Geld & Recht alle pijlers

Leenbakker bestelling annuleren

22-02-2021 18:48 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Paar weken geleden een slaapbank besteld bij Leenbakker. Nu wilde ik iets aan deze bestelling wijzigen. Helaas lukt het niet om contact met ze te krijgen. Op Facebook duurt het een week, voordat ze reageren (met halve antwoorden). Hier reageer ik vervolgens weer op en nu kan ik waarschijnlijk weer een week wachten op antwoord. Bellen lukt ook niet.. Verbinding wordt verbroken, omdat het te druk is. Nu wil ik mijn slaapbank annuleren. Iemand enig idee of dit mogelijk is? Ofja heeft iemand hier ervaring mee? Op de website kan ik geen duidelijk antwoord vinden. Er staat dat je tot 3 dagen voor afleverdatum kan annuleren, maar ergens in de voorwaarden staat weer dat je leenbakker dan een bedrag verschuldigd bent? Iemand ervaring hiermee?
Je kan sowieso annuleren, alleen kost dat een bepaald bedrag volgens hen.

Er staat dat je tot 3 dagen voor afleverdatum kan annuleren, maar ergens in de voorwaarden staat weer dat je leenbakker dan een bedrag verschuldigd bent? Iemand ervaring hiermee?

Maar je hebt recht dat je binnen een bepaalde tijd bij kopen op afstand dingen mag annuleren.
En daarna heb je ook nog bedenktijd vanaf moment dat opgestuurd is. Alleen dan moet je wel zelf retourkosten betalen vaak.

Hoe lang geleden heb je de bank besteld? En was in deze tijd gewoon online neem ik aan?
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 22-02-2021 18:58
5.65% gewijzigd
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... m-te-weten

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd
Alle reacties Link kopieren
7 februari besteld, online inderdaad.

Wilde in eerste instantie gewoon een andere bank ipv de slaapbank.

Maar nu ik zoveel slechte reacties lees over Leen Bakker. Bestellingen die niet aankomen, geen contact te krijgen met klantenservice etc.. wil ik gewoon het liefste alles annuleren.
Alle reacties Link kopieren
Gaat de bedenktijd in op het moment van bestellen of het moment van afleveren?
Slaapbank zou pas halverwege maart kopen, maarja is nog maar de vraag of het komt..
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met een bestelling annuleren, wel met foute levering (‘oh, dan staat het verkeerde product in het schap, kan gebeuren, ze kijken niet naar wat er besteld is, alleen naar het schapnummer’), een uur in de wacht hangen voor je iemand van de onvriendelijke klantenservice te pakken krijgt, je vervolgens 1 van de 2 (deel)pakketten ontvangt, je weer contact moet zoeken, en vervolgens een heel pakket ontvangt. Ik heb het opgegeven om het halve eerder ontvangen pakket terug te krijgen bij Leen Bakker..

Ik wens je veel succes. Sterkte. Energie.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jull22 schreef:
22-02-2021 18:57
Gaat de bedenktijd in op het moment van bestellen of het moment van afleveren?
Slaapbank zou pas halverwege maart kopen, maarja is nog maar de vraag of het komt..
Zolang het geen atrikel op maat gemaakt of aangepast op jou is het 2 weken na ontvangst. Alles daarvoor zou je volgens de 2 linkjes wel moeten kunnen annuleren zonder kosten.
U hebt bedenktijd als u een product of dienst koopt:

via internet (online)
via de telefoon
voor 50 euro of meer via huis-aan-huisverkoop
voor 50 euro of meer via verkoop op straat
voor 50 euro of meer via een verkoopdemonstratie
voor 50 euro of meer via een verkoopparty

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.

De bank valt onder producten en niet onder diensten.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 18:59
Zolang het geen atrikel op maat gemaakt of aangepast op jou is het 2 weken na ontvangst. Alles daarvoor zou je volgens de 2 linkjes wel moeten kunnen annuleren zonder kosten.
Product is niet op maat.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 19:00
U hebt bedenktijd als u een product of dienst koopt:

via internet (online)
via de telefoon
voor 50 euro of meer via huis-aan-huisverkoop
voor 50 euro of meer via verkoop op straat
voor 50 euro of meer via een verkoopdemonstratie
voor 50 euro of meer via een verkoopparty

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.

De bank valt onder producten en niet onder diensten.
Top. Dus dit betekent dat ik het bankstel gewoon kan annuleren zonder bijkomende kosten?
Jull22 schreef:
22-02-2021 19:01
Top. Dus dit betekent dat ik het bankstel gewoon kan annuleren zonder bijkomende kosten?
Wel eerst laten leveren en betalen

En waarschijnlijk retourvkosten zelf betalen
Jull22 schreef:
22-02-2021 19:01
Top. Dus dit betekent dat ik het bankstel gewoon kan annuleren zonder bijkomende kosten?
Je kan voorstellen dat je nu annuleert door de situatie nu en dan zonder bijkomende kosten omdat het achteraf retour sturen voor bedrijf en jou alleen kosten en gedoe oplevert. Ook bij hen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
22-02-2021 19:14
Wel eerst laten leveren en betalen

En waarschijnlijk retourvkosten zelf betalen

Dan zou ik toch maar vooraf contact blijven zoeken met de klantenservice. Want die zal je sowieso moeten contacten om de bank weer op te laten halen. En tot die tijd zit je met een in-de-weg-staande bank.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wilde het sowieso voorkomen dat ze het komen afleveren. Maargoed, ik bedenk me nog even. Probeer tussentijds nog contact met hen te zoeken. Dankjewel!!!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een bestelling dubbel geplaatst en betaald. Ideal bleef hangen
bij betalen enn ineens was het dubbel :-?

Ik heb geprobeerd te bellen maar je komt er echt niet door. Dus direct gemaild met uitleg.

We hadden de bestelling wel heel laat gepland omdat we al zoveel zooi hier hebben (gaan verhuizen) en we hadden het niet direct nodig.

Het duurde bijna 2 weken en toen kregen we keurig bericht dat het geannuleerd was en dat we binnen 5 werkdagen de betaling retour zouden krijgen.

Is ook zo gegaan dus geen klachten van onze kant. Wel langzaam allemaal maarja het is ook topdrukte nu..
Alle reacties Link kopieren
Leenbakker is echt verschrikkelijk nu...

Ik wil ook annuleren. Een deel van mijn bestelling is nooit gekomen en niemand weet waar het is.
Het deel wat ik wel heb gekregen heb ik op eigen kosten op 5 februari retour gestuurd, maar mijn geld heb ik nog niet teruggezien.

Ze reageren bij mij niet op emails. Ik toets bij het bellen tegenwoordig een ander nummer in (bij de 3 en 5 heb ik succes), dan lukt het soms wel om iemand te spreken te krijgen. Maar het is echt een ramp.
Vorige week maandag zouden ze me terugbellen, maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan. Dus morgen ga ik het weer proberen...

Ze hebben het bij mij echt helemaal verpest en ik ga er nooit meer iets kopen. Ik snap dat ze druk zijn, maar je kunt op zijn minst je klanten te woord staan.
Alle reacties Link kopieren
Vutje schreef:
22-02-2021 19:47
Leenbakker is echt verschrikkelijk nu...

Ik wil ook annuleren. Een deel van mijn bestelling is nooit gekomen en niemand weet waar het is.
Het deel wat ik wel heb gekregen heb ik op eigen kosten op 5 februari retour gestuurd, maar mijn geld heb ik nog niet teruggezien.

Ze reageren bij mij niet op emails. Ik toets bij het bellen tegenwoordig een ander nummer in (bij de 3 en 5 heb ik succes), dan lukt het soms wel om iemand te spreken te krijgen. Maar het is echt een ramp.
Vorige week maandag zouden ze me terugbellen, maar dat hebben ze natuurlijk niet gedaan. Dus morgen ga ik het weer proberen...

Ze hebben het bij mij echt helemaal verpest en ik ga er nooit meer iets kopen. Ik snap dat ze druk zijn, maar je kunt op zijn minst je klanten te woord staan.
Precies.. en anders een bestellingenstop. Dit kan ook inderdaad niet. Ik had nummer 1 en 4 geprobeerd. Morgen ook maar eens 3 en 5 proberen dan. Wat een gedoe zeg!!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij Leen Bakker. Je moet hiervoor contact opnemen met de klantenservice, mail of telefonisch. Duurt inderdaad lang, het is bizar druk. Als je je slaapbank niet voor afleveren hebt kunnen annuleren, kun je hem altijd retourneren in de verpakking. Dit is natuurlijk niet de ideale oplossing, want dan heb je zo'n grote doos in je huis, maar je kunt je geld sowieso terug krijgen. Mogelijk kan retourneren wel alleen in een winkel, retourvoorwaarden worden versoepeld vanwege de lockdown, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

Maar annuleren gaat het beste telefonisch naar de klantenservice, is lastig nu, maar wel de makkelijkste oplossing voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
CriticalProblem schreef:
22-02-2021 21:29
Ik werk bij Leen Bakker. Je moet hiervoor contact opnemen met de klantenservice, mail of telefonisch. Duurt inderdaad lang, het is bizar druk.

...

Maar annuleren gaat het beste telefonisch naar de klantenservice, is lastig nu maar wel de makkelijkste oplossing voor jezelf.

Niet alleen nu hoor. Mijn issue is al van voor Corona, en toen zag ik later dat FB en klachtensites ontploffen van klachten en over een onbereikbare klantenservice.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad een andere keuze kiezen in het keuzemenu als je belt.
Als je doet alsof je iets wilt bestellen (weet niet of die optie er is) heb je vaak veel sneller iemand aan de telefoon.
Niet alleen bij Leen Bakker, bij alle soorten klantenservice. En ja er zitten natuurlijk allemaal mensen op verschillende afdelingen maar 9 van de 10 x kunnen zij je ook helpen.
Bij Ziggo doe ik ook altijd alsof ik een nieuw zenderpakket wil. Heb altijd binnen 5 minuten iemand aan de telefoon. Als ik eerlijk op het knopje druk dat ik een klacht heb of problemen met de verbinding, nou dan kan ik nog wel 3 potten koffie leeg drinken.
Alle reacties Link kopieren
CriticalProblem schreef:
22-02-2021 21:29
Ik werk bij Leen Bakker. Je moet hiervoor contact opnemen met de klantenservice, mail of telefonisch. Duurt inderdaad lang, het is bizar druk. Als je je slaapbank niet voor afleveren hebt kunnen annuleren, kun je hem altijd retourneren in de verpakking. Dit is natuurlijk niet de ideale oplossing, want dan heb je zo'n grote doos in je huis, maar je kunt je geld sowieso terug krijgen. Mogelijk kan retourneren wel alleen in een winkel, retourvoorwaarden worden versoepeld vanwege de lockdown, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.

Maar annuleren gaat het beste telefonisch naar de klantenservice, is lastig nu, maar wel de makkelijkste oplossing voor jezelf.
Haha, zit je met een bank die je niet wil en zeer op tijd wilde annuleren, kun je nog zelf een aanhanger huren om ‘m terug te brengen ook. Beetje gek niet?

To, ik zou ‘m bij afleveren gewoon weigeren. Ik snap dat het druk is hoor, maar met zoveel werknemers die nu niet in de winkel kunnen werken zou je in ieder geval mailtjes van klanten toch moeten kunnen beantwoorden.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Jull22 schreef:
22-02-2021 20:34
Precies.. en anders een bestellingenstop. Dit kan ook inderdaad niet. Ik had nummer 1 en 4 geprobeerd. Morgen ook maar eens 3 en 5 proberen dan. Wat een gedoe zeg!!
Heb je ze al te pakken gekregen? Ik hang nu 18 minuten in de wacht bij optie 4 (ik dacht, probeer eens een nieuwe optie :-) ). Ben benieuwd! Zit ondertussen achter mijn laptop te werken, telefoon op luidspreker en ik wacht geduldig!
Alle reacties Link kopieren
Kan helaas doordeweeks niet bellen als ik aan het werk ben. Nu net ook weer alle opties geprobeerd, maar kom gewoon niet door.. pff
Jull22 schreef:
27-02-2021 14:03
Kan helaas doordeweeks niet bellen als ik aan het werk ben. Nu net ook weer alle opties geprobeerd, maar kom gewoon niet door.. pff
Je werkt 40 uur van 9-18 non stop zonder pauze?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
27-02-2021 14:12
Je werkt 40 uur van 9-18 non stop zonder pauze?
Werk in het onderwijs, momenteel 15 minuutjes pauze. En dan red ik het niet om te bellen, aangezien de wachttijd iedere keer langer dan 15 min is.. en na werktijd kom je niet eens door..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven