Geld & Recht alle pijlers

Krijg hier echt een punthoofd van.....

27-09-2010 21:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer wat spulletjes via Marktplaats te verkopen.

Vraag zeker niet teveel, redelijke prijs. Natuurlijk bieden ze zo laag mogelijk, maar dan eindelijk zit er een 'serieuze bieder' tussen.

Ik geef mijn adres we maken een afspraak, ik zit op de afgesproken tijd te wachten........ te wachten......... te wachten.

Niet op komen dagen en reageert ook niet meer op mijn mail....

Ander product, andere bieder, vraagt of het product goed werkt. Ik stuur foto's om te laten zien dat het product inderdaad werkt.

Persoon wil mijn rekeningnummer om het geld over te maken.

Ik mail mijn gegevens en ............................... inderdaad niets meer gehoord of gezien en geen reactie meer op mijn mail.

Wat is dit toch? Gek word ik ervan.
Ik ken het... Met babyspul had ik wel goede resultaten (reistas kinderwagen, adapter set en zo) maar voor de rest... drama!
Ik krijg het idee dat er mensen zijn die er gewoon lol in hebben om je te stangen......echt balen.
Waar ik vooral een hekel aan heb zijn die flutaanbiedingen buiten marktplaats om. Dan zet ik in de advertentie 'gelieve alleen biedingen via marktplaats' en dan mailen ze toch. En dan dus boos als ik niet reageer, dat ze die 'rommel' toch niet willen hebben...
Ik verkoop zeer regelmatig iets via marktplaats, gaat eigenlijk altijd goed. Slechts zelden meegemaakt dat iemand na gemaakte afspraken toch nog afhaakte.

Een poosje geleden moest ik onverwacht weg terwijl er een koper langs zou komen. Ik kon die persoon niet meer bereiken dus heb de goederen op de stoep gezet en een briefje op de deur gehangen. Toen ik thuiskwam warren de spullen weg en lag het geld in de brievenbus
quote:hatseklats schreef op 27 september 2010 @ 21:31:

Waar ik vooral een hekel aan heb zijn die flutaanbiedingen buiten marktplaats om. Dan zet ik in de advertentie 'gelieve alleen biedingen via marktplaats' en dan mailen ze toch. En dan dus boos als ik niet reageer, dat ze die 'rommel' toch niet willen hebben... Waarom bied je dan, vraag ik me af. Ik koop ook wel spullen via marktplaats, maar wat is er leuk aan om zo maar links en rechts te bieden. Te vragen om het adres en afspraak te maken en vervolgens niet op te komen dagen....... Leuk hé
quote:emmelie_ schreef op 27 september 2010 @ 21:33:

Ik verkoop zeer regelmatig iets via marktplaats, gaat eigenlijk altijd goed. Slechts zelden meegemaakt dat iemand na gemaakte afspraken toch nog afhaakte.

Een poosje geleden moest ik onverwacht weg terwijl er een koper langs zou komen. Ik kon die persoon niet meer bereiken dus heb de goederen op de stoep gezet en een briefje op de deur gehangen. Toen ik thuiskwam warren de spullen weg en lag het geld in de brievenbus Ohhhhhhh dat dat geeft me toch wel wat hoop
quote:emmelie_ schreef op 27 september 2010 @ 21:33:

Een poosje geleden moest ik onverwacht weg terwijl er een koper langs zou komen. Ik kon die persoon niet meer bereiken dus heb de goederen op de stoep gezet en een briefje op de deur gehangen. Toen ik thuiskwam warren de spullen weg en lag het geld in de brievenbus Dat heb ik laatst ook gehad, alleen was ik dus de koper. Ging het om een tafeltje en moest je onverwacht met je kind naar de dokter?
Niet aan huis laten komen, maar alleen verzenden. Dat scheelt in elk geval voor niks moeten wachten.
quote:TheEmpress schreef op 27 september 2010 @ 21:45:

[...]

Dat heb ik laatst ook gehad, alleen was ik dus de koper. Ging het om een tafeltje en moest je onverwacht met je kind naar de dokter? Das grappig!
quote:hatseklats schreef op 27 september 2010 @ 21:31:

Waar ik vooral een hekel aan heb zijn die flutaanbiedingen buiten marktplaats om. Dan zet ik in de advertentie 'gelieve alleen biedingen via marktplaats' en dan mailen ze toch. En dan dus boos als ik niet reageer, dat ze die 'rommel' toch niet willen hebben... Ik heb een hekel aan precies het omgekeerde. Dan staat er in een advertentie 'alleen biedingen via marktplaats' en dan doe ik een bod, maar moet ik dagen wachten of het bod geaccepteerd wordt omdat de verkoper wil wachten of de biedingen nog hoger worden. Ik ben dus zo'n irritante koper die een mailtje stuurt met een bod en daar meteen in zet dat ik niet ga opbieden tegen anderen een graag binnen een dag hoor of mijn bod geaccepteerd wordt. Meestal werkt dat, juist vanwege de slechte ervaringen met loze biedingen...
quote:elninjoo schreef op 27 september 2010 @ 21:47:

Niet aan huis laten komen, maar alleen verzenden. Dat scheelt in elk geval voor niks moeten wachten.Ja, dat is waar, maar er zijn spullen die je gewoon niet op kan sturen ivm de kosten (zwaar, groot product).
quote:flowerbloem schreef op 27 september 2010 @ 21:50:

[...]

Ik heb een hekel aan precies het omgekeerde. Dan staat er in een advertentie 'alleen biedingen via marktplaats' en dan doe ik een bod, maar moet ik dagen wachten of het bod geaccepteerd wordt omdat de verkoper wil wachten of de biedingen nog hoger worden. Ik ben dus zo'n irritante koper die een mailtje stuurt met een bod en daar meteen in zet dat ik niet ga opbieden tegen anderen een graag binnen een dag hoor of mijn bod geaccepteerd wordt. Meestal werkt dat, juist vanwege de slechte ervaringen met loze biedingen... Daar houd ik normaal gesproken ook van, alleen had ik deze keer een verkeerde te pakken. Ze vroeg mijn bankgegevens en vervolgens hoorde ik niets meer. Waarom vraagt ze mijn bankgegevens dan?
Ik heb er laatst een "veiling" van gemaakt omdat ik snap dat bieders ook willen weten waar ze aan toe zijn. Heb toen in de advertentie gezet dat ik dinsdag om 20.00 het spul aan de hoogste bieder zou verkopen en als iemand voor die tijd xxx euro bood, dan kon hij/zij het dezelfde dag nog komen halen.

Ging perfect, duidelijkheid voor iedereen. Binnen twee uur bood iemand xxx en die kwam inderdaad die avond nog om de boel te halen. En anders had ik echt op dinsdag om 20.00 de hoogste bieder gemaild, ongeacht het bedrag.
Hopelijk voor jou niet voor andere doeleinden.....
quote:DTJ schreef op 27 september 2010 @ 22:07:

Hopelijk voor jou niet voor andere doeleinden.....Wat kunnen ze er mee dan?
quote:Juf_achterbak schreef op 27 september 2010 @ 22:10:

[...]

Wat kunnen ze er mee dan?Enorme bedragen naar je overmaken zonder er producten voor terug te willen
quote:flowerbloem schreef op 27 september 2010 @ 22:11:

[...]

Enorme bedragen naar je overmaken zonder er producten voor terug te willen Ohhhhhh ik ga gelijk kijken
quote:elninjoo schreef op 27 september 2010 @ 21:47:

Niet aan huis laten komen, maar alleen verzenden. Dat scheelt in elk geval voor niks moeten wachten.Hahaha, postbode zal blij zijn met kasten, tafels of auto's die ook via MP verkocht en gekocht worden...
quote:Annie Ooi schreef op 27 september 2010 @ 22:18:

[...]

Hahaha, postbode zal blij zijn met kasten, tafels of auto's die ook via MP verkocht en gekocht worden...

Ja, ik was zo'n postbode, zit nu in de WAO wegens rugklachten

Geintje :-)
Hier is vandaag een soortgelijk topic over geopend.
quote:fleurtje schreef op 27 september 2010 @ 22:25:

Hier is vandaag een soortgelijk topic over geopend.Welke dan? Dacht dat ik uniek was.......
Deze misschien?

Het is zo goed als hetzelfde .
quote:noa_lynn schreef op 27 september 2010 @ 22:54:

Deze misschien?

Het is zo goed als hetzelfde .Oeps lijkt er wel veul op ja.........
Klopt maar ik herken wel wat je zegt hoor.

Ben dan ook niet al te enthousiast meer met MP.

Als ik zin heb zet ik dr iets op en komt er iemand voor dan mail ik diegene, haken ze af zonder bericht maak ik me dr niet meer druk om ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven