Kinderdagverblijf en toeslag
vrijdag 7 september 2012 om 19:57
Na een lange tijd besloot ik een start te maken met werken. Alles geregeld. Kinderdagverblijf gevonden, kindje daarheen gebracht. Ik zeg dit niet snel, maar dit werk is voor mij niet te doen! Heb destijds vele soorten (zwaar) werk gedaan, maar ik kon wel janken de afgelopen week zo erg. Maar goed offtopic. Nu het probleem. Ik wil heel graag per direct stoppen! Heb het kinderdagverblijf gebeld, zij zeggen dat de belastingdienst het toch vergoed en ik mij moet houden aan 2 maanden opzegtermijn. Mijn kindje is er maar 1 dag geweest! De rest van de dagen kon mijn man oppassen. Ik heb ook de belastingdienst gebeld, maar kreeg geen duidelijk antwoord. Wie heeft een soortgelijke situatie meegemaakt? Wat moet ik doen. Heb al niet zoveel geld, straks moet ik nog dingen terugbetalen. Bedankt.
vrijdag 7 september 2012 om 20:07
Als ik het bij iemand anders zou lezen, zou ik hetzelfde gedacht hebben, maar dit werk was echt niet te doen. Ivm herkenning wil ik niet al teveel zeggen. Maar het is zwaar productiewerk. Ik ben een vrij smal gebouwde vrouw en kon het echt niet aan. Heb daarvoor veel zwaar werk verricht. Als ik door zou kunnen gaan zou ik het doen, maar mijn gezondheid gaat voor. Het uitzendbureau begrijpt dat ik wil stoppen. Ik vind het ook niet netjes dat ze niet hebben gezegd dat het zo zwaar zou zijn. Ze beschreven de werkzaamheden voor mijn gevoel heel anders. Ik baal hier echt van. Hoop dat iemand mij kan helpen..
vrijdag 7 september 2012 om 20:11
Mijn man heeft maar 1 dagje hoeven oppassen, zo bijzonder lijkt me dat niet. Voor de duidelijkheid: ik hoef niet te werken. Mijn man verdient goed. Maar ik wil zelf geld verdienen. Ik wil financieel onafhankelijker worden. Heb in het verleden diverse soorten werk gedaan. Van een nette kantoorbaan (waar ik voor ben opgeleid) tot schoonmaakwerk. Ik ben niet vies van werken.
vrijdag 7 september 2012 om 20:11
Hebben ze geen ander werk bij het uitzendbureau voor je dat je die 2 maanden in elk geval vol kan maken? Want volgens mij zit je daar aan vast en ik denk niet dat de belastingdienst 1 dag werken ziet als dat je daarna werkeloos bent geworden. Dus ik vrees dat je anders inderdaad veel zelf moet betalen.
vrijdag 7 september 2012 om 20:12
vrijdag 7 september 2012 om 20:14
Lijkt me sterk dat er ECHT geen werk is.. Wat dacht je van callcenterwerk, administratief medewerker, thuiszorghulp, enz...
Maar goed, als je niet HOEFT te werken, dan betekent dat dat je kan kiezen tussen of je kind nog 2 maanden naar een kdv brengen terwijl je zelf thuis bent (kan je dingen voor jezelf doen) of dan maar betalen en niet brengen...
Maar goed, als je niet HOEFT te werken, dan betekent dat dat je kan kiezen tussen of je kind nog 2 maanden naar een kdv brengen terwijl je zelf thuis bent (kan je dingen voor jezelf doen) of dan maar betalen en niet brengen...
vrijdag 7 september 2012 om 20:15
De vader aan je kind past niet op!! Die zorgt gewoon voor zijn eigen kind.
En het uitzendbureau kan niks vinden.. Ga dan zelf op zoek?
Of geniet van de komende twee maanden dat je kind soms naar het dagverblijf kan.. Heb je even tijd voor jezelf, je man verdient goed zeg je..
TO sorry maar je praat jezelf tegen.
Je wil onder de twee maanden opzegtermijn uit. Dit is niet fair want je hebt er zelf voor gekozen en je bent met ze een contract aan gegaan
En het uitzendbureau kan niks vinden.. Ga dan zelf op zoek?
Of geniet van de komende twee maanden dat je kind soms naar het dagverblijf kan.. Heb je even tijd voor jezelf, je man verdient goed zeg je..
TO sorry maar je praat jezelf tegen.
Je wil onder de twee maanden opzegtermijn uit. Dit is niet fair want je hebt er zelf voor gekozen en je bent met ze een contract aan gegaan
vrijdag 7 september 2012 om 20:23
Is dat zo girasole? Dat is wel erg kort..
Ik snap ook best TO dat je het niet trekt, helemaal als je man verdient en je kindje naar het Kdv moet..
Maar onder die twee maanden kom je niet uit helaas..
Edit girasole het is nog drie maanden zie de website.
http://www.belastingdiens ... _werkt/ik_stop_met_werken
Ik snap ook best TO dat je het niet trekt, helemaal als je man verdient en je kindje naar het Kdv moet..
Maar onder die twee maanden kom je niet uit helaas..
Edit girasole het is nog drie maanden zie de website.
http://www.belastingdiens ... _werkt/ik_stop_met_werken
vrijdag 7 september 2012 om 20:37
Ik denk dat je je verlies moet nemen en je niet onder de kosten voor het kdv uit komt... Ik ging ook de mist in met de nieuwe regeling. Mijn kinderen kwam daar al een tijd, ik raakte werkloos maar wilde die dag kdv aanhouden omdat ik toen nog de hoop had op snel een andere baan. Die nieuwe wetgeving was bij mij niet op tijd doorgedrongen waardoor ik nog even 900 euro op moest hoesten. *kuch* dat deed wel even zeer.
vrijdag 7 september 2012 om 20:55