Geld & Recht alle pijlers

kan ik nog wat verhalen?

06-08-2010 19:11 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Nee das echt je eigen risico dunkt me
Ik denk dat dit een gevalletje garantie tot aan de deur is. Dat is het nadeel van hele dure aankopen via marktplaats. Wel erg zuur trouwens.
quote:moloko142 schreef op 06 augustus 2010 @ 19:11:

Kan ik de vorige eigenaar hier nog op aanspreken?Kan je doen, je schiet er alleen weinig mee op. Risico van Marktplaats lijkt me.
Altijd proberen. Eventueel dreigen met het inseinen van de eigenaars van Marktplaats.nl.

Bij mij heeft dat ooit een keer goed geholpen!
Is het iets wat de vorige eigenaar had kunnen weten?
De meesten (behalve Bergje) spreken over garantie tot aan de deur enz. Maar als het bijvoorbeeld een huis betrof met verborgen gebreken dan kun je dat ook op de vorige eigenaar verhalen. Of aankopen aan de deur. Enz. Er zijn veel gevallen denkbaar waarop je zoiets wél degelijk kunt verhalen. Waarom dan niet met een (dure) racefiets? De vorige eigenaar had me dit toch moeten laten weten? En hij moet dit hebben geweten trouwens, want je kunt er zo niet eens normaal op fietsen. (Ik had de racefiets opgehaald met de auto.)
Ja PixiePink, absoluut.
Dan zou ik hem/haar er zeker op aan spreken! Dit is dan bewust verzwegen waarschijnlijk. Heb je de fiets niet even getest dan toen je hem op kwam halen?
Op marktplaats staat aangegeven wat te doen in geval van oplichting. Je kunt de afdeling gebruikersinformatie inlichten.

En ik zou de verkoper zeker laten weten dat je dit niet pikt en je geld terug wilt of dat jullie de kosten delen ofzo. Als je niks laat horen heb je later misschien ook gen rechten meer. Weet niet of dat zo werkt, maar ik zou hem zeker een mail sturen.
Vanwege die ketting ging dat niet. En aangezien ik toen nog dacht (en me ook gezegd werd) dat het alleen de ketting was en de fiets verder in zeer goede staat was (en zo zag hij er verder ook uit) heb ik de fiets gekocht. Ik kan niet binnenin de derailleur kijken..
Risico van marktplaats. Gevalletje pech.
Is geen risico. In geval van oplichting kun je aangifte doen. Bij de politie.

En je kunt dus marktplaats inlichten, zij werken mee.
Bedankt Bergje, PixiePink en Merelin. Het is inderdaad oplichting en ik ga dan ook jullie adviezen opvolgen. Ik heb alle gegevens van de verkoper; telefoonnummer, adres, enz. en ga hiermee morgen aangifte doen. Ook zal ik (vanavond nog) hierover contact met Marktplaats zoeken. Nogmaals dank voor jullie adviezen!
Geen dank en succes!

Heb je de verkoper geschreven of gebeld dat de fiets kapot is?
Ja. Ik durf hem (nog) niet te bellen , maar heb een mail gestuurd waarin ik hem schrijf wat de fietsmonteur vanmiddag constateerde. We hebben ook gemaild voorafgaand aan mijn bezichtiging van de fiets en daar reageerde hij altijd wel snel op, dus ik wacht dit eerst even af.
Nu ben ik totaal geen fietsenkenner, maar ik dacht dat je dat zo kan zien of het derailleur er goed uit ziet of niet. KUn je het zien, dan lijkt het mij eigen schuld. Kun je dat niet zomaar zien, dan zo ik het niet meer dan logisch vinden dat de oude eigenaar het probleem op lost. Zelf zou ik nooit een fiets kopen waar je niet op kunt fietsen om hem uit te proberen.

Als ik een fiets zou verkopen, zou ik zorgen dat hij er supernetjes uit zou zien, dus die ketting van een paar 10-tjes had ik dan echt wel vervangen.

Ik hoop voor je dat hij er op reageert.
Prima. Je hoeft niet te bellen toch? Mailen is ook oke.

In ieder geval goed dat je hem hebt laten weten hier niet mee accoord te gaan.

Hoop voor je dat dit snel wordt opgelost!
Voordat je aangifte doet van oplichting, en Marktplaats inseind, moet je de verkoper wel de gelegenheid geven om e.e.a.in orde te maken. Even mailen en zeggen wat je nu weet. Zeg dat je de koop ongedaan wilt maken en je geld terug wil. Als hij daar niet in meegaat kun je verdere stappen ondernemen.
Dit is geen oplichting voor mijn gevoel. De verkoper geeft aan dat de ketting stuk is en wellicht weet hij ook niet meer dan dat. Hij heeft TO toch gewaarschuwd? Als je weet dat iets stuk is heb je ook nog een verantwoording om er even naar te kijken.
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 augustus 2010 @ 20:48:

Dit is geen oplichting voor mijn gevoel. De verkoper geeft aan dat de ketting stuk is en wellicht weet hij ook niet meer dan dat. Hij heeft TO toch gewaarschuwd? Als je weet dat iets stuk is heb je ook nog een verantwoording om er even naar te kijken.Een kapotte ketting is totaal iets anders dan een kapotte derailleur. Hetzelfde als je weet dat een auto geen banden heeft en dat dan het stuur blijkt te ontbreken.
quote:Bergje65 schreef op 06 augustus 2010 @ 20:46:

Voordat je aangifte doet van oplichting, en Marktplaats inseind, moet je de verkoper wel de gelegenheid geven om e.e.a.in orde te maken. Even mailen en zeggen wat je nu weet. Zeg dat je de koop ongedaan wilt maken en je geld terug wil. Als hij daar niet in meegaat kun je verdere stappen ondernemen.Klopt, ik wacht dan ook eerst zijn antwoord af. Heeft hij morgenochtend nog niet gereageerd, dan bel ik hem. Ik wil eerst zijn reactie horen alvorens ik aangifte doe.
DNM, je hoeft aan de buitenkant van de derailleur niet te kunnen zien dat'ie binnenin kapot is, daarvoor moet je hem soms eerst uit elkaar halen. Je kunt het wel merken als je fietst, maar dat kon dus nu niet. Ik heb de verkoper geloofd toen hij mij verzekerde dat de fiets, afgezien van de ketting, goed was.
Ik probeer een afbeelding van een shimano derailleur te plakken maar dit lukt niet..
Heb het plaatje opgezocht

Je kunt het altijd proberen en ik hoop voor je dat het lukt. Het lijkt me sterk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven