Geld & Recht alle pijlers

Kapper en andere verzorgingskosten duurder voor vrouw

02-01-2021 21:40 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Valt het jullie ook op dat je ala vrouw duurder uit bent dan een man qua kosten kapper, kleding, dagcreme, etc ,etc

Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik woon samen en wij delen de vaste lasten, maar van je eigen rekening betaal je je eigen persoonlijke kosten die voor mij dus veel duurder zijn.

Gr R
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
04-01-2021 12:39
Mocht iemand zich nog afvragen of verzorgingsproducten voor vrouwen echt duurder zijn: kijk en huiver.

Het is gewoon je reinste oplichterij.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
07-01-2021 08:53
Ik ben juist veel goedkoper qua kapper.
Ik ga 4 x per jaar, bijknippen à 17,50. Mijn vriend gaat om de 6 weken à 12,50. Daarnaast gebruikt hij gel enz.
Dit zijn keuzes die je maakt. Geen verplichtingen.

Wat ik wel stom vind is dat de vrouw elke maand c.a. €10,- kwijt is aan maandverband en tampons.
Oha, vergeet de bh's niet. Die bovendien veel duurder zijn voor grotere cupmaten. En nee, het dragen van bh's is geen keuze. Bij flinke borsten doet het gewoon pijn. Pijn aan je borsten, aanhechtingsspieren en schouders, als je geen draagt.
1,35 per doos
Heb je er geen 7,5 van nodig per maand ... toch?

https://www.google.nl/aclk?sa=L&ai=DChc ... RAs&adurl=
Alle reacties Link kopieren
gm65 schreef:
13-01-2021 20:46
1,35 per doos
Heb je er geen 7,5 van nodig per maand ... toch?

https://www.google.nl/aclk?sa=L&ai=DChc ... RAs&adurl=


Mwah, ik wil wel bepaald merk, omdat dat het fijnste zit.
2 pakken maandverband (á 2,80) (1 voor overdag, 1 voor de nacht) 1 pak tampons (2,80). Is €8,40....
Dat om de 3 a 4 weken. Dus ca 12 x 8,40 = €100,80
Mocht je ook nog aan de pil zijn, dan mag je die ook nog betalen.
Oh, en een beetje bh kost al gauw 35 euro tot wel 60 euro (normaal bedrag he) en daar heb je per jaar ook al gauw 5 van nodig.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Volledig gescheiden rekeningen hier, dus zou het zelfs niet weten hoeveel hij er aan uitgeeft versus mezelf, maar de clue zit hem gewoon in dat je daar als vrouw voor kiest (uitgezonderd maandverband/tampons dan). Niets let je om al die crèmes, make-up en what not achterwege te laten, en een even frisse, korte coupe aan te meten als een man. Easy as that.

Douchegel is hier dezelfde voor iedereen, shampoo is specifiek maar kost niet bijster veel anders, make-up heb ik hier zelfs niet in huis en allerlei rare crèmes hebben we dus ook niet. Mijn haar is lang, zijn haar is kort, dus dat zowat één van de enige echte verschillen zijn bij de kapper.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
14-01-2021 11:07
Mwah, ik wil wel bepaald merk, omdat dat het fijnste zit.
2 pakken maandverband (á 2,80) (1 voor overdag, 1 voor de nacht) 1 pak tampons (2,80). Is €8,40....
Dat om de 3 a 4 weken. Dus ca 12 x 8,40 = €100,80
Mocht je ook nog aan de pil zijn, dan mag je die ook nog betalen.
Oh, en een beetje bh kost al gauw 35 euro tot wel 60 euro (normaal bedrag he) en daar heb je per jaar ook al gauw 5 van nodig.
Je jast er in die vijf dagen toch geen 2x 16 maandverbanden én 20 tampons doorheen? Dat zijn tien verschoningen per dag!

Qua BH's heb je gelijk natuurlijk en dat roze scheerschuim 2x zo duur is als blauwe slaat nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Lariba schreef:
15-01-2021 06:44
Je jast er in die vijf dagen toch geen 2x 16 maandverbanden én 20 tampons doorheen? Dat zijn tien verschoningen per dag!

Qua BH's heb je gelijk natuurlijk en dat roze scheerschuim 2x zo duur is als blauwe slaat nergens op.

Scheerschuim interesseert mij niet. Ik gebruik gewoon mannen scheerschuim en mesjes.
Ik bedoel dat je veel dingen kunt kiezen.
Dure shampoi? Is een keuze
Dure creme? Is een keuze
Duur kapsel? Ook een keuze

Maar dat ongesteld worden is geen keuze. En ja, na 4 dagen om de 2 uur verschonen (wat helaas nodig is) en dan nog 1x extea in de nacht, daarba nog 3 dagen met 3 verschoningen, dan is het ver op.
Misschien hou ik wel 1 of 2 over en moet ik mijn berekening herzien naar niet 12 x 8,40, maar 11 x 8,40.
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven