Geld & Recht alle pijlers

Kapotte computer

26-01-2011 14:25 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kocht circa anderhalf jaar geleden een desktop van het merk Medion die ik gebruik voor mijn studie. Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik problemen met de aan/ uit knop. Half oktober deed deze knop het niet meer en ging de computer niet meer aan. Omdat er 36 maanden garantie op de computer zit heb ik de service afdeling gebeld en deze boden aan om de computer te repareren. Ik moest een back up laten maken en de computer dan naar hen sturen. 4 weken later werd de computer gerepareerd bij mij thuis bezorgd. Tenminste...dat dacht ik, want ik kreeg hem nu helemaal niet meer aan de praat.

Voor de 2x met de service afdeling gebeld, men bood mij een 2e reparatie aan. Circa 3 weken later weer thuis bezorg, weer met reparatie verslag erbij. Toen ik mijn computer aan wilde zetten kwam er een brandlucht uit. Maar weer eens met de service afdeling gebeld en men kon mij weer alleen een reparatie aanbieden, aan leencomputers doen ze niet. Ik heb mijn computer nu voor de 3e keer naar Medion gestuurd voor reparatie en ondertussen ook een brief waarin ik mijn geld terugvraag en de door mij gemaakte kosten, zoals het internetabo.

Heb zojuist een brief ontvangen waar in staat dat ze daar niet aan beginnen. Slechte service vind ik dit. Ik heb een flinke studievertraging opgelopen, mijn internet abo loopt gewoon door terwijl ik thuis geen internet meer heb en heb geen vertrouwen meer in deze desktop.

Wat kan ik nu nog meer doen?
je rechtsbijstandsverzekering bellen.
Medion? Sorry, maar dat is vragen om problemen. Niet echt een topmerk op het gebied van computers. Ellendebakken zijn het

Internetabo vergoed krijgen? Dat zit er niet in.

Het is inderdaad verstandig om rechtsbijstand in te schakelen...
Heb je serieus studievertraging hierdoor opgelopen?

Volgens moet na de 3e keer reparatie, als het dan nog niet goed is, een vervangend product aangeboden worden of het geld terug. Ik zou even contact opnemen met het juridisch loket om te vragen hoe het precies inelkaar zit.
je kan het ook proberen via de consumentenbond als je lid bent. Men moet je gewoon een deugdelijk apparaat leveren. Kassa is ook nog wel een optie
Geld voor je internetabonnement kun je alleen terugkrijgen als je internet niet werkt, bij je internetprovider.

Goh, wat frustrerend zeg dat het steeds misgaat! Ik zou idd via de rechtsbijstand proberen om een vergoeding te krijgen of geld terug, er zijn echt tig betaalbare computers en laptops die beter zijn.
Ja echt studie vertraging. Ik werk met vertaalprogramma's op mijn computer en moet in contact blijven met docenten.
ik heb (nog) geen rechtsbijstand verzekering, ben net verhuisd, moet dan nog regelen.
-
anoniem_62945 wijzigde dit bericht op 26-01-2011 15:00
Reden: mosterd
% gewijzigd
quote:Imazigen schreef op 26 januari 2011 @ 14:58:

ik heb (nog) geen rechtsbijstand verzekering, ben net verhuisd, moet dan nog regelen.

ah, ok.

Somme vraag, maar wat heeft dat met verhuizen te maken?
quote:Imazigen schreef op 26 januari 2011 @ 14:58:

ik heb (nog) geen rechtsbijstand verzekering, ben net verhuisd, moet dan nog regelen.Jammer dat je dat niet eerder hebt gedaan (heeft nl niets te maken met verhuizen) want voor sommige 'problemen' heb je een wachttijd voordat ze je helpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je een Rechtsbijstandverzekering straks hebt geregeld, betekent dat niet dat je er direct gebruik van kan maken. In veel verzekeringsvoorwaarden staat dat je de eerste 6 maanden geen beroep op de verzekering kan doen.
@ben net verhuisd en heb nieuwe, mooie spullen gekocht, deze wil ik ook laten verzekeren, ben er nog niet aan toe gekomen.
quote:Imazigen schreef op 26 januari 2011 @ 15:08:

@ben net verhuisd en heb nieuwe, mooie spullen gekocht, deze wil ik ook laten verzekeren, ben er nog niet aan toe gekomen.RECHTSBIJSTAND gaat over rechtsbijstand, niet over mooie spullen
maar goed, dat is allemaal nu toch te laat. Wel handig voor de toekomst: regelen!
juridisch loket
Die studievertraging lijkt me enigszins overdreven. Kan je op je opleiding geen gebruik maken van computers? Of bij je ouders, vrienden, de bieb? Daar moet toch wel een mouw aan te passen zijn, lijkt me zo, anders ben je weinig maar weinig flexibel!
Dat dacht ik ook al SeptGirl.....

Bel gewoon even met het juridisch loket en ga daarna als de donder je verzekeringenboel op orde brengen. Zorg vooral ook dat je snapt wat je precies aan het verzekeren bent, want volgens mij heb je nu absoluut geen idee waar je het over hebt namelijk.
Wat ze doen, mag gewoon. Als hij na de derde reparatie nog steeds niet werkt, mag je je geld terugvragen of een vervangend product.
quote:Imazigen schreef op 26 januari 2011 @ 15:08:

@ben net verhuisd en heb nieuwe, mooie spullen gekocht, deze wil ik ook laten verzekeren, ben er nog niet aan toe gekomen.Brand kan ieder moment uitbreken, een inbraak kan ook in een kwartiertje gebeurd zijn. Ik zou maar snel zorgen dat je een verzekering hebt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hmm, ik heb nog nooit zoveel problemen gehad met Medion!

En trouwens, als jij studievertraging op hebt gelopen omdat je geen computer kon gebruiken, hoe kan het dan dat je nu wel op dit forum zit? Kan je nu ook mooi aan je studie werken.
Of ben je mobiel? (Deze optie vergeet ik altijd omdat ik het zelf niet doe...)
En als je nu toch op internet zit, ga meteen even een inboedelverzekering afsluiten. Bij de ABN heb je een inboedel verzekering voor nog geen 7 euro per maand.
Zonder rechtsbijstandverzekering zit er niks anders op dan in ieder geval je poot goed stijf te houden. Hoe het wettelijk zit weet ik niet, maar als je inderdaad na 3 reparaties je geld terug óf een nieuw product moet krijgen, zit je nu op de 3e reparatie.

Voordat je dus echt gaat 'zeiken' over dingen, zou ik die 3e reparatie even afwachten, en dan zorgen (ervan uitgaande dat het weer niet klopt....) dat je een nieuwe computer of geld terug krijgt. Ga vast zoeken naar een adres van een branchevereniging ofzoiets (die hebben vaak een ombudsmanachtig iets) en inderdaad de consumentenbond.
quote:Elimia schreef op 26 januari 2011 @ 15:54:

Bij de ABN heb je een inboedel verzekering voor nog geen 7 euro per maand.Met minimale voorwaarden ja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven