kindgebonden budget
zondag 30 januari 2011 om 20:07
Ik leef nu duurzaam gescheiden van mijn man en heb de heffingskorting van de belasting stop moeten zetten.ik heb eeb uitkering aangevraagd, maar dat kan nog 6 weken duren.De enige inkomsten die ik heb is de zorgtoeslag van 88 euro per maand. ik woon tot ik een eigen woning heb bij mijn ouders met mijn zoontje van 3 en zij vragen een bijdrage in de kosten, wat ik nu niet kan missen, hoe graag ik het ook wil.Mijn man ontvangr nog het kindgebonden budget. hij moet dit toch laten wijzigen omdat hij de aanvrager is?

zondag 30 januari 2011 om 20:21
'duurzaam gescheiden', wat moet ik me daarbij voorstellen? Ben je gescheiden (papieren getekend, etc) of leef je gescheiden van tafel en bed? Kan je je ouders vragen om de bijdrage later te gaan betalen? Heb je een PGB voor je zoontje zodat je hulp kan inkopen en in die tijden part-time kan gaan werken?
zondag 30 januari 2011 om 20:23
De kinderbijslag stond al op mijn naam en de alimentatie gaat pas in als de scheiding officieel is Waar slaat de mening op dat als ik gescheiden ben anderen voor mijn inkomen moeten zorgen?
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.

zondag 30 januari 2011 om 20:25
quote:koalagirl schreef op 30 januari 2011 @ 20:23:
De kinderbijslag stond al op mijn naam en de alimentatie gaat pas in als de scheiding officieel is Waar slaat de mening op dat als ik gescheiden ben anderen voor mijn inkomen moeten zorgen?
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.Heb je geen hulp dan? Hij kan toch naar een medisch kinderdagverblijf? Of je ouders, kunnen die helpen?
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.Heb je geen hulp dan? Hij kan toch naar een medisch kinderdagverblijf? Of je ouders, kunnen die helpen?

zondag 30 januari 2011 om 20:27

zondag 30 januari 2011 om 20:28
Wie geeft een wijziging door?
Alleen de aanvrager van het kindgebonden budget mag wijzigingen aan ons doorgeven. Staat het kindgebonden budget op uw naam? Dan bent u de aanvrager. Het kindgebonden budget staat altijd op dezelfde naam als de kinderbijslag. Hebt u een toeslagpartner, dan moet hij de wijziging ook ondertekenen.
Alleen de aanvrager van het kindgebonden budget mag wijzigingen aan ons doorgeven. Staat het kindgebonden budget op uw naam? Dan bent u de aanvrager. Het kindgebonden budget staat altijd op dezelfde naam als de kinderbijslag. Hebt u een toeslagpartner, dan moet hij de wijziging ook ondertekenen.
zondag 30 januari 2011 om 20:31
zondag 30 januari 2011 om 21:08
quote:koalagirl schreef op 30 januari 2011 @ 20:31:
Nee, ik heb geen hulp voor mijn zoontje en het wachten is op en plek op en dagverblijf.Mijn ouders zijn al op leeftijd en mijn man woont in almere en ik zit in almelo.
Bovendien heeft hij en fulltime baan en is niet capabel genoeg om voor mijn zoontje te zorgen. zie vorige topics van mij.Is het niet zijn kindje?
Nee, ik heb geen hulp voor mijn zoontje en het wachten is op en plek op en dagverblijf.Mijn ouders zijn al op leeftijd en mijn man woont in almere en ik zit in almelo.
Bovendien heeft hij en fulltime baan en is niet capabel genoeg om voor mijn zoontje te zorgen. zie vorige topics van mij.Is het niet zijn kindje?

maandag 31 januari 2011 om 19:28
Ik lees dat je in februari 2010 al geadviseerd was om je zoon in een medisch kinderdagverblijf te plaatsen, hoe lang is de wachtlijst nu nog? En kunnen je volwassen kinderen niet bijspringen? Die zijn toch al in de 20, dus jonge volwassenen. Dat zij desnoods s'avonds de zorg op zich nemen in jij in de avonduren wat bijverdiend. Niet ideaal, maar ja, wat moet je anders als je er financieel even beter bij wil zitten. Ik lees over je man dat hij weinig naar jullie omkijkt; bedoel je dat met niet capabel? Hij heeft toch ook plichten?
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.

maandag 31 januari 2011 om 20:17
maandag 31 januari 2011 om 21:02
quote:koalagirl schreef op 30 januari 2011 @ 20:23:
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.Je hebt speciale kinderdagverblijven zodat jij gewoon kunt werken. Dan ben je niet afhankelijk van een uitkering, wat ook nog eens goed is voor je eigenwaarde.
Ik moet wel mijn zoontje kunnen onderhouden en ben ook echt niet te beroerd om te gaan werken, maar dat gaat nu heel moeilijk, vanwege mijn zoontje etc.Je hebt speciale kinderdagverblijven zodat jij gewoon kunt werken. Dan ben je niet afhankelijk van een uitkering, wat ook nog eens goed is voor je eigenwaarde.