Geld & Recht alle pijlers

Krijg mijn geld niet terug

08-08-2012 20:35 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik heb ruim een jaar geleden geld geleend aan een kennis,200 euro,in het begin was het nog wel mogelijk om enige vorm van contact te hebben,maar meneer reageert nu nergens meer op,hij heeft mij uit vriendenlijst facebook geknald en op wattsappjes reageert hij ook niet meer, maar ik kan wel IN zijn fb account komen,ik mag niet zijn identiteit aannemne dat is strafbaar,maar wat te doen,alsnog een berichtje plaatsen uit mijn naam op zijn account,of heeft iemand andere ,leukere, ideeen?
Whatever happend to persoonlijk contact? Lijkt me sneller dan fb of whatsapp.
De 200 euro als leer geld beschouwen om nooit meer zomaar geld te lenen aan iemand.
Langsgaan?

Of zeg ik nou iets heel ouderwets?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Misschien al je hypermoderne methodes eens overboord gooien en gewoon een gesprek aan gaan? Je weet misschien nog wel, met je mond?
geld lenen aan een kennis, tja dat is niet zo handig...

Want die Kenn Is weg!
Rien na ve plus, die centen zijn niet meer van u.

Als het met gewoon vragen niet lukt heb je pech.

Om nou met zijn FB te gaan rotzooien gaat wel een beetje ver.
Je hebt dus 200 euro geleend aan iemand met wie je niet eens persoonlijk contact hebt?
langs gaan of briefje door de deur? maar ik vermoed dat je er naar kan fluiten. Dure les, geen geld meer uitlenen aan kennissen. Hoge bedragen ( meer dan 50 euro) alleen aan hele goede vrienden!

Balen zeg, voor je. Nah wie weet, krijg je het nog eens maar ga er maar niet van uit.
quote:Summerdance schreef op 08 augustus 2012 @ 20:39:

Langsgaan?

Of zeg ik nou iets heel ouderwets?Gekkie!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Account deleten zou slecht zijn, maar ik zou het waarschijnlijk doen.

Die ¤200 kan je naar fluiten vrees ik...
Als jij kan aantonen dat je dat geld geleend hebt, (overschrijving, mails waaruit dat blijkt e.d.) kan je een advocaat inschakelen. Als je het niet kan aantonen wordt het lastig.
Hij doet de deur niet open, briefje achter gelaten in de deur, onder zijn ruitenwissers,berichtjes gestuurd naar zijn fb en via whatts app kan ik zien dat ze zijn binnengekomen maar reageert niet,opbellen heeft ook geen zin, neemt niet op,ook niet als ik anoniem bel, ik denk ook dat ik naar die centen kan fluiten,maar ik wiul hem er toch niet zo makkelijk mee weg laten komen,en ik wil zijn account niet deleten, ik wil uit mijn naam het verhaal plaatsen op zijn facebook,zodat iedereen het kan lezen
geld lenen doe je bij de bank, of je geeft het of niet,,, in termen van lenen kun je een dierbare vriendschap, kennis of zelfs familielid verliezen,,, je bent nu je ¤200 kwijt en je kennis...
Ik kan alles aantonen,staat allemaal op de sms en de app,maar advocaat wordt een duur geintje
Ik zou gewoon heel ouderwetsch aangifte doen.
Bel zijn moeder?
Ga in therapie!
Ja jeetje, als ik het van tevoren had geweten had ik het nooit gedaan, en eigenlijk op zoek naar iets ludieks,zodat ik toch een beetje mijn gram kan halen
En we hebben het hier over een volwassen vent van over de 50,geen klein kind
quote:Lizzl schreef op 08 augustus 2012 @ 20:48:

Account deleten zou slecht zijn, maar ik zou het waarschijnlijk doen.

Die ¤200 kan je naar fluiten vrees ik...Mee eens! Zo hij je loopt te ontwijken krijg je dat geld toch niet meer, dus tijd voor wraak. Alles en iedereen van z'n facebook afgooien en dan het account deleten is 'n goeie optie!
Ik vind zijn moeder bellen best ludiek.
Ga in therapie!
niet doen, het verhaal op z'n facebook zetten, je zet jezelf een beetje te kakken. Maar ken je mensen die hem kennen? In een gesprkje es terloops zeggen, "goh, zien jullie dinges nog wel es? Ik niet meer, best wel gek, eigenlijk niet meer sinds ik nog 200 euro van hem terugkrijg. Raar hè? Er was niks mis, dacht ik maar hij negeert me nu, echt snap er niks van, en dat sinds ik hem die 200 euro leende. Belachelijk toch? "

of zoiets...
quote:dubiootje schreef op 08 augustus 2012 @ 20:58:

Ik vind zijn moeder bellen best ludiek.

Ik heb enige tijd geleden 300 euri uitgeleend aan een 'vriend', en nooit meer iets van de goede borst gehoord. Man en ik hebben inderdaad quasiserieus overwogen zijn moeder te bellen, die zit nogal goed in haar slappe was namelijk .

Maar we doen er verder niks meer mee. Dat geld is weg, jammer dan, en de vriendschap ook (wat ik eerlijk gezegd nog jammerder vind dan dat stomme geld). Ik leen alleen nooit meer geld uit, dan geef ik het nog liever meteen weg zodat ik weet waar ik aan toe ben.
quote:rosa197878 schreef op 08 augustus 2012 @ 20:51:

ik naar die centen kan fluiten,maar ik wiul hem er toch niet zo makkelijk mee weg laten komen,en ik wil zijn account niet deleten, ik wil uit mijn naam het verhaal plaatsen op zijn facebook,zodat iedereen het kan lezen

Uit jouw naam vanuit zijn account iets plaatsen? Hij haalt dat toch zo weer weg.

Raar trouwens dat jij in zijn account kan, maar goed. Je zou zijn vrienden er nog allemaal af kunnen gooien en alleen 'vrienden' worden met de Rabobank ofzo. Je geld ben je toch kwijt, dit gaat dan alleen nog jouw eigen wraakgevoelens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Vrienden deleten en wachtwoord lichtjes veranderen? En zijn moeder bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven