. Hij is al betaald. Kan ik hier nog iets mee? Of is het pech.
Meestal neem ik mijn verlies maar ik had vorig jaar een jas gekocht met 50% korting en een dag later zag ik dat ze een actie hadden dat daar nog eens 50% vanaf ging. Toen ben ik wel even terug gegaan. Voor de zekerheid een 2de jas mee genomen naar de kassa zodat ik kon ruilen als men het verschil niet zo gaf.

Ook ooit eens een dagje gaan shoppen in Amsterdam waar ik in een winkel een leuk bloesje had gekocht. Toen ik weer in mijn woonplaats was bij een ander filiaal naar binnen gelopen omdat ik in Amsterdam ook een leuke broek had gezien maar helaas niet mijn maat. Was die blouse in dat filiaal voor de helft afgeprijsd. Ik vroeg dus aan de kassa hoe dat kon, bleek dat ze in het filiaal in Amsterdam vergeten waren om het af te prijzen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
21-06-2018 16:44
In dit soort gevallen heeeeeel moeilijk :sun:
eens ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als hij nu is uitverkocht in jouw maat dan denk ik dat je gewoon pech hebt. Dat is de keerzijde van de sale, de kans is groter dat je misgrijpt. Je kan proberen om alsnog de helft terug te krijgen, misschien dat ze het uit goede wil doen. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
21-06-2018 16:45
Hij is al uitverkocht in mijn maat, zie ik net :-[
tja.. dat is vaak de reden dat iets in de uitverkoop gaat: dat de gangbare maten al uitverkocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met jurkje naar de winkel en aangeven dat hij nu online is afgeprijsd..
Nou ja.. dat dus..
Dus je hebt ‘m eigenlijk precies op tijd gekocht!
.
missdory schreef:
21-06-2018 16:45
Hij is al uitverkocht in mijn maat, zie ik net :-[
Dat is dus de reden dat hij voor de helft weggaat; zie mijn eerdere bericht.
Lijkt me sterk dat ze jou nu korting geven. Ik zou het erbij laten verder maar als je wil mailen kan je het proberen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
missdory schreef:
21-06-2018 16:32
Ik ben bang dat hij dan uitverkocht is.
Als je de jurk retourneert en tegelijk weer besteld, hoe kan het dan uitverkocht zijn? Jurk komt toch terug in voorraad bij Zara en dus toch op voorraad of zie ik het verkeerd?

Anders even bellen en de zaak uitleggen. Nee heb je, ja kun je altijd krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
21-06-2018 19:32
Als je de jurk retourneert en tegelijk weer besteld, hoe kan het dan uitverkocht zijn? Jurk komt toch terug in voorraad bij Zara en dus toch op voorraad of zie ik het verkeerd?

Anders even bellen en de zaak uitleggen. Nee heb je, ja kun je altijd krijgen.
Afhankelijk van de manier waarop ze de retouren afhandelen kan het zijn dat iets later of niet meer terug in de voorraad komt. Dan grijp je dus mis.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
karin12345 schreef:
21-06-2018 16:28
Pech!

Opnieuw bestellen en de reeds bestelde terugsturen! O lees net dat hij er niet meer is in je maat grrrr. Balen!
Ik zou het eerst gewoon aan ze vragen, voordat je ze op kosten jaagt door iets terug te sturen en opnieuw te bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Iet geschoten is altijd mis. Nee heb je, ja kun je krijgen. :proud:
Gewoon overleggen met klantenservice dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vragen. Bij Zalando doen ze daar niet moeilijk over weet ik. Er zijn wel meer zaken waar je de kortingsprijs dan mag afrekenen.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
21-06-2018 16:47
Of vraag het de klantenservice gewoon. Ik heb bij ASOS weleens in een soortgelijke situatie geld retour gekregen nav mijn chatgesprek.
HM doet ook nooit moeilijk verrekenen meteen het verschil
Alle reacties Link kopieren
O vervelend. Had ik laatst bij de H&M, maar no way dat zij meewerkten. Ik moest alles terug sturen. En toen dacht ik (zo heel veel was het niet), stik er maar in, ik zoek wel verder. Niet geschoten is altijd mis. Ik zou bellen.

En ik weet heus dat het een gunst is die zij dan verlenen, maar ik heb het als eens bij Wehkamp en bij Zalando gehad en daar was het meteen geregeld. No problem. En met dat vergelijkingsmateriaal had ik zoiets van: Doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven