mag een verzekering steeds met 5 jaar verlengd worden?

woensdag 28 oktober 2009 om 12:24
Ik heb voor mijn hond al jaren een verzekering voor ziektenkosten. Betaal hier al ruim 10 jaar voor en ik merk dat ik (gelukkig) weinig gebruik van maak. Kortom ik wil er van af want het is toch 17 euro per maand.
Ik wist dat de eerste 5 jaar vast stonden maar dat je daarna steeds stilzwijgende verlenging hebt met 5 jaar. Ik zou er nu dus tot 2014 aan vast zitten. De medewerkster van proteq zei dat ik alleen van de verzekering af kon komen als ik mijn hond verkoop of bij overlijden.
Is dit echt zo, ik dacht dat de regels veranderd waren of is dit alleen bij mobiele telefoons. Ben er zelf niet zo mee op de hoogte. Als het zo is dan niks aan te doen maar misschien weet iemand er meer van.
Ik wist dat de eerste 5 jaar vast stonden maar dat je daarna steeds stilzwijgende verlenging hebt met 5 jaar. Ik zou er nu dus tot 2014 aan vast zitten. De medewerkster van proteq zei dat ik alleen van de verzekering af kon komen als ik mijn hond verkoop of bij overlijden.
Is dit echt zo, ik dacht dat de regels veranderd waren of is dit alleen bij mobiele telefoons. Ben er zelf niet zo mee op de hoogte. Als het zo is dan niks aan te doen maar misschien weet iemand er meer van.

woensdag 28 oktober 2009 om 12:57
quote:isolde55 schreef op 28 oktober 2009 @ 12:48:
Als je hond ouder wordt is de kans op ziektes wel groter natuurlijk; dus misschien kan je hem beter door laten lopen lijkt mij.
Dat was de vraag niet he??
Ik weet er niet zo veel van, maar als je googlet op 'verlengen verzekeringen' komt er een hoop informatie boven, heb je daar wat aan?
Als je hond ouder wordt is de kans op ziektes wel groter natuurlijk; dus misschien kan je hem beter door laten lopen lijkt mij.
Dat was de vraag niet he??
Ik weet er niet zo veel van, maar als je googlet op 'verlengen verzekeringen' komt er een hoop informatie boven, heb je daar wat aan?

woensdag 28 oktober 2009 om 12:58
Wat een achterlijk lange termijn voor verlenging, zeker voor een huisdierenverzekering. Stilzwijgende verlenging mag volgens mij inderdaad niet meer, je moet gewaarschuwd worden door de verzekeraar dat er weer een nieuwe termijn aan komt, zodat je op dat moment van de verzekering af kunt. En je kunt in ieder geval opzeggen bij gelegenheid van een premie-verhoging.
Staat er niks in de polisvoorwaarden over tussentijdse opzegging / bijzondere omstandigheden ofzo?
Staat er niks in de polisvoorwaarden over tussentijdse opzegging / bijzondere omstandigheden ofzo?
woensdag 28 oktober 2009 om 13:03
Verplicht vermelden dat de termijn verstreken is klopt niet, het is een richtlijn die aangenomen is door de verzekeringsbond, geen wet.
Op je polis staat tot wanneer je verzekering loopt en wat het verlengende termijn is. Jij bent hier mee accoord gegaan. 10 jaar lang was het geen probleem en nu is t belachelijk? Nee hoor je had gewoon eerder moeten opzeggen.
Op je polis staat tot wanneer je verzekering loopt en wat het verlengende termijn is. Jij bent hier mee accoord gegaan. 10 jaar lang was het geen probleem en nu is t belachelijk? Nee hoor je had gewoon eerder moeten opzeggen.
woensdag 28 oktober 2009 om 13:06

woensdag 28 oktober 2009 om 13:15
woensdag 28 oktober 2009 om 13:20
ik vind 5 jaar achterlijk lang, maar weet niet of het mag. Denk wel aan wat iemand al zei: als je hond ouder wordt nemen de kwaaltjes ook toe dus misschien is het inderdaad niet zo gek om hem te houden. Ik zou zelf overigens als het kan altijd sparen voor dit soort dingen ipv verzekeren. Niets verzekeren voor wat je zelf kunt betalen als het nodig is scheelt je uiteindelijk bijna altijd veel geld. En dat betekent dus ook geen verlengde garanties op apparaten ed..

woensdag 28 oktober 2009 om 13:23
quote:Lika schreef op 28 oktober 2009 @ 13:20:
ik vind 5 jaar achterlijk lang, maar weet niet of het mag. Denk wel aan wat iemand al zei: als je hond ouder wordt nemen de kwaaltjes ook toe dus misschien is het inderdaad niet zo gek om hem te houden. Ik zou zelf overigens als het kan altijd sparen voor dit soort dingen ipv verzekeren. Niets verzekeren voor wat je zelf kunt betalen als het nodig is scheelt je uiteindelijk bijna altijd veel geld. En dat betekent dus ook geen verlengde garanties op apparaten ed..Ik zelf heb een heel zwak ras, waar operaties van 1000 euro heel normaal voor zijn, stel dat er iets is hoef ik nu maar 19% eigen bijdrage te betalen.
ik vind 5 jaar achterlijk lang, maar weet niet of het mag. Denk wel aan wat iemand al zei: als je hond ouder wordt nemen de kwaaltjes ook toe dus misschien is het inderdaad niet zo gek om hem te houden. Ik zou zelf overigens als het kan altijd sparen voor dit soort dingen ipv verzekeren. Niets verzekeren voor wat je zelf kunt betalen als het nodig is scheelt je uiteindelijk bijna altijd veel geld. En dat betekent dus ook geen verlengde garanties op apparaten ed..Ik zelf heb een heel zwak ras, waar operaties van 1000 euro heel normaal voor zijn, stel dat er iets is hoef ik nu maar 19% eigen bijdrage te betalen.

woensdag 28 oktober 2009 om 13:29
Ik heb de kattenverzekering. Toen ik de verzekering aanging hebben ze netjes bij vermeld dat het enkel om de 5 jaar ging. Je kan het na die 5 jaar omzetten na jaarlijks, misschien is dat een optie voor je? Ik ben op zicht tevreden, ik baal alleen van dat elk jaar de premie zo bizar omhoog gaat. 7 Jaar geleden zat ik op 90 euro en nu geloof ik op 130 of 140 euro, terwijl ze sinds kitten verzekerd is. Ik twijfel ook of ik over 3 jaar de verzekering nog doorzet.

woensdag 28 oktober 2009 om 14:18

woensdag 28 oktober 2009 om 14:30

woensdag 28 oktober 2009 om 14:35
Nee tante klaas een overlijdensbericht vind ik te ver gaan, dat is de goden verzoeken.
Ik laat het maar zo, heb geen zin in al die shit. Net op site van verbond van verzekeringen gekeken. In 2010 kan men per maand opzeggen behalve de contracten die voor die tijd zijn afgesloten. Ik moet dus nog 5 jaar betalen, zit niks anders op. Eigen schuld.
Ik laat het maar zo, heb geen zin in al die shit. Net op site van verbond van verzekeringen gekeken. In 2010 kan men per maand opzeggen behalve de contracten die voor die tijd zijn afgesloten. Ik moet dus nog 5 jaar betalen, zit niks anders op. Eigen schuld.
woensdag 28 oktober 2009 om 17:06
Vaak kun je wel looptijdverkorting aavragen. Dat gebeurt op mijn werk ook vaak voor schadeverzekeringen. Daarbij heb je ook wel meerjarige contracten. Dan verzoek je de contraactlooptijd in te perken tot 1 jaar.
In hoeverre ze veplicht zijn daaraan gehoor te geven, weet ik niet. Maar hier gebeurt het veel en kan me niet voorstellen dat dat allemaal zo vrijwillig is.
In hoeverre ze veplicht zijn daaraan gehoor te geven, weet ik niet. Maar hier gebeurt het veel en kan me niet voorstellen dat dat allemaal zo vrijwillig is.

donderdag 29 oktober 2009 om 06:21
Hompeltjepompeltje mijn lieve hondje wegdoen zou het laatste zijn wat in me opkomt. Mijn hele leven draait om het beestje.
Het was idd sarcastisch bedoeld hoor. Ben boos op mezelf, dat ik te gemakzuchtig ben en dan de kleine lettertjes niet lees van zo'n verzekering.
Ze zou het beestje bij jouw afbeelding kunnen zijn.
Het was idd sarcastisch bedoeld hoor. Ben boos op mezelf, dat ik te gemakzuchtig ben en dan de kleine lettertjes niet lees van zo'n verzekering.
Ze zou het beestje bij jouw afbeelding kunnen zijn.