Geld & Recht alle pijlers

Kunnen iPad apps op andere tablets?

29-10-2011 16:27 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kun je apps voor de iPad ook op een ander tablet installeren? We willeneen tablet kopen waar we bv de app van Maan roos vis Letterlegger voor iPad op willen zetten, maar kan dat wel op een andere tablet dan een iPad?
Het zijn niet voor niets ipad apps. Die kunnen niet op andere tablets
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Nee. iPad apps zijn voor apparaten die iOS van Apple als besturingssysteem hebben.

Er is wel de mogelijkheid dat de ontwikkelaar van een app een versie voor zowel iOS gemaakt heeft als voor Android (waar de meeste andere tablets op draaien)

Hier kun je zoeken naar Android-apps:

https://market.android.com/?hl=nl
@Amand: Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Nog een vraagje: het lijkt of android market vooral engelstalige apps heeft, weinig nederlandstalige onderwijs/kinder apps. Kan het zijn dat die meer voor de iPad zijn?

@ itsme: Ja, dat klinkt heel logisch:)
Ik had deze vraag ook kunnen stellen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Maar als je graag ipad apps wil gebruiken, waarom koop je dan geen ipad? Zeker als ik je vraag nu hoor over dat er voor de ipad veel in het nederlands is en voor andere tablets niet. Dan lijkt de keus me makkelijk. Bovendien blijf ik erbij dat de ipad gewoon de fijnste tablet is, maar dat is persoonlijk.
quote:Ivetje schreef op 29 oktober 2011 @ 19:22:

Maar als je graag ipad apps wil gebruiken, waarom koop je dan geen ipad? Zeker als ik je vraag nu hoor over dat er voor de ipad veel in het nederlands is en voor andere tablets niet. Dan lijkt de keus me makkelijk. Bovendien blijf ik erbij dat de ipad gewoon de fijnste tablet is, maar dat is persoonlijk.Omdat een iPad 500 euro kost. We zijn aan het bedenken wat voor 1 we er willen. iPad is onze favoriet, maar we zien ook goedkopere varianten. Vandaar mijn vragen:)
quote:eendtje schreef op 29 oktober 2011 @ 16:40:

Nog een vraagje: het lijkt of android market vooral engelstalige apps heeft, weinig nederlandstalige onderwijs/kinder apps. Kan het zijn dat die meer voor de iPad zijn?

Ik ken geen exacte cijfers, maar het marktaandeel van de iPad is bij de tablets heel veel groter dan dat van alle Android-tablets tesamen. Dus worden er vooral apps voor de iPad ontwikkeld.

Als steeds meer mensen een Andoid-tablet kopen, volgen de ontwikkelaars vanzelf met apps voor Android. Beetje kip-ei verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven