Geld & Recht alle pijlers

kinderalimentatie omlaag als ex nieuw kind krijgt?

07-01-2011 21:56 28 berichten
De ex van een vriendin heeft met zijn nieuwe vriendin inmiddels ook een nieuw kind.

De alimentatie die hij vriendin betaalt is destijds bij de rechtbank vastgesteld.

Nu heeft hij vriendin laten weten dat de te betalen alimentatie met de komst van nieuw kind uiteraart halveert.



Ik kan me niet voorstellen dat dit inderdaad zo is. Iemand die hier meer van weet?
Alle reacties Link kopieren
ik meen me uit eerdere topics hierover te herinneren dat er niks aan de kinderalimentatie verandert, omdat er geoordeeld wordt dat het eerste kind niet de dupe hoeft te worden van het 2e gezin
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 08 januari 2011 @ 20:47:

ik meen me uit eerdere topics hierover te herinneren dat er niks aan de kinderalimentatie verandert, omdat er geoordeeld wordt dat het eerste kind niet de dupe hoeft te worden van het 2e gezin Juist! En terecht (in de meeste gevallen)!
Ik heb het net even gegoogeld en juridisch worden alle kinderen uit verschillende relaties bij de bepaling van de hoogte van de alimentatie gelijkgesteld. Dit betekent dus dat kinderen uit de nieuwe relatie net zoveel rechten hebben als de kinderen uit de vorige relatie. En dat kan, afhankelijk van de draagkracht van de alimentatiebetalende ouder, dus inderdaad betekenen dat de hoogte van de alimentatie wijzigt naar aanleiding van de geboorte van een kind.



(Ik kan geen link plakken omdat ik mobiel forum, maar dit kan o.a. terug gevonden worden op de site van 'kennisring').

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven