Geld & Recht alle pijlers

kleding bestellen via webwinkel usa

11-12-2011 13:48 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met het bestellen van kleding uit de USA via een webwinkel?

Krijg je automatisch een rekening van de douane om 19% BTW te betalen? En ik lees ook wat verschillende berichten over de drempel waarboven je invoerrechten moet betalen.

Moet je eerst invoerrechten betalen voordat je de artikelen krijgt? En hoe lang duurt dat dan?

Aan de andere kant las ik ook een bericht dat de douane heel vaak import mist. Hoe zit dat dan?

Het gaat om een paar stukken, waaronder een winterjas.
Je krijgt geen rekening. Het wordt gewoon bezorgd.
Je kunt maar voor maximaal 22,50 bestellen. Daarboven moet je invoerrechten en btw betalen. Soms heb je geluk en glipt het pakje erdoorheen. De kosten moet je meteen contact aan de deur betalen.
Het ligt eraan welke koeriersdienst het bedrijf gebruikt om spullen naar Nederland te verzenden. Is het FedEx of UPS. Dan kan je gegarandeerd een rekening achteraf verwachten voor het invoeren. Voordeel je hebt in ieder geval binnen een week binnen.Nadeel ze berekenen btw tarief en administratie kosten. Dus bestel je voor 350 dollar kan je nog een rekening van +80 euro erachteraan verwachten.

Sturen ze het per post dan is het inderdaad afwachten of het door de douane gespot wordt. Nadeel het kan weken duren voordat je het krijgt. Voordeel veel goedkoper mits de douane niet in je pakket kijkt.

Bedrijven in de VS zijn trouwens verplicht om de waarde van het pakket te vermelden op het pakket zelf. Doen ze dat niet krijgen ze een boete.
Wat Olyfor zegt. Ik heb regelmatig uggs besteld en komt dan via UPS. Je betaald dan idd altijd btw en invoerrechten en die moet je bij aflevering aan de deur betalen. Voordeel is wel, ik had het in 4 dagen in huis en je hebt track
Zou geen kleding bestellen uit de USA, de dames daar zijn heel anders gebouwd dan Europese vrouwen. Het is dus maar de vraag of de pasvorm klopt . . . . . .
Jee, dat wist ik helemaal niet van die invoerrechten en BTW...

Ik koop regelmatig kleding uit de VS en nooit extra hoeven te betalen. Maar dat was nooit via bedrijven, maar via etsy.com = creatieve particulieren. Overigens paste het altijd prima (@Carenza) en de pakjes waren er altijd binnen 1 week.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ga elk jaar op vakantie in Amerika en heb ook geen last van de pasvorm, helemaal niet met de merken die je net zo goed in de rest van de werkend kan kopen. En overigens ook niet met de kleding van de 'goedkopere' winkels.

Met bestellen heb ik geen ervaring, iig niet boor consumenten.
Jemig, er komt dan best veel bovenop.

Als ik dus uitga van 350 dollar (omgerekend 260 euro), dan komt daar 19% btw bij, dus zeg maar 50 euro. Als ik totaal nog 80 euro bij zou moeten betalen dan zijn de inoerrechten ook nog 30 euro.

En aan de deur betalen dus.

Maat hoeft dus geen probleem te zijn.

Ik denk er nog even over na. Niet te lang, want het bedrijf heeft nu een actie waarbij de verzendkosten minimaal zijn. Tot en met vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven