Geld & Recht alle pijlers

Kinderdagverblijf en toeslag

07-09-2012 19:57 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een lange tijd besloot ik een start te maken met werken. Alles geregeld. Kinderdagverblijf gevonden, kindje daarheen gebracht. Ik zeg dit niet snel, maar dit werk is voor mij niet te doen! Heb destijds vele soorten (zwaar) werk gedaan, maar ik kon wel janken de afgelopen week zo erg. Maar goed offtopic. Nu het probleem. Ik wil heel graag per direct stoppen! Heb het kinderdagverblijf gebeld, zij zeggen dat de belastingdienst het toch vergoed en ik mij moet houden aan 2 maanden opzegtermijn. Mijn kindje is er maar 1 dag geweest! De rest van de dagen kon mijn man oppassen. Ik heb ook de belastingdienst gebeld, maar kreeg geen duidelijk antwoord. Wie heeft een soortgelijke situatie meegemaakt? Wat moet ik doen. Heb al niet zoveel geld, straks moet ik nog dingen terugbetalen. Bedankt.
Wat voor werk heb je gedaan dan?
Bij het Kdv heb je een contract getekend, daarin staat dat je twee maanden opzeg termijn hebt.

Maar je weekt pas na een lange tijd pas 1 week, moet je niet gewoon even wennen?
Dat de Belastingdienst het toch vergoed als jij stopt met werken, klopt niet. Je krijgt sinds dit jaar opvang op basis van het aantal uren dat je werkt. Geen uren is geen vergoeding.
Nogal wiedes dat je niet per DIRECT op kunt zeggen. Het kinderdagverblijf heeft voor jouw kind namelijk een plek gereserveerd. Moeten zij het verlies nemen terwijl het jouw keuze is?
Dat is niet helemaal waar flint..

Je mag maximaal een half jaar werkloos zijn. Daarna heb je geen recht meer op toeslag
Kun je trouwens uberhaupt wel per direct met je werk stoppen?
Bijzonder ook dat je man oppast..
En als je al niet zoveel geld hebt, waarom dan niet gewoon werken... *net als de rest van werkend nederland/ moeders, moeders die ook vaak denken pfff wat is dit zwaar*
Als ik het bij iemand anders zou lezen, zou ik hetzelfde gedacht hebben, maar dit werk was echt niet te doen. Ivm herkenning wil ik niet al teveel zeggen. Maar het is zwaar productiewerk. Ik ben een vrij smal gebouwde vrouw en kon het echt niet aan. Heb daarvoor veel zwaar werk verricht. Als ik door zou kunnen gaan zou ik het doen, maar mijn gezondheid gaat voor. Het uitzendbureau begrijpt dat ik wil stoppen. Ik vind het ook niet netjes dat ze niet hebben gezegd dat het zo zwaar zou zijn. Ze beschreven de werkzaamheden voor mijn gevoel heel anders. Ik baal hier echt van. Hoop dat iemand mij kan helpen..
Heb je het uitzendbureau al gevraagd of ze ander werk voor je hebben?
Wat dacht je van vragen om ander werk??? Met dezelfde dagen? Zal misschien geen superleuk werk zijn, maar dan heb je wel werk en hoef je ook geen gekke constructies met kinderopvang te verzinnen...
Mijn man heeft maar 1 dagje hoeven oppassen, zo bijzonder lijkt me dat niet. Voor de duidelijkheid: ik hoef niet te werken. Mijn man verdient goed. Maar ik wil zelf geld verdienen. Ik wil financieel onafhankelijker worden. Heb in het verleden diverse soorten werk gedaan. Van een nette kantoorbaan (waar ik voor ben opgeleid) tot schoonmaakwerk. Ik ben niet vies van werken.
Hebben ze geen ander werk bij het uitzendbureau voor je dat je die 2 maanden in elk geval vol kan maken? Want volgens mij zit je daar aan vast en ik denk niet dat de belastingdienst 1 dag werken ziet als dat je daarna werkeloos bent geworden. Dus ik vrees dat je anders inderdaad veel zelf moet betalen.
Ik heb gevraagd naar ander soort werk. Heb ook gezegd dat er spoed achter zit. Helaas heb ik niks kunnen vinden.
Met het dagverblijf kan niemand je helpen, je hebt zelf het contract getekend. Voor hun en de werknemers daar is kinderen opvangen hun enige bron van inkomsten.

Je kunt hooguit netjes vragen of ze een uitzondering willen vragen..

Maar wat nellaaa zegt, kan je geen ander werk doen?
Lijkt me sterk dat er ECHT geen werk is.. Wat dacht je van callcenterwerk, administratief medewerker, thuiszorghulp, enz...

Maar goed, als je niet HOEFT te werken, dan betekent dat dat je kan kiezen tussen of je kind nog 2 maanden naar een kdv brengen terwijl je zelf thuis bent (kan je dingen voor jezelf doen) of dan maar betalen en niet brengen...
De vader aan je kind past niet op!! Die zorgt gewoon voor zijn eigen kind.

En het uitzendbureau kan niks vinden.. Ga dan zelf op zoek?

Of geniet van de komende twee maanden dat je kind soms naar het dagverblijf kan.. Heb je even tijd voor jezelf, je man verdient goed zeg je..

TO sorry maar je praat jezelf tegen.

Je wil onder de twee maanden opzegtermijn uit. Dit is niet fair want je hebt er zelf voor gekozen en je bent met ze een contract aan gegaan
Lijkt me toch ook dat er wel ander werk moet zijn, maar ze hadden op dit moment niks. Ik wil hier niet de indruk wekken dat ik niet WIL werken, maar jullie moesten eens weten hoe zwaar dit werk is Bedankt voor de tips.
quote:meesje2010 schreef op 07 september 2012 @ 20:02:

Dat is niet helemaal waar flint..

Je mag maximaal een half jaar werkloos zijn. Daarna heb je geen recht meer op toeslagNiet waar. Het is nog maar 2 maanden en geen half jaar!
Is dat zo girasole? Dat is wel erg kort..

Ik snap ook best TO dat je het niet trekt, helemaal als je man verdient en je kindje naar het Kdv moet..

Maar onder die twee maanden kom je niet uit helaas..

Edit girasole het is nog drie maanden zie de website.

http://www.belastingdiens ... _werkt/ik_stop_met_werken
Ik denk dat je je verlies moet nemen en je niet onder de kosten voor het kdv uit komt... Ik ging ook de mist in met de nieuwe regeling. Mijn kinderen kwam daar al een tijd, ik raakte werkloos maar wilde die dag kdv aanhouden omdat ik toen nog de hoop had op snel een andere baan. Die nieuwe wetgeving was bij mij niet op tijd doorgedrongen waardoor ik nog even 900 euro op moest hoesten. *kuch* dat deed wel even zeer.
quote:tiramisu80 schreef op 07 september 2012 @ 19:57:

Heb al niet zoveel geld, straks moet ik nog dingen terugbetalen.Je man verdient toch goed? Neem je verlies en zoek verder.
quote:tiramisu80 schreef op 07 september 2012 @ 20:11:

Mijn man heeft maar 1 dagje hoeven oppassen, zo bijzonder lijkt me dat niet.Ff hoor... Vader oppassen? Vader past toch niet op, maar voedt op? Oppassen doe je op het kind van een ander.
Ik snap je probleem niet zo goed.

2 maanden opzeg termijn zeg je, je hoeft toch niet op te zeggen, gewoon opstaan en weer doorgaan, nieuw werk vinden of zelfstandig worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven